Vad du ska göra vid kort- och kontorelaterade bedrägerier

Gör på följande sätt om du misstänker att du har utsatts för bedrägeri, om du upptäcker misstänkta transaktioner på ditt konto eller om någon har fått tillgång till ditt kort eller konto:

  1. Vidta skyddsåtgärder - spärra kortet eller webbanken/mobilbanken.
  2. Identifiera de obehöriga transaktionerna.
  3. Samla all relevant stödjande dokumentation.
  4. Inled ett bedrägeriärende.
  5. Vänta på vårt svar. Vi utreder ärendet och håller dig uppdaterad under utredningen. Hur lång tid utredningen tar kan variera från fall till fall.

Din säkerhet är vår högsta prioritet

Vi finns här för att hjälpa dig varje steg på vägen. Tveka inte att ringa oss på 0200 2585 (lna/msa) om du är osäker på vad du ska göra. Våra linjer är öppna 24 timmar om dygnet.

 

Content is loading
Visa
Göm
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.