Mobiili- ja tabletpankki

Yritysten pankkisovellukset pitävät sinut lähellä yritystäsi, missä tahansa oletkin.

Yritysten mobiili- ja tabletsovelluksemme antavat sinulle nopeasti käsityksen yrityksen raha-asioista. Tarvitset vain Business Online -sopimuksen ja maksuliiketilin.

Kattava näkymä talouteesi ajasta ja paikasta riippumatta

Oletpa sitten matkalla kokouksesta toiseen, rakennustyömaalla tai työmatkalla, saat helposti kokonaiskuvan yrityksesi raha-asioista. Näet esimerkiksi, onko tietyn asiakkaan maksu tullut tilillesi.

Hoida yritystä tien päällä

Sovellusten avulla voit hoitaa yrityksen päivittäisiä asioita myös toimiston ulkopuolella. Voit esimerkiksi tehdä maksuja, hyväksyä maksupyyntöjä ja hallinnoida yrityksen tileihin liittyviä käyttöoikeuksia.

Tietosi ovat turvassa

Voit käsitellä yrityksesi raha-asioita turvallisesti sovelluksissamme. Emme tee turvallisuuden suhteen kompromisseja, ja pankkisovellukset ovat yhtä turvallisia kuin Business Online. Kaikki toimeksiannot, kuten esimerkiksi maksujen hyväksyminen tai muutosten tekeminen, hyväksytään pankkitunnuksilla.
Lue lisää turvallisuudesta

Näin pääset alkuun


Ota käyttöön Business Online

Yritysten mobiili- ja tabletpankkia käyttääksesi tarvitset pankkitunnukset, Business Online -sopimuksen sekä Tilit- ja Maksut-moduulin.

Kun olet ladannut sovelluksen, kirjautuminen on helppoa. Kirjoita vain käyttäjätunnuksesi ja henkilökohtainen salasanasi Business Onlineen.

Lue lisää Business Onlinesta
Tutustu myös tiliratkaisuihimme


Lataa sovellus

Lataa mobiili- ja tabletsovellukset iOS-laitteeseen App Storesta, tai Android-järjestelmään Google Playsta. Löydät sovellukset kirjoittamalla mobiililaitteesi sovelluskaupan hakukenttään "Danske Bank" tai käyttämällä alta löytyviä linkkejä.

Voit kokeilla mobiili- ja tabletpankkia kirjautumalla demokäyttäjätunnuksella 8888 ja salasanalla 4545.


Usein kysyttyjä kysymyksiä

  • Miten kirjaudun yritysten mobiili- ja tabletpankkiin?

    Napsauta ”Kirjaudu sisään” ja noudata näytön ohjeita. Sisäänkirjautumiseen tarvitaan käyttäjätunnus ja salasana. Napsauta ”OK”.

    Kun maksat laskuja tai teet toimeksiantoja, vahvistat tapahtuman turvakortillasi. Valitse turvakortistasi nelinumeroista avainlukua vastaava kuusinumeroinen turvaluku ja paina OK.
  • Poikkeaako tietokoneella käytettävä Business Online jotenkin mobiili- ja tabletsovelluksista?

    Kyllä. Mobiilisovellukset on suunniteltu erityisesti mobiililaitekäyttöön. Voi tarkastella tilejä, tehdä maksuja nopeasti sekä hyväksyä aiemmin tehtyjä maksuja ja toimintoja vaikka matkoilla. Business Online tarjoaa lisäksi enemmän toimintoja, Tutustu tästä tarkemmin Business Onlineen.

  • Ovatko yritysten pankkisovellusten käyttö maksullista?

    Sovellusten käyttö on maksutonta. Verkkoliikenteen käytöstä maksat normaalit tiedonsiirtomaksut suoraan verkko-operaattorillesi.

  • Kuinka pian sovellusten käytön voi aloittaa?

    Jos sinulla on jo pankkitunnukset Business Onlineen, voit kirjautua sisään käyttäjätunnuksellasi ja salasanallasi. Jos olet uusi käyttäjä, voit aloittaa sovellusten käytön, kun olet ottanut Business Onlinen käyttöön.

  • Missä laitteissa voin käyttää sovelluksia?

    Sovellukset on kehitetty iOS- ja Android-laitteille. iOS-laitteissa tarvitaan vähintään käyttöjärjestelmän versio iOS 7.0 ja Android-laitteissa vähintään versio 4.4.

  • Kuinka suuria tilisiirtoja voin tehdä?

    Yhden tapahtuman maksuraja on 60 000 euroa.

  • Mitä tilejä voin käyttää mobiili- ja tabletsovelluksissa?

    Voit käyttää samoja tilejä kuin Business Onlinessa.

  • Mitä toimintoja minulla on käytössäni, kun olen kirjautunut sisään?

    Kun olet kirjautunut sisään, voit

     

    • tarkistaa Danske Bank -konsernissa olevien tilien tilitapahtumia, maksuja ja saldoja.
    • katsoa grafiikkanäkymässä tilitapahtumia ja tilien saldoja
    • katsoa grafiikkanäkymässä tuloja ja menoja sekä saldojen kehitystä
    • katsoa ja hakea maksutapahtumia
    • hyväksyä kansiomaksuja
    • siirtää rahaa ja tehdä maksuja
    • hyväksyä maksuja, käyttäjämuutoksia ja tilien maksurajoja
    • hallinnoida käyttöoikeuksia, poistaa käyttäjiä ja tilata uusia kirjautumistietoja
    • ottaa, lähettää, tallentaa ja liittää näyttökuvia salattuihin viesteihin
    • vastaanottaa ja lähettää viestejä
    • vastaanottaa ja nähdä ilmoituksia
    • etsiä lähimmän Danske Bankin konttorin tai pankkiautomaatin
    • etsiä pankin yhteystiedot
    • seurata osakkeiden, joukkolainojen ja raaka-aineiden arvoja
    • katsoa päivän valuuttakurssit ja käyttää valuuttalaskuria

     

     

  • Voiko sovelluksessa tehdä tai hyväksyä maksuja?

