Tee reklamaatio korttitapahtumasta pankkiin
- jos et tunnista maksutapahtumaa
- jos maksutapahtuma on virheellinen.
Toimita reklamaatio pankille ilman aiheetonta viivytystä sen jälkeen, kun olet havainnut virheen. Ohjeet reklamaation tekemisestä löydät tämän sivun lopusta. Jos maksutapahtuman veloittaja on mielestäsi toiminut virheellisesti, reklamoi maksutapahtumasta ensin veloittajalle.
Voit tehdä reklamaation pankkiin myös silloin, kun veloittajan sopimusrikkomuksen takia reklamaatiosi kohdistuu luotolla maksettuun summaan.
Esimerkkejä veloittajan (myyjä tai palveluntarjoaja) sopimusrikkomuksista korttitapahtumissa:
- Maksettua tuotetta tai palvelua ei ole toimitettu.
- Veloittajan lupaamaa hyvitystä maksutapahtumalle ei ole vastaanotettu.
Huomaathan, että saadaksesi korvauksen pankista sinun tulee esittää pankille näyttöä veloittajan sopimusrikkomuksesta. Tämän vuoksi asian käsittely ensin veloittajan kanssa on yleensä tarpeen.
Kun maksat tuotteen tai palvelun kortin luotto-ominaisuudella, vastaa myyjä tai palveluntarjoaja kortilla ostetussa tuotteessa tai palvelussa mahdollisesti esiintyvistä puutteista tai virheellisyyksistä. Pankki ei ole osallinen näihin sopimuksiin eikä vastaa näiden sopimusten ja niihin liittyvien ehtojen noudattamisesta.
Pankki on kuluttajasuojalain mukaisessa yhteisvastuussa kortin luotto-ominaisuudella maksetusta suorituksesta. Vaatimus pankille voi koskea maksusta pidättäytymistä, hinnan palautusta, vahingonkorvausta tai muuta rahasuoritusta.
Reklamaation korttitapahtumasta teet kätevästi verkkopankissasi
- Klikkaa ylävalikosta Kortit ja valuutta > Katsele korttiesi tietoja.
- Valitse kortin vasemmalla puolella olevasta nuolivalikosta (>) Korttitapahtumareklamaatio.
- Täytä pyydetyt tiedot, liitä mukaan tapahtumaan liittyvät dokumentit.
Esimerkiksi kuitti, tilaus- tai ostovahvistus, veloittajan peruutusdokumentti ja kopiot mahdollisesta kirjeenvaihdosta veloittajan kanssa. - Lähetä reklamaatio.
Voit myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 0200 2580 ma–pe 8-18 (pvm/mpm).