eSafeID Kobbox

  • Aktivera en ny kodbox

    Aktivera en ny kodbox

    Om du har fått en ny kodbox måste du aktivera den:

    • Aktivera kodboxen.
    • Ange ditt användar-ID och lösenord och klicka på 'Fortsätt'.
    • Tryck på 'Skicka'. Du får en aktiveringskod via sms. Om du inte registrerat ditt telefonnummer måste du välja en annan aktiveringsmetod. Se hjälpinformationen på skärmen.
    • Följ instruktionerna på sidan. Klicka på 'Fortsätt till inloggningen' för att gå till inloggningen.

    Obs! Om aktiveringskoden som skickas via sms anges felaktigt blockeras den efter 5 försök

  • Använda kodboxen

    Använda kodboxen

    Inloggningen till District sker i två steg. Först anger du ditt användar-ID och lösenord och sedan anger du en behörighetskod från kodboxen.

    Du kan kontrollera att du använder rätt enhet genom att kontrollera serienumret på kodboxens baksida.

    • Jämför serienumret med numret som visas på skärmen.
    • Skapa en kod genom att trycka på knappen på enhetens framsida.
    • Ange den sexsiffriga koden som visas.
    • Klicka på 'Fortsätt'. Du är nu inloggad.
  • Beställa en ny kodbox

    Beställa en ny kodbox

    Om du tappar bort kodboxen, misstänker att någon annan använder den eller om den går sönder måste du omedelbart spärra den genom att kontakta District Kundsupport. Du kommer att tillfrågas om ditt användar-ID. Observera att vi aldrig frågar om ditt lösenord.

    Du kan beställa en ny kodbox på följande sätt så fort den gamla enheten spärrats:

    • Kontakta företagets administratör, den personen kan beställa en kodbox under 'Administration' i District.
    • Kontakta Kundsupport.
    • Besök ett Danske Bank-kontor.
  • Borttappad kodbox

    Borttappad kodbox

    Om du tappar bort kodboxen eller misstänker att någon annan använder den måste du omedelbart spärra den.

    Du kan spärra kodboxen på följande sätt:

    • Ring Kundsupport.
  • Fel kodbox

    Fel kodbox

    Tänk på följande vid problem som beror på fel kodbox:

    • Överensstämmer serienumret på kodboxens baksida med numret du ser på skärmen.
    • Är det din kodbox?
    • Har du mer än en kodbox?
    • Har du mer än ett användar-ID för District?
    • Har du nyligen fått en ny kodbox? Om en annan användare enligt ditt avtal har tillgång till modulen 'Användaradministration' i District kan den användaren se vilket användar-ID som är kopplat till din kodbox.