Koronavirus ja yrityksen pankkiasiat

Koronaviruksen aiheuttaman erityistilanteen vuoksi Danske Bank tarjoaa erilaisia vaihtoehtoja asiakkaillemme. Tuemme esimerkiksi säännölliset tulonsa tilapäisesti työttömyyden tai lomautuksen vuoksi menettäneitä henkilöasiakkaita ja yrityksiä, jotka tarvitsevat lisälikviditeettiä kysynnän laskun tai tilausten peruutusten vuoksi.

Lue lisää: Danske Bank tarjoaa tukea ja joustavuutta koronaviruksen vaikutuksiin asiakkailleen

Huom. Asiakaspalvelumme on ruuhkautunut ja pahoittelemme, että sekä rahoitus- että lyhennysvapaahakemusten käsittelyssä kestää tavallista pidempään. Huomioithan, että vastaamme viesteihin saapumisjärjestyksessä ja toivomme, ettet lähettäisi meille samasta asiasta useaa viestiä, sillä se ruuhkauttaa käsittelyämme entisestään. Kiitos kärsivällisyydestäsi!

Koronavirus on houkutellut huijarit esiin hyödyntämään ihmisten hätää ja epävarmuutta. Muistathan siis olla erityisen tarkkana myös tietoturvaan liittyvissä asioissa! Lue lisää: Koronavirus on saanut myos huijarit ja rikolliset liikkeelle.

Miten koronavirus vaikuttaa henkilöasiakkaan pankkipalveluihin?
Lue lisää ajankohtaisista ohjeista, neuvoista sekä muutoksista.

Miten koronaviruksen aiheuttama poikkeuksellinen tilanne vaikuttaa makrotalouteen?
Tutustu päivittyvään koosteeseen koronaviruksen vaikutuksista.

Tukea ja joustavuutta koronaviruksen vaikutuksiin

Koronaviruksen aiheuttaman erityistilanteen vuoksi Danske Bank tarjoaa laajennettua tukea ja neuvontapalveluita henkilö- ja yritysasiakkaille, jotka kärsivät epidemian taloudellisista vaikutuksista.

Yrityksille helpotuksia maksuohjelmiin ja korotusta luottojen limiitteihin

Tarjoamme erilaisia vaihtoehtoja tukeaksemme yrityksiä, jotka tarvitsevat lisälikviditeettiä kysynnän laskun tai tilausten peruutusten vuoksi. Tarkastelemme kunkin yrityksen tilannetta yksilöllisesti ja arvioimme, kuinka voimme auttaa heitä parhaiten. Teemme tarvittaessa esimerkiksi muutoksia yritysasiakkaiden maksuohjelmiin, luotollisten tilien limiitteihin tai muihin käyttöpääomalimiitteihin.

Tarjoamme väliaikaista lyhennysvapaata yrityksesi lainaan, jolloin maksat lainastasi ainoastaan koron. Voit myös hakea korotuksia luotollisten tilien limiitteihin tai muihin käyttöpääomalimiitteihin alla olevan yhteydenottolomakkeen kautta.

Yrittäjille tukea henkilökohtaisen talouden tasapainotuksessa

Yrittäjille tarjoamme yrityslainan maksuohjelmien sekä luottojen limiittien korotuksen lisäksi myös tukea henkilökohtaiseen talouteen. Voit hakea henkilöasiakkaan verkkopankissa esimerkiksi maksutta luottokortin luottorajan korotusta, tilapäistä maksuvapaata tai jopa kuuden kuukauden lyhennysvapaata asuntolainaasi. Voit myös hakea tarvittaessa uutta luottokorttia tai käyttölainaa.

PK-yrityksen muistilista - rahoitus, tuki ja neuvonta poikkeustilanteessa

Mistä ja miten yritys saa tukea koronaviruskriisin keskellä? Poikkeustilanne on vaikuttanut, ja vaikuttaa lähitulevaisuudessakin lähes jokaisen yrityksen ja yrittäjän arkeen. Kokosimme tälle sivulle sinulle kattavan tietopaketin yritysten rahoituksesta, tukimahdollisuuksista ja neuvonnasta.

Ohjeita ja suosituksia pankkiasiointiin

Haluamme omalta osaltamme estää tartuntatautien, kuten koronaviruksen ja influenssan leviämistä sillä asiakkaidemme ja asiantuntijoidemme terveys ja hyvinvointi on meille ehdottoman tärkeää.

Asiakastapaamiset

Noudatamme viranomaisten suositusta ja pyrimme pitämään henkilökohtaiset tapaamiset minimissä. Pidämme yhteyttä asiakkaisiimme ensisijaisesti etäyhteyksillä puhelimitse ja verkkotapaamisina.

Yritysasiakkaiden asiakaspalvelu

Valitettavasti asiakaspalvelussamme on nyt tavallista pidempi jonotusaika. Muistathan, että voit jättää meille yhteydenottopyynnön myös alla olevan lomakkeen kautta.

Yhteystietomme

  • Yrityspalvelut ja asiakastuki

    Yrityspalvelut ja asiakastuki

    Danske Bankin yrityspalvelut, District-asiakastuki

    0100 2580

    ma–pe 8–18 (pvm/mpm)
    ulkomailta: +358 100 2580

    Ohjelma- ja aineistosiirtopalvelujen tuki
    0600 12525

    ma–pe 8–17 (1,19 €/min + pvm/mpm)
    ulkomailta: +358 600 12525

    Korttien katoamisilmoitukset ja sulkupalvelu 24h
    0200 2585
    (pvm/mpm)
    ulkomailta: +358 200 2585

  • Finanssikeskukset

    Finanssikeskukset

    0100 2580
    ma–pe 8–18 (pvm/mpm)

    Helsinki  |  Televisiokatu 1, 00240, HELSINKI

    Etelä-Suomi  |  Televisiokatu 1, 00240, HELSINKI

    Länsi-Suomi Turku, Pori  |  Yliopistonkatu 18, 20100 TURKU

    Pohjanmaa Vaasa, Seinäjoki, Kokkola  |  Rewell Center 202, 65100 VAASA

    Sisä-Suomi Tampere, Jyväskylä, Hämeenlinna  |  Hämeenkatu 9, 3. kerros, 33100 TAMPERE

    Kaakkois-Suomi Lahti, Kotka, Kouvola, Lappeenranta  |  Aleksanterinkatu 8, 15110 LAHTI

    Itä-Suomi Kuopio, Joensuu, Mikkeli  |  Puijonkatu 19 B, 4. kerros, 70100 KUOPIO

    Pohjois-Suomi Oulu, Rovaniemi, Kemi, Kajaani  |  Pakkahuoneenkatu 13, 90100 OULU