Valesähköpostit

Tässä on esimerkkejä valesähköposteista, jotka olemme saaneet tietoomme. Jos olet saanut valesähköpostin, ilmoita siitä meille lähettämällä se edelleen osoitteeseen: huijausviestit@danskebank.fi.

Esimerkkejä verkkohuijauksista

  • Valesähköposti 

    Esimerkkinä tyyppillinen phisihing-viesti, jossa käytetään huonoa suomenkieltä.
    Tällaisessa viestissä olevaa linkkiä ei missään tapauksessa pidä avata.

  • Phising-sivusto
    Viime aikoina on havaittu useita tapauksia, joissa huijarit soittavat phishing-sivustolle tietoja luovuttaneille asiakkaille.

    Esimerkiksi Danske Bankin asiakastuen työntekijänä esiintyvä huijari kyselee ensin muita tietoja ja kysyy lopuksi turvakortin turvalukua. Mikäli asiakas kieltäytyy antamasta turvalukua, asiakkaan verkkopankki uhataan sulkea. Huijarit väittävät usein, että pankki on kadottanut asiakkaan tietoja, minkä takia ne tulee tarkastaa asiakkaalta puhelimitse.

    Pankit eivät koskaan ota yhteyttä puhelimitse kysyäkseen verkkopankkitunnuksia tai korttien tietoja.

    Lisätietoja huijauksista Viestintäviraston verkkosivuilta (viestintavirasto.fi).
  • Kalasteluviesti

    Toinen esimerkki valesähköpostista.