Jaa

Danske Bank vastaa yritysten kasvaneeseen digipalveluiden kysyntään

Digitaalisten pankkipalveluiden kysyntä on kasvanut koronapandemian vaikutusten vuoksi. Danske Bank vastaa kasvaneeseen kysyntään julkaisemalla uuden monipankkipalvelun, joka kokoaa tiedot myös muiden pankkien tileistä yhteen näkymään yrityksen verkkopankki Districtiin.

Korona on muokannut paitsi markkinoita ja yritysten toimintaympäristöä, myös monen yrityksen arkisia käytäntöjä. Etätyöskentelystä ja virtuaalisista tapaamisista on tullut arkipäivää, liikkumisen tarve on vähentynyt ja työn tekemiseen on löydetty täysin uusia toimintamalleja. Toisaalta koronaviruksen aiheuttama epävarmuus, kovat kustannuspaineet ja poikkeustilanteen mukanaan tuomat riskit ovat vieneet aikaa ydinliiketoimintaan keskittymisestä.

Poikkeustilanteen myötä digitaalisille palveluille on aiempaakin enemmän kysyntää, myös yritysten pankkiasioinnin suhteen. Yritysten verkkopankki District kokoaa yhteen Danske Bankin yritysasiakkaiden talouteen liittyvät tiedot ja niiden tarkastelua helpottavat toiminnot. District muotoutuu yritysten koon ja tarpeiden mukaan, ja siihen kehitetään jatkuvasti hyödyllisiä lisäpalveluja, kuten juuri lanseerattu monipankkipalvelu.

 

Monipankkipalvelu – kaikkien pankkien tilitiedot yhdellä silmäyksellä


Danske Bankin asiakkaana yrityksesi pankkiasiat hoituvat entistä helpommin, kun näet tiedot myös muiden pankkien tileistä samassa paikassa yrityksen verkkopankki Districtissä.

Valtaosalla suomalaisista yrityksistä on asiakassuhde useamman pankin kanssa, ja käytössään useita tilejä. Yrityksen taloustilanteen kokonaisnäkymän saaminen voi olla aikaa vievää ja monimutkaista, kun tilitietoja on jouduttu poimimaan erillisistä verkkopankeista usean palvelun avulla. Monipankkipalvelun avulla yritysasiakkaat näkevät Districtissä tili- ja maksutiedot myös muissa pankeissa olevista tileistä yhdessä näkymässä.

Monipankkipalvelu on ollut testikäytössä yli sadalla asiakkaalla. Pilottiin osallistuneet asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä ja kertoneet monipankkipalvelun säästäneen aikaa sekä lisänneen tehokkuutta. Monipankkipalvelun merkitys on korostunut erityisesti koronapandemian aiheuttamana poikkeuksellisena aikana: yritysten on ollut tärkeää saada nopeasti kattava käsitys yrityksen käyttöpääomasta, jotta ollaan pystytty ketterään päätöksentekoon.

Monipankkipalvelu on yksi konkreettisista innovaatioista, joilla Danske Bank pyrkii kehittämään Districtiä yhä paremmaksi palveluksi yritysten talousasioiden hallintaan. 

Tutustu monipankkipalveluun kolmen kuukauden ajan veloituksetta 

Lue lisää

Kiinnostuitko? Tervetuloa asiakkaaksemme.