Danske ID -tunnistussovellus

Danske ID on mobiililaitteeseen ladattava tunnistussovellus, jolla voit kirjautua ja tunnistautua verkko- ja mobiilipankkiin helposti ja nopeasti.

Sovelluksella tunnistaudut myös muiden palveluntarjoajien pankkitunnuksia vaativiin verkkopalveluihin. Danske ID:n avulla pankkitunnuksesi kulkevat aina mukana mobiililaitteessasi. Sovellus nopeuttaa verkkopalveluihin kirjautumista puhelimella, tabletilla tai tietokoneella, sillä et jatkossa tarvitse muovista turvakorttia. 

Lanseeraamme myöhemmin keväällä tunnuslukulaitteen asiakkaille, joilla ei ole mahdollisuutta käyttää Danske ID -tunnistussovellusta. Tunnuslukulaitteen avulla on mahdollista jatkaa verkkopalveluidemme käyttöä ilman älypuhelinta tai tabletlaitetta.


Lataa Danske ID

         

Sovellus on ladattavissa myöhemmin. 

Näin otat sovelluksen käyttöön  

  1. Lataa sovellus sovelluskaupastasi hakusanalla "Danske ID".  
  2. Ota turvakortti esiin ja kirjaudu sisään. Ensimmäisellä kerralla tunnistussovellusta käyttäessäsi tarvitset vanhaa muovista turvakorttiasi. 
  3. Luo itsellesi PIN-koodi, jolla kirjaudut sisään jatkossa.

Viereiseltä videolta näet, miten Danske ID -tunnistussovellus toimii ja kuinka saat sovelluksen helposti käyttöösi.

85f48d3e-00090254-e6e8e429

 

Pidä turvakortti edelleen tallella 

Lisäämme jatkuvasti uusia asiointikanavia sovelluksella käytettäväksi. Kaikki palvelumme eivät kuitenkaan vielä toimi tunnistussovelluksella, ja saatat siksi joutua käyttämään myös muovista turvakorttia.

Säilytäthän muovista turvakorttiasi vähintään 14.9.2019 asti. Tämä on erittäin tärkeää niitä tapauksia varten, jolloin Danske ID:n käyttö ei ole mahdollista – esimerkiksi soittaessasi puhelinpalveluumme.

Suosittelemme, että lataat tunnistussovelluksen eniten käyttämääsi älylaitteeseen. Jatkossa voit myös käyttää Danske ID:tä helposti sormenjälki- tai kasvojentunnistuksen avulla.

Säilytä pankkitunnuksiasi huolellisesti

Ethän koskaan luovuta pankkitunnuksiasi toisen henkilön käyttöön. Säilytä pankkitunnusten salasanaa erillään, mieluiten vain muistissasi. Pankki ei koskaan ota yhteyttä sähköpostilla tai puhelimella kysyäkseen tunnuslukuasi tai tunnistussovelluksesi tietoja. Sähköpostiviestimme eivät koskaan sisällä linkkejä mihinkään verkkopalveluun.

Jos kadotat salasanasi, ota viipymättä yhteyttä pankkiin estääksesi pankkitunnustesi luvattoman käytön. Vastuusi pankkitunnustesi väärinkäytöstä lakkaa, kun pankki on vastaanottanut ilmoituksen niiden katoamisesta tai joutumisesta vääriin käsiin. 

Oletko jo kokeillut uutta mobiilipankkia?  

Olemme lanseeranneet uuden mobiilipankin, jonka avulla pankkiasiointi on vielä helpompaa ja monipuolisempaa. 

Lataa uusi mobiilipankki 

Kysymyksiä ja vastauksia