Sulkupalvelu – maksukortit ja pankkitunnukset


Katoamisilmoitukset ja sulkupalvelu 24h (pvm/mpm)

0200 2585

ulkomailta: +358 200 2585

Kun maksukorttisi on kadonnut tai varastettu

Jos maksukorttisi katoaa tai tai varastetaan, on siitä ilmoitettava välittömästi. Jos korttisi on varastettu, tee myös rikosilmoitus poliisille ja toimita kopio rikosilmoituksesta pankkiin.

Soita sulkupalveluun 0200 2585 tai sulje kortti verkkopankissa.

Ohjeet kortin sulkemiseen verkkopankissa:

  • Kirjaudu verkkopankkiin.
  • Valitse asiointirooliksi henkilöasiakasrooli.
  • Valitse päävalikosta ’Kortit ja valuutta -osiosta ’Kortit’.
  • Avaa haluamasi kortin tiedot ja valitse ’Sulje kortti’.

Mikäli tilasit samassa yhteydessä uuden korvaavan maksukortin suljetun tilalle, saat uuden kortin ja tunnusluvun reilun viikon toimitusajalla. Kortti ja tunnusluku toimitetaan eri lähetyksinä turvallisuussyistä.

Ohjeet pankkitunnusten sulkemiseen

Jos epäilet pankkitunnustesi (käyttäjätunnuksesi, salasanasi ja/tai turvakortin) joutuneen ulkopuolisen haltuun, estä niiden käyttö viipymättä lukitsemalla pankkitunnukset. Soita sulkupalveluun 0200 2585 ja kerro, että haluat sulkea pankkitunnuksesi. Tämän jälkeen verkkopankkia ja puhelinpalvelua ei voi käyttää tunnuksillasi. Saat uudet tunnukset sekä palvelut uudelleen käyttöösi käymällä henkilökohtaisesti konttorissa. Voit sulkea pankkitunnukset myös verkkopankissa.

Ohjeet pankkitunnusten sulkemiseen verkkopankissa:

  • Kirjaudu Business Onlineen.
  • Valitse valikosta ’Lukitse pankkitunnukset’.
  • Klikkaa ’Lukitse’-painiketta.
  • Palvelun käyttö edellyttää, että muistat käyttäjätunnuksