Ratkaisumme ovat erittäin turvallisia. Kehitämme jatkuvasti turvallisuusjärjestelmiämme uusimpien käytäntöjen ja verkon itsepalveluratkaisujen turvallisuutta koskevien ohjeiden mukaisiksi. Myös sinun täytyy käyttäjänä huolehtia turvallisuudesta, kun käytät pankkisovelluksia. Muista esimerkiksi aina päivittää laiteohjelmisto (iOS-laitteissa iTunesin/App Storen kautta ja Android-puhelimissa päivitystoiminnolla) ja mahdolliset muut laitteeseen asennetut ohjelmistot. Noudata varovaisuutta kirjautuessasi langattomiin verkkoihin. Älä esimerkiksi koskaan sivuuta varoituksia (esimerkiksi ”palvelimen sertifikaattia ei hyväksytä”). Älä hyväksy ja asenna ohjelmistoja, joista et ole varma tai jotka ovat peräisin tuntemattomalta henkilöltä tai organisaatiolta tai taholta, johon et luota. Käytä älypuhelimessa tunnuslukua ja varmista, että näppäimistö lukkiutuu oltuaan pari minuuttia käyttämättä. Älä koskaan asenna tuntemattomia ohjelmistoja.
Emme koskaan ota sinuun yhteyttä ja pyydä sinua ilmoittamaan salasanaasi tai avainlukuasi. Ilmoita asiakaspalveluun, jos sinulta pyydetään näitä tietoja.
Mobiilisovelluksessa käyttäjätunnus voidaan piilottaa kirjautumisnäytössä, jos kirjaudut sisään toiminnolla ”Muista käyttäjä tällä laitteella”.
Tabletsovelluksessa käyttäjätunnus piilotetaan kirjautumisnäytössä. Tämän toiminnon voi poistaa käytöstä valitsemalla näytön oikeassa yläkulmassa olevan profiilikuvan ja valitsemalla sen jälkeen ”Muokkaa”.
Muutos ei vaikuta verkkoturvallisuuteen. Sovelluksiin kirjaudutaan aina käyttäjätunnuksella ja salasanalla. Jos joku muu kirjautuu sisään mobiililaitteellasi, ohjelma pyytää sinua antamaan käyttäjätunnuksen uudelleen.
Maksujen hyväksymiseen ja suorittamiseen tarvitaan lisäksi vielä turvaluku. Järjestelmä kirjaa sinut automaattisesti ulos pankkisovelluksista, kun et ole käyttänyt sitä noin 15 minuuttiin.
Useimmissa laitteissa voi myös ottaa käyttöön näytön automaattisen lukituksen, kun laite on ollut käyttämättä tietyn ajan.
Lue lisää tietoturvasta