Postin lakon vaikutuksia Danske Bankin asiakkaille

 

Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU:n maanantaina 11.11. alkanut lakko vaikuttaa myös Danske Bankin asiakaspostituksiin, minkä vuoksi niissä saattaa olla viiveitä. Esimerkiksi mahdolliset lainapaperiasiat, maksukuoripalvelu, tunnuslukukirjeet sekä maksu- ja luottokortit eivät välity postitse lakon aikana.

Huomioithan, että myös asiakkaiden Danske Bankille postittamat kirjeet, kuten maksupalvelukuoret, voivat myöhästyä lakon takia. Sen sijaan e-laskut ja suoramaksupalvelun laskut toimivat lakon aikana normaalisti. Voit ottaa e-laskut käyttöösi verkko- ja mobiilipankissa. Suoramaksutoimeksianto laskuttajalle onnistuu soittamalla puhelinpalveluumme (0200 2580 [pvm/mpm], ma-to 8-20, pe 8-18 ja la 10-16) tai vierailemalla konttorillamme.

Viimeisimmät tiedot postin kulusta löydät Postin sivuilta.

Kysymyksiä ja vastauksia 

  • Mitä teen, jos salasanani on lukkiutunut ja tarvitsen uuden salasanan?

    Mitä teen, jos salasanani on lukkiutunut ja tarvitsen uuden salasanan?

    Voit noutaa uuden salasanan lähimmästä konttoristasi.



  • Minulla ei ole tunnistautumisvälinettä (Danske ID tai tunnuslukulaite). Miten toimin?

    Minulla ei ole tunnistautumisvälinettä (Danske ID tai tunnuslukulaite). Miten toimin?

    Saat aktivoitua Danske ID -tunnistussovelluksen älylaitteeseesi käyttäjätunnuksellasi, salasanallasi ja muovisella turvakortilla. Mikäli sinulla ei ole turvakorttia, voit noutaa uuden turvakortin konttoristamme. Valitettavasti lakon aikana tunnuslukulaitteiden toimitus ei ole mahdollista.



  • Minulla ei ole verkkopankkia käytössäni. Kuinka saan tiliotteen tai palveluyhteenvedon?

    Minulla ei ole verkkopankkia käytössäni. Kuinka saan tiliotteen tai palveluyhteenvedon?

    Lakon aikana tilatut palveluyhteenvedot ja tiliotteet postitetaan lakon päätyttyä.

    Jos asiasi on kiireellinen, voit noutaa tiliotteen tai palveluyhteenvedon lähimmästä konttoristasi.

     

     

  • Haluan maksaa laskujani maksukuorella. Miten toimin?

    Haluan maksaa laskujani maksukuorella. Miten toimin?

     

    Laskun maksu R-kioskilla

    Voit maksaa laskuja R-kioskilla, jos

      • sinulla on maksukortti
      • olet 18-vuotta ja sinulla on henkilötunnus
      • Laskussa on viivakoodi

     

    R-Kioskeilla on yhteensä 600 palvelupistettä Suomessa. Laskujen maksu onnistuu kioskin aukioloajan mukaisesti. Saat jokaisesta maksusta kuitin.

    R-kioski -ketju vastaa itsenäisesti tarjoamastaan palvelusta.
    www.r-kioski.fi/palvelut/maksaminen/

     

     

    Laskun maksu pankissa

    • Maksukuoret eivät kulje meille lakon aikana. Mikäli kyseessä on säännöllisesti toistuva maksu (esimerkiksi vuokra tai sähkölasku), voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme 0200 2580 (pvm/mpm) ma-to 8-20, pe 8-18, la 10-16. Jos jätät maksukuoren konttoriimme, sen sisältämät laskut pyritään hoitamaan mahdollisimman pian. Laskut maksetaan maksukuorihinnoittelun mukaisesti. 

     

     

  • Korttini on vanhentumassa pian eikä uusi kortti ole vielä saapunut. Mitä teen?

    Korttini on vanhentumassa pian eikä uusi kortti ole vielä saapunut. Mitä teen?

    Kortti, jonka voimassaoloaika on 11/19, vanhenee viimeinen päivä marraskuuta. Uusi korttisi on postitettu ennen lakon alkua 11. marraskuuta. Voit käyttää nykyistä korttiasi marraskuun loppuun asti.  Mikäli et ole vielä saanut uutta korttiasi, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme  0200 2580 (pvm/mpm) ma-to 8-20, pe 8-18, la 10-16.


    HUOM. Matkalla olevan korttisi voit liittää ApplePay-sovellukseen suoraan mobiilipankin kautta. ApplePayn avulla voit käyttää korttiasi maksamiseen, vaikka kortti ei olisi vielä saapunut sinulle kotiin. Kortin voit aktivoida omassa mobiilipankissasi kohdassa Tilit ja kortit ja valitsemalla korttilistasta oikean kortin.

     

    Kortti, jonka voimassaoloaika on 12/19, vanhenee viimeinen päivä joulukuuta. Pyrimme toimittamaan uuden korttisi perille ennen vanhan kortin voimassaolon päätymistä. Uusi korttisi postitetaan heti lakon päätyttyä.

     

    Korttien toimitusajassa saattaa ilmetä viiveitä lakon vuoksi. Tiedotamme asiakkaitamme, mikäli lakko pitkittyy ja joudumme käyttämään vaihtoehtoisia tapoja korttien toimituksiin.

     

     

  • Korttini on mennyt rikki ja tarvitsen uuden. Mitä teen?

    Korttini on mennyt rikki ja tarvitsen uuden. Mitä teen?

    Voit edelleen käyttää korttiasi puhelimellasi liittämällä sen GooglePay-, ApplePay- tai MobilePay-sovellukseen. Voit tilata uuden kortin  soittamalla numeroon 0200 2580 (pvm/mpm) ma-to 8-20, pe 8-18, la 10-16. Valitettavasti korttien toimitusajassa saattaa ilmetä viiveitä lakon vuoksi.



  • Korttini on kadonnut tai varastettu. Miten toimin?

    Korttini on kadonnut tai varastettu. Miten toimin?

    Sulje korttisi numerossa 0200 2585 (pvm/mpm).

    Voit tilata uuden kortin asiakaspalvelustamme soittamalla numeroon 0200 2580 (pvm/mpm) ma-to 8-20, pe 8-18, la 10-16. Valitettavasti korttien toimitusajassa saattaa ilmetä viiveitä lakon vuoksi.



  • Sain sähköpostin pankista. Miten toimin?

    Sain sähköpostin pankista. Miten toimin?

    Emme lähetä henkilöasiakkaillemme sähköpostia, joten kyseessä on huijausviesti. Liikkeellä on monenlaisia verkkohuijauksia, mutta niillä kaikilla on sama tavoite: viedä rahasi.
    Muistathan, ettei pankki pyydä koskaan tietojasi tai pankkitunnuksiasi sähköpostin välityksellä. Viestimme eivät sisällä linkkejä verkossa tarjottaviin pankkipalveluihimme, kuten verkkopankkiin, vaan ainoastaan osoitteesta www.danskebank.fi -löytyviin artikkeleihin ja muuhun informatiiviseen sisältöön. 

    Jos soitamme sinulle, aluksi saatamme kysyä tunnistavia kysymyksiä, joilla varmistamme oikean henkilön olevan puhelimessa. Emme koskaan kysy korttisi tunnuslukua tai pankkitunnuksiasi.

    Jos saat pankkiasiointiisi liittyvän, epäilyttävän viestin, voit ilmoittaa siitä meille lähettämällä sähköpostitse kyseisen viestin osoitteeseen phishingmails@danskebank.fi. Älä avaa linkkejä tai liitetiedostoja, tuhoa posti lähettämisen jälkeen.