Päivitä tuntemistietosi

  1. Skannaa tai ota tarkka kuva henkilöllisyystodistuksestasi ja mahdollisesta oleskeluluvastasi. Huomioithan, että henkilö- ja ajokortista tulee ottaa kopio myös kääntöpuolelta.
  2. Täydennä pyydetyt tiedot ja liitä kopio henkilöllisyystodistuksestasi.

      Katso myös kysytyimmät kysymykset sivun alalaidasta.

Lataa tiedostot:

Ennen lähettämistä valitse tiedostot jotka haluat lähettää. Voit lähettää kerralla enintään 10 tiedostoa. Kunkin tiedoston tulee olla alle 5 Mb. Hyväksytyt tiedostomuodot ovat Word/docx/doc, Excel/xslx/xls, Pdf, Txt, Jpeg/jpg, Png ja Gif.

File Size Exceeds the Limit
Poista File Size Exceeds the Limit

Kysymyksiä ja vastauksia

  • Mitkä ovat hyväksyttyjä henkilöllisyystodistuksia?
    • Suomalaisen viranomaisen myöntämät henkilöllisyystodistukset
      • Henkilökortti
      • Kansallinen passi (ei muukalaispassi)
      • Edellä mainittujen asiakirjojen lisäksi hyväksymme suomalaisen ajokortin (myönnetty 1.10.1990 jälkeen) niiltä asiakkailta, joiden asiakkuus on avattu ennen 1.1.2019.
    • Ulkomaisen viranomaisen myöntämät henkilöllisyystodistukset
      • Kansallinen passi (ei muukalaispassi)
      • EU- ja Schengen-alueen viranomaisen myöntämä henkilöllisyystodistus (sirullinen, sisältää hologrammin tai optisia turvatekijöitä)
  • Miksi pankki tarvitsee asiakkailtaan voimassaolevan henkilöllisyystodistuksen kopioita arkistoitavaksi?

    Asiakkaan tunteminen, henkilöllisyyden todentaminen ja henkilöllisyystodistuksen kopion säilyttäminen perustuvat pankkeja koskevaan lainsäädäntöön. Lainsäädännön mukaan pankin täytyy tunnistaa ja todentaa asiakkaiden henkilöllisyys henkilöllisyystodistuksena hyväksyttävästä asiakirjasta ja säilyttää kyseisen asiakirjan tiedot.

  • Miten voin toimittaa kopion henkilöllisyystodistuksestani?

    Voit toimittaa meille henkilöllisyystodistuksen kopion turvallisesti verkkosivujemme lomakkeella tai verkkopankin viestin liitteenä. Emme valitettavasti pysty vallitsevan virustilanteen vuoksi ohjaamaan asiakkaita konttoreihimme. Mikäli et pysty toimittamaan henkilöllisyystodistuksen kopiota verkkopankin tai -sivujen kautta, pyydämme sinua soittamaan numeroon 010 5460 982 (8,35 snt/puh + 12,09 snt/min). Palvelemme sinua arkisin klo 9–16.

    Voit myös lähettää kopio postitse osoitteeseen:
    Danske Bank
    Kirkkotallintie 2
    02400 Kirkkonummi
     
    Kirkkonummen toimipisteessä Danske Bankin henkilökunta käsittelee toimitetut kopiot.
  • Mitä tapahtuu jos en toimita pyydettyä henkilöllisyystodistuksen kopiota?

    Pankki pyytää henkilöllisyyden todentavan dokumentin kopiota kaikilta asiakkailtaan. Toimimme näin, jotta voimme täyttää lakisääteiset velvoitteemme ja myös taata pankkiasioinnin turvallisuuden ja sujuvuuden.

    Mikäli et toimita pyytämäämme henkilöllisyystodistuksen kopiota, voimme joutua väliaikaisesti rajoittamaan palveluidesi käyttöä. Käytännössä tämä tarkoittaisi sitä, että et pystyisi väliaikaisesti käyttämään tilejäsi, korttejasi ja pankkitunnuksiasi kunnes olet toimittanut meille henkilöllisyystodistuksen kopion.


  • Mitä jos minulla ei ole voimassaolevaa henkilöllisyystodistusta

    Uuden henkilöllisyystodituksen saat tilattua helposti poliisin sivuilta osoitteesta www.poliisi.fi. Seuraa tämän jälkeen sivuilla annettuja ohjeita.

  • Mitä jos kuulun koronaviruksen riskiryhmään, enkä saa hankittua henkilöllisyystodistusta?
    Kerro meille asiasta soittamalla numeroon 010 5460 982 (8,35 snt/puh + 12,09 snt/min). Palvelemme sinua arkisin klo 9–16.
  • Tarvitseeko minun lähettää henkilöllisyystodistuksen kopio jos olen lopettanut jo kaikki palvelut Danske Bankissa?

    Sinun ei tarvitse lähettää henkilöllisyystodistuksen kopiota jos olet lopettanut kaikki Danske Bankin palvelusi, eikä sinulla ole käyttöoikeuksia toisen henkilön tai yrityksen palveluihin.

    Jos sinulla on käyttöoikeus toisen henkilön tai yrityksen palveluihin, ja et toimita pyytämäämme henkilöllisyystodistuksen kopiota, joudumme rajoittamaan näiden palveluiden käyttöä väliaikaisesti. Käytännössä tämä tarkoittaisi sitä, että et voi esim. käyttää tiliä, johon sinulla on käyttöoikeus, ennen kuin toimitat pyytämämme tiedot.

    Huomioithan, että meillä on lakiin perustuva velvollisuus tuntea kaikki asiakkaamme. Tämä koskee myös asiakkaita, joilla on ollut pitkään tili käyttämättömänä. 

     

  • Kuinka saan toimitettua dokumentit, jos minulla ei ole pankkitunnuksia?