    Kyllä. Jos sinulla on Business Onlinessa riittävät oikeudet maksujen tekemiseen tai hyväksymiseen, voit tehdä ja hyväksyä niitä myös yritysten mobiili- ja tabletpankissa.

  • Mitä teen, jos hukkaan mobiililaitteeni tai se varastetaan?

    Ilmoita välittömästi matkapuhelinverkko-operaattorillesi, jotta se voi estää puhelimen käytön. Jos kirjautumistietosi ovat turvassa, kukaan muu ei voi käyttää pankkitietojasi sinun puhelimellasi. Jos kuitenkin epäilet, että joku on varastanut käyttäjätunnuksesi, salasanasi tai tunnuslukusi, ota heti yhteyttä sulkupalveluumme 0200 2585, palvelu on avoinna 24/7.

  • Täytyykö minun aina kirjautua ulos?

    Tilitietojen suojelemiseksi suosittelemme, että kirjaudut ulos aina, kun lopetat sovelluksen käytön. Valitse ”Kirjaudu ulos”. Jos et kirjaudu ulos, kun lopetat sovelluksen käytön, sovellus jää auki. Järjestelmä kirjaa sinut kuitenkin automaattisesti ulos noin 15 minuutin kuluttua.

  • Miten toimin, jos olen unohtanut kirjautumistietoni?

    Löydät käyttäjätunnuksesi

     

    • turvalukujen saatekirjeestä Business Onlinen käyttäjähallintamoduulista, jos toisella sopimukseesi kuuluvalla käyttäjällä on riittävät käyttöoikeudet.
    • tai soittamalla Business Onlinen tukipalveluun numeroon 0100 2580 ma–pe 8–18 (pvm/mpm).

     

    Jos olet hukannut käyttäjätunnuksesi, voit tilata uuden, tilapäisen tunnusluvun: Jos yrityksessä on toinen käyttäjä, jolla on Business Onlinen käyttäjähallintamoduulin käyttöoikeudet, voidaan tunnusluku tilata sitä kautta.

    Jos olet hukannut turvalukusi tai epäilet, että joku toinen käyttää sitä, estä se välittömästi. Voit sulkea pankkitunnuksesi soittamalla sulkupalveluun 0200 2585, palvelu on auki vuorokauden ympäri.

  • Ovatko mobiili- ja tabletsovellukset turvallisia?

    Ratkaisumme ovat erittäin turvallisia. Kehitämme jatkuvasti turvallisuusjärjestelmiämme uusimpien käytäntöjen ja verkon itsepalveluratkaisujen turvallisuutta koskevien ohjeiden mukaisiksi. Myös sinun täytyy käyttäjänä huolehtia turvallisuudesta, kun käytät pankkisovelluksia. Muista esimerkiksi aina päivittää laiteohjelmisto (iOS-laitteissa iTunesin/App Storen kautta ja Android-puhelimissa päivitystoiminnolla) ja mahdolliset muut laitteeseen asennetut ohjelmistot. Noudata varovaisuutta kirjautuessasi langattomiin verkkoihin. Älä esimerkiksi koskaan sivuuta varoituksia (esimerkiksi ”palvelimen sertifikaattia ei hyväksytä”). Älä hyväksy ja asenna ohjelmistoja, joista et ole varma tai jotka ovat peräisin tuntemattomalta henkilöltä tai organisaatiolta tai taholta, johon et luota. Käytä älypuhelimessa tunnuslukua ja varmista, että näppäimistö lukkiutuu oltuaan pari minuuttia käyttämättä. Älä koskaan asenna tuntemattomia  ohjelmistoja.

    Emme koskaan ota sinuun yhteyttä ja pyydä sinua ilmoittamaan salasanaasi tai avainlukuasi. Ilmoita asiakaspalveluun, jos sinulta pyydetään näitä tietoja. 

    Mobiilisovelluksessa käyttäjätunnus voidaan piilottaa kirjautumisnäytössä, jos kirjaudut sisään toiminnolla ”Muista käyttäjä tällä laitteella”.

    Tabletsovelluksessa käyttäjätunnus piilotetaan kirjautumisnäytössä. Tämän toiminnon voi poistaa käytöstä valitsemalla näytön oikeassa yläkulmassa olevan profiilikuvan ja valitsemalla sen jälkeen ”Muokkaa”.

    Muutos ei vaikuta verkkoturvallisuuteen. Sovelluksiin kirjaudutaan aina käyttäjätunnuksella ja salasanalla. Jos joku muu kirjautuu sisään mobiililaitteellasi, ohjelma pyytää sinua antamaan käyttäjätunnuksen uudelleen.

    Maksujen hyväksymiseen ja suorittamiseen tarvitaan lisäksi vielä turvaluku. Järjestelmä kirjaa sinut automaattisesti ulos pankkisovelluksista, kun et ole käyttänyt sitä noin 15 minuuttiin.

    Useimmissa laitteissa voi myös ottaa käyttöön näytön automaattisen lukituksen, kun laite on ollut käyttämättä tietyn ajan.

    Lue lisää tietoturvasta

  • Voinko estää ilmoitukset tiettyyn laitteeseen?

    Kyllä, ilmoitukset voi poistaa käytöstä. Kirjaudu sovellukseen laitteella, jolle et enää halua saada ilmoituksia. Ilmoitukset voi poistaa käytöstä käyttäjäasetuksista.

Kiinnostuitko? Tervetuloa asiakkaaksemme.