Kort

Ur vårt breda kortsortiment hittar du säkert ett kort som motsvarar dina behov. Om du vill kan du få en gemensam kod för alla dina kort.

 


Mastercard Platinum

  • Ett kombinationskort med funktion för kontaktlös betalning
  • Reseförsäkring samt inköps- och kontantuttagsskydd
  • Du får kortet med önskad kreditlimit
  • 0,5 % förmån för betalningssätt för dina inköp med kreditfunktionen
  • Räntefri återbetalningstid för köpen i genomsnitt 43 dagar

Priser och villkor
Försäkringsförmåner
Kreditränta

Ansök om kort via webbanken

Mer om Mastercard-korten

  • Credit/Debit-kombinationskort

    Du bestämmer själv om du väljer att utnyttja krediten (credit) eller om dina inköp dras av från ditt konto (debit). Du kan använda båda betalningssätten också i MobilePay.

  • Kontaktlös betalning

    Du kan betala inköp som är mindre än 50 euro enkelt och snabbt utan att knappa in koden. Du kan också använda kortet på normalt sätt och godkänna betalningarna med din kod. Vid kontaktlös betalning med ett Credit/Debit-kort används alltid kortets debetfunktion.

    För ditt kort intill betalterminalen, som godkänner betalningen. Du behöver inte mata in kortet i betalerminalen eller knappa in din kod (PIN).

    Alla kortinköp som överstiger 50 euro betalar du som tidigare genom att mata in kortet i betalterminalen och knappa in PIN-koden.

    Du känner igen de betalterminaler och -kort som är avsedda för kontaktlös betalning på symbolen som påminner om en radiovåg.

  • Kontantuttag

    Ta ut kontanter i bankautomat i hemlandet och utomlands. Du kan ta ut kontanter också från TalletusOtto-automaterna. Du kan lyfta kontanter från K-matbutikerna, Tokmanni och R-kiosken, när du betalar dina inköp med kortets debetfunktion.

  • Regionbegränsning

    Genom att utnyttja möjligheten till geografisk regionbegränsning bestämmer du själv var ditt kort kan användas och säkerställer samtidigt att kortet är tryggt att använda. Du kan tillåta och begränsa användningen av ditt kort i hemlandet, i olika världsdelar (Europa, Asien, Oceanien, Nordamerika, Sydamerika, Afrika) och för inköp på nätet. Du kan ändra inställningarna enkelt i webb-, mobil- och tabletbanken (iPhone & Android). Du kan tillåta ett användningsområde tills vidare eller för viss tid. När ditt kort förnyas eller du beställer ett nytt i stället för ett kort som kommit bort, blivit stulet eller gått sönder, överförs begränsningarna automatiskt till ditt nya kort. Regionbegränsningen inverkar inte på MobilePays funktioner.

  • En PIN-kod

    Om du vill kan du få samma PIN-kod för alla dina kort. Det underlättar användningen av korten, om du t.ex. använder något av dina kort endast sällan.

  • Hjälp dygnet runt

    Om ditt kort försvinner eller stjäls ska du omedelbart anmäla att kortet kommit bort. Du kan anmäla förkommet kort också via mobilbanken. Vi står till tjänst dygnet runt.

    Kundservice

    • 0200 2570 mån–fre 9–16 (lna/msa)
    • Danske Banks webbank
    • Danske Banks kontor

    Anmälan om förkommet kort och spärrtjänst 24 h

    • I Finland 0200 2585 (lna/msa), utomlands +358 200 2585.
    • Om ditt kort har blivit stulet, gör också polisanmälan och skicka in en kopia av polisanmälan till banken.

Intresserad?
Välkommen som kund.

Content is loading