Tunnistuspalvelu

Turvallinen palvelu asiakkaittesi tunnistamiseksi

Tunnistuspalvelu tarjoaa yrityksellesi luotettavan menetelmän, jossa me puolestasi tunnistamme asiakkaasi. Voit tehdä sopimuksia, vastaanottaa lomakkeita ja luoda turvallisen pääsyn tarjoamiisi verkkopalveluihin Tupas-standardiin perustuvalla tunnistuspalvelulla. Asiakkaasi käyttävät tunnistuksessa omia pankkitunnuksiaan.

 

Nykymuotoisen Tupas-tunnistuspalvelun käyttö vahvan sähköisen tunnistuksen rajapintana päättyy 30.9.2019

Lue lisää

Tunnistamme asiakkaan puolestasi

  •  Yrityksesi ei tarvitse hallinnoida erillisiä käyttäjätunnuksia ja salasanoja.
  • Asiakkaasi voi tehdä sitovia tilauksia ja sopimuksia verkossa.

Hyödyt asiakkaillesi

  • Asiakkaasi ei tarvitse muistaa palvelukohtaisia käyttäjätunnuksia ja salasanoja
  • Palvelu sopii sekä henkilö- että yritysasiakkaillesi
  • Sähköinen allekirjoitus vastaa käsinkirjoitettua allekirjoitusta
  • Asiakkaasi voi asioida yrityksesi palvelussa silloin, kun hänelle parhaiten sopii

Käyttöönotto

Tunnistuspalvelun käyttöönotto edellyttää yrityksesi ja pankkimme välistä tunnistuspalvelusopimusta. Yrityksesi verkkopalvelussa käytettävän ohjelmiston pitää tukea SSL-salausta. Sopimuksen teon jälkeen toimitamme sinulle kauppiastunnukset.

Tunnistuspalvelun painikkeet
Painiketta tai linkkiä painikkeeseen ei tule liittää sähköpostiviestiin. Hae logo allaolevasta osoitteesta. Näin sinun ei jatkossa tarvitse huolehtia tunnistus- ja maksunappien päivityksestä, vaan ne päivittyvät sivustollesi automaattisesti.

Tunnistuspalvelun logo

Tekniset kuvaukset
Tupas-Tunnistuspalvelun ohjekirja löytyy Finanssialan Keskusliiton sivuilta (www.finanssiala.fi). Voit tutustua ohjekirjaan oheisesta linkistä.

Tupas-Tunnistuspalvelun ohjekirja (pdf)
Danske Bankin tarkennukset ohjekirjaan (pdf)
Precision of Danske Bank Identification service (pdf)

Sopimusehdot
Tunnistepalvelun sopimusehdot (pdf) 

Nykymuotoisen Tupas-tunnistuspalvelun käyttö vahvan sähköisen tunnistuksen rajapintana päättyy 30.9.2019

Liikenne-ja viestintäviraston (Traficom) määräyksen mukaisesti Tupas-rajapinnan käyttö vahvan sähköisen tunnistuksen rajapintana päättyy 30.9.2019. Asiointipalveluiden on siirryttävä käyttämään Liikenne- ja viestintäviraston suosittelemia rajapintoja, mikäli ne haluavat jatkaa vahvan sähköisen tunnistuspalvelun käyttöä määräpäivän jälkeen.

Danske Bank korvaa asiointipalvelurajapinnassa Tupas-rajapinnan ensivaiheessa Open ID Connect –rajapinnalla (OIDC). Uusi rajapinta on käytettävissä 1.3.2019 alkaen. Uuden rajapinnan käyttö edellyttää uutta sopimusta Danske Bankin kanssa.

Rajapintakuvaus
Danske Bank’s Identity Provider API documentation (pdf in English)

Vahva sähköinen tunnistaminen
Liikenne ja -viestintävirasto ylläpitää julkista rekisteriä tunnistuspalvelujen tarjoajista. Virasto valvoo, että tunnistuspalvelun tarjoajat noudattavat niille laissa asetettuja velvollisuuksia.

Danske Bank on rekisteröitynyt Liikenne- ja viestintäviraston vahvan sähköisen tunnistuspalvelun tarjoajaksi ja täyttää tunnistuslain (laki vahvasta sähköisestä tunnistamisesta ja sähköisistä luottamuspalveluista) vahvalle sähköiselle tunnistamiselle säädetyt vaatimukset.

Lue lisää (www.kyberturvallisuuskeskus.fi)

Kiinnostuitko? Tervetuloa asiakkaaksemme.