Vänligen uppdatera din personliga information

Vi behöver ytterligare information från dig, eftersom vi enligt lag är skyldiga att ha mer information om District-användare med tillgång till polska eller tyska konton. Du kan fylla i formuläret och ladda upp den dokumentation som efterfrågas nedan. Se formulär på engelska Se formulär på finska

Om du behöver hjälp eller har några andra relaterade frågor är du välkommen att kontakta oss på +358 (0)10 546 9899 (engelsktalande support). Support har öppet måndag–torsdag, 09.00–16.00 (CET) samt fredag 9.00–15.00 (CET).

Observera att det kan ta upp till 48 timmar innan uppdateringen registreras i våra system.

 Ange giltigt Användar-ID i District
 Välj ett alternativ
 Välj ett alternativ
 Välj ett alternativ
 Välj ett alternativ

Bifoga en kopia av ditt pass och bevis på bostadsadress:

Accepterad ID handling är ditt pass tillsammans med ett bevis på bostadsadress.

Pass
Om du endast har ett tillfälligt eller utgånget pass, vänligen ladda upp både en kopia av ditt körkort och ditt nationella identitetskort.

Bevis på bostadsadress
Accepterade former av dokumentation:

  • Ett kontoutdrag från din lokala bank
  • En handling från en offentlig myndighet i ditt hemvistland
  • Ett giltigt hyreskontrakt
  • Räkningar för el, vatten, värme, bredband, kabel-TV eller försäkringar avseende din fastighet.

Dina legitimationshandlingar ska innehålla; fullständigt juridiskt namn, bostadsadress, ett foto av dig, födelsedatum, ID-nummer, utfärdande myndighet samt utgångsdatum.

Om du är norsk medborgare, vänligen notera att vi behöver ett bevis på ditt medborgarskap.

Accepterade filformat är pdf, jpeg/jpg, png eller gif. Observera att den maximala filstorleken är 4 MB.

File Size Exceeds the Limit
Ta bort File Size Exceeds the Limit

Genom att skicka in uppgifterna är jag informerad om att Danske Bank behandlar nödvändig information i enlighet med penningtvättslagen.

Vi kommer endast att dela denna information med tredje part med ditt samtycke eller om det uttryckligen tillåts enligt lag. Du kan läsa mer om hur Danske Bank behandlar dina uppgifter här.

Bilder med exempel på identitetsbevis och bevis på bostadsadress

Frågor och svar avseende uppladdning av dokument

  • Varför måste jag lägga till ytterligare personuppgifter?
    Det är ett krav från de tyska och polska myndigheterna att personligen kunna identifiera alla användare med en fullmakt till ett tyskt eller polskt bankkonto.
  • Har banken laglig rätt att ställa frågor och/eller be om legitimation?
    Alla banker måste bedöma vilken dokumentation de anser vara tillräcklig för att de ska kunna följa lagen om bekämpning av penningtvätt. Detta inkluderar att kunna tillhandahålla dokumentation till myndigheterna som visar att vi känner till alla District-användares identitet.
  • Vilka typer av legitimation behöver jag ladda upp kopior av?

    Följande instruktioner gäller för dig som är 18 år eller äldre.

    Vänligen notera att:

    • Din legitimation måste vara giltigt (dvs. inte förfallit)
    • En selfie, porträttfoto eller liknande är inte en giltig form av fotolegitimation

    Vilket identitetsbevis behöver du ladda upp kopior av?

    • Ditt pass eller
    • Nationellt ID eller
    • Körkort

    Om du inte har ett giltigt pass eller annan typ av fotolegitimation
    Om du inte har något pass, körkort eller annan giltig fotolegitimation ber vi dig kontakta support på +358 (0)10 546 9899 (engelsktalande support).

    Se nedan för en lista över olika typer av giltiga identitetsbevis.

    Giltig fotolegitimation

    • Pass
    • Körkort utfärdat av ett land inom EU, EES eller EFTA (Island, Liechtenstein och Schweiz) eller Färöarna och Grönland

    Om du bor utomlands behöver du ladda upp ett adressbevis.

    Dokumentation av din adress utomlands
    Dokumentationen får inte vara mer än sex månader gammal och behöver vara skriven med latinska alfabetet. Det är viktigt att ditt fullständiga namn och din adress tydligt framgår av dokumentet. Du kan ladda upp någon av följande typer av dokument, till exempel:

    • Ett kontoutdrag från din lokala bank
    • En handling från en offentlig myndighet i ditt hemvistland
    • Ett giltigt hyreskontrakt
    • En räkning avseende el, vatten, värme, gas, bredband, kabel-TV eller försäkring
    • Ett nationellt ID-kort utfärdat i ditt hemvistland
  • Är det säkert att ladda upp filer med min legitimation via Danske Banks webbplats?

    Ja. Du kan ladda upp dina filer säkert via denna webbplats.

    Vi delar endast informationen med tredje part med ditt uttryckliga samtycke eller om det uttryckligen anges i lag. Våra webbplatser erbjuder säkra anslutningar som krypterar filer och sparar dem i Danske Banks system på samma sätt som med all annan konfidentiell information.

    Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter i Danske Bank A/S, Danmark, Sverige Filials information om behandling av personuppgifter

  • Vad händer om jag inte skickar in den information och dokumentation som efterfrågas?

    Den efterfrågade informationen är en förutsättning för att få eller behålla åtkomsten till District. Om informationen inte lämnas måste vi tyvärr neka dig åtkomst till District.

    Observera att det kan ta upp till 48 timmar innan uppdateringen registreras i våra system.

    Vi uppmuntrar dig därför att skicka in uppgifterna så snart som möjligt.

  • Uppladdning av dokument
    • Ta ett foto av din legitimation och bevis på bostadsadress, till exempel med hjälp av din mobiltelefonkamera eller skanner. Selfies kan inte användas som foto-ID.
    • Kontrollera att all information finns med på fotot och är tydligt läsbar
    • Spara filen på en enhet (exempelvis dator eller surfplatta), från vilken du kan öppna denna webbsida
    • Fyll i fälten med personuppgifter ovan
    • Klicka/tryck på Ladda upp och följ instruktionerna
    • Du kan ladda upp till 10 filer åt gången
    • Klicka/tryck på Skicka när du har laddat upp alla dina filer

    Välj mellan följande filformat: PDF; jpeg/.jpg/.png eller gif.
    Den maximala storleken för varje fil är 4 MB.

  • Ta en bild av ditt ID

    Ta en bild av ditt pass och dokumentation av din bostadsadress

    • Placera ditt pass eller dokumentation av bostadsadress på ett bord eller annan plan yta.
    • För passbilden behöver du bara ta en bild på sidan som innehåller ditt fotografi, namn osv.
    • För dokumentationen av din bostadsadress (t.ex. räkningar på el, vatten, värme, bredband, kabel-TV eller försäkring avseende din bostad) behöver du endast ta en bild av sidan med relevant information.
    • Se till att du har tillräckligt med ljus – men undvik eventuell reflektion.
    • Se till att din bild innehåller all information på passidan.
  • Hur kontaktar jag supporten?
  • Kommer jag att behöva lämna denna information igen?
    Kraven kan skilja sig mellan länderna. Därför kan det hända att vi efterfrågar ytterligare information – till exempel om du är fullmaktshavare för norska, tyska eller polska konton.
  • Varför ställer vi frågor om personer i politiskt utsatt ställning?
    Vi ställer frågor då personer som antingen är eller har nära relation med politiskt exponerade personer (PEP) generellt anses genom sin position och sitt inflytande inneha en ställning som i sig utgör en risk för att utnyttjas för bland annat mutbrott. För att motverka att pengar som härleds till korruption kommer in i det finansiella systemet är det därför nödvändigt att vidta ytterligare åtgärder i relation till kunder som är PEP.