Tillgänglighetet av Danske ID
Detta tillgänglighetsutlåtande gäller Danske ID -identifieringsapp och har uppdaterats 14.1.2025. Tjänsten omfattas av lagen om tillhandahållande av digitala tjänster och dess krav på att offentliga mobilappar måste vara tillgängliga.
Vi har själva granskat hur tillgänglig tjänsten är.
Tillgänglighetsstatus för den digitala tjänsten
Appen uppfyller delvis tillgänglighetskraven. På denna sida hittar du en lista över de brister som vi identifierat. Upptäckte du en tillgänglighetsbrist i vår digitala tjänst? Ge tillgänglighetsrespons på detta webbformulär.
Icke-tillgängligt innehåll
- 1.3.4 Orientering (AA) Några skärmar är låsta i horisontellt visningsläge, medan landskapsorientering fungerar på surfplattor. Användaren kommer att upptäcka att funktionen kan saknas.
Tillsynsmyndigheten
Kontakta oss om du vill påtala brister i tillgängligheten på vår webbplats. Det kan ta 14 dagar innan du får ett svar. Om du inte är nöjd med det svar du har fått eller inte får något svar alls inom två veckor kan du lämna in en anmälan här (Öppnas i en ny flik).
Tillsynsmyndighetens kontaktuppgifter
Transport- och kommunikationsverket Traficom
Enheten för tillsyn över digital tillgänglighet PLB 320
00059 TRAFICOM
tillganglighetskrav.fi (Öppnas i en ny flik)
tillganglighet(at)traficom.fi
Växel: 029 534 5000