Vaikuttaako Brexit pankkipalveluihini?
Britannian EU:sta eron siirtymäaika päättyy 1.1.2021. Samalla päättyy finanssipalvelujen vapaa tarjoaminen Britannian ja EU:n välillä. Tämä tarkoittaa sitä, että emme voi enää jatkossa tarjota sinulle kaikkia pankkipalveluitamme silloin, kun asut Britanniassa.
Nykyisellään päättyvät palvelut
Siirtymäajan päättyessä 1.1.2021 emme voi tarjota sinulle enää kaikkia palveluitamme nykyisellään. Seuraavat muutokset tulevat voimaan helmikuun 2021 aikana
- Luottokortti-sopimuksesi irtisanotaan, jonka jälkeen et voi enää käyttää sitä maksamiseen. Voit tilata itsellesi pankkitiliisi liitettävän Mastercard Debit-kortin.
- Mahdollisuuksiasi ostaa sijoituksia kuten osakkeita ja rahastoja tullaan rajoittamaan. Voit edelleen säilyttää ja myydä sinulla olevia arvopapereita. Sijoitusneuvontaa emme voi sinulle enää antaa.
- Käyttölaina-sopimuksesi tullaan irtisanomaan, jonka jälkeen luoton käyttöoikeus lakkaa.
- Tiliin liitetty luotto tullaan irtisanomaan, jonka jälkeen et voi enää käyttää luottoa.
Ennallaan jatkuvat palvelut
Tämän hetkisen tietomme mukaan voit jatkaa seuraavien palveluiden käyttöä myös siirtymäajan päättymisen jälkeen
- Käyttötililtäsi voit jatkossakin hoitaa kaikki arjen raha-asiasi, ja säästötililläsi voit edelleen säilyttää tilivarojasi.
- Debit-kortilla maksat ostokset ja teet verkko-ostoksia ympäri maailmaa suoraan tililtäsi. Kortilla voit myös nostaa käteistä pankkiautomaateilla.
- Mobiili- ja verkkopankissasi hoidat pankkiasiasi turvallisesti. Lisäksi voit keskustella omista pankkiasioistasi asiantuntijamme kanssa.
- Nykyiset asuntolainasi ja kertalainasi jatkuvat ennallaan.
Tarvitsetko apua?
Autamme sinua mieluusti pankkipalveluihisi liittyvissä kysymyksissä.
Tavoitat meidät puhelimitse numerosta +358 200 25883 (pvm/mpm) arkisin klo 9-16 (EET).
Voit lähettää meille myös yhteydenottopyynnön sähköpostilla osoitteeseen livingabroad@danskebank.fi. Otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian.
Kysymyksiä ja vastauksia
-
Pitääkö minun asiakkaana olla huolissani Brexitin tuomista muutoksista?
Ei tarvitse olla huolissaan. Pidämme sinut ajan tasalla Brexitin tuomista muutoksista ja siitä, miten se vaikuttaa sinuun Danske Bankin asiakkaana. Voit olla meihin aina yhteydessä, jos sinulla on kysymyksiä – autamme sinua mielellämme. -
Voinko nostaa rahaa brittiläisestä pankkiautomaatista?
Kyllä, Brexit ei vaikuta pankkiautomaattien käyttöön tai siihen, miten voit käyttää debit-maksukorttia tavaroiden ja palveluiden maksamiseen
-
Voinko käyttää mobiili-ja verkkopankkia jatkossa?
Kyllä. Voit käyttää mobiili- ja verkkopankkia arjen raha-asioiden hoitamiseen sekä yhteydenpitoon kanssamme. Kaikki sijoituspalveluiden toiminnallisuudet eivät ole kuitenkaan käytettävissäsi enää siirtymäajan päättymisen jälkeen. -
Voinko tehdä edelleen maksuja Britanniaan?
Kyllä, voit suorittaa maksuja Britanniaan ja vastaanottaa maksuja Britanniasta samalla tavoin kuin aiemmin. -
Voinko pitää tilini Danske Bankissa?
Kyllä, tilisi Danske Bankissa säilyy ennallaan. Tilit ovat käytettävissä normaaliin tapaan mobiili- ja verkkopankissa. -
Voinko käyttää maksukorttiani myös jatkossa?
Voit käyttää debit-maksukorttiasi normaaliin tapaan. Luottokortteja emme valitettavasti voi enää jatkossa tarjota Britanniassa asuville asiakkaillemme.