Tunnistuspalvelu

Turvallinen palvelu asiakkaittesi tunnistamiseksi

Tunnistuspalvelu tarjoaa yrityksellesi luotettavan menetelmän, jossa me puolestasi tunnistamme asiakkaasi. Voit tehdä sopimuksia ja luoda turvallisen pääsyn tarjoamiisi verkkopalveluihin tunnistuspalvelulla. Asiakkaasi käyttävät tunnistuksessa omia pankkitunnuksiaan. Yritys saa tunnistuspalvelun käyttöönsä helposti yhdellä sopimuksella.

Tunnistamme asiakkaan puolestasi

  •  Yrityksesi ei tarvitse hallinnoida erillisiä käyttäjätunnuksia ja salasanoja.
  • Asiakkaasi voi tehdä sitovia tilauksia ja sopimuksia verkossa.

Hyödyt asiakkaillesi

  • Asiakkaasi ei tarvitse muistaa palvelukohtaisia käyttäjätunnuksia ja salasanoja
  • Tunnistettu asiakkaasi voi tehdä sähköisiä sopimuksia
  • Asiakkaasi voi asioida yrityksesi palvelussa silloin, kun hänelle parhaiten sopii

 

Vahva sähköinen tunnistaminen

Danske Bank on rekisteröitynyt Liikenne- ja viestintäviraston vahvan sähköisen tunnistuspalvelun tarjoajaksi ja täyttää tunnistuslain (laki vahvasta sähköisestä tunnistamisesta ja sähköisistä luottamuspalveluista) vahvalle sähköiselle tunnistamiselle säädetyt vaatimukset.

Lue lisää (www.kyberturvallisuuskeskus.fi)

 

Tunnistuspalvelun kuvaus ja ehdot

Danske Bankin tunnistuspalvelu käyttää asiointipalvelurajapinnassa kansainvälisten standardien mukaista Open ID Connect –protokollaa (OIDC), ja sen käyttö edellyttää sopimusta Danske Bankin kanssa.

Palvelukuvaus
Danske Bank tunnistusvälineen tarjoajana

Danske Bank’s Identity Provider API documentation (pdf in English)
Danske Bank’s Identity Provider Business Documentation (pdf in English)
Danske Bank’s Identity Provider OIDC key exchange (pdf in English)
Danske Bank's Identity Provider SandBox API documentation (pdf in English)
Danske Bank’s Identity Provider SYST API documentation (pdf in English)

Danske Bank tunnistusvälityspalvelun tarjoajana
Danske Bank’s Identity Broker API documentation (PDF in English)
Danske Bank’s Identity Broker SandBox API documentation (pdf in English)
Danske Bank’s Broker SYST API documentation (PDF in English)

Palvelun ehdot
Luottamusverkoston tunnistuspalvelun yleiset ehdot (pdf)

Kysymyksiä ja vastauksia

  • Mistä on kyse?

    Danske Bank toimii sähköisen tunnistuksen välityspalvelun tarjoajana ja tarjoaa sekä sähköisen tunnistuksen välityspalvelun että vahvan sähköisen tunnistusvälineen (Danske ID).

    Tunnistuspalvelun avulla yritys voi tunnistaa kaikkien vahvaa tunnistamista tarjoavien luottamusverkostoon kuuluvien toimijoiden tunnusten käyttäjät, pankkisuhteesta riippumatta. Yritys saa tunnistuspalvelun käyttöönsä helposti yhdellä sopimuksella.

    Tunnistuspalveluita käyttävien yritysten on tehtävä asiointipalvelujensa tietojärjestelmiin muutoksia, jotta ne voivat käyttää liikenne- ja viestintäviraston suositusten mukaisia uusia rajapintoja.

  • Mitä protokollaa Danske Bankin tunnistuspalvelu käyttää?

    Danske Bankin tunnistuspalvelu käyttää kansainvälisten standardien mukaista Open ID Connect -protokollaa. Rajapinnan tarkemmat tekniset kuvaukset löydät kotisivuiltamme.

    Yleistä tietoa Open ID Connect -rajapinnasta löytyy Open ID Connectin verkkosivuilta (in English)

  • Mistä saan apua tunnistuspalveluun liittyvissä ongelmatilanteissa?
    Ongelmatilanteissa apua saat yrityspalvelustamme numerosta 0100 2580, ma–pe 8–18 (pvm/mpm)
  • Miten rajapinnan käyttö näkyy kuluttajille?

    Käytännössä kuluttaja-asiakkaille palvelumme pysyy ennallaan. Suurin muutos kuluttajille tulee todennäköisesti olemaan tunnistuspalvelun visuaalinen muutos tunnistuspalvelun tarjoajan nettisivuilla.

    Kuluttajille tarkoitettu tunnistusväline on mobiililaitteeseen ladattava Danske ID -tunnistussovellus

Kiinnostuitko? Tervetuloa asiakkaaksemme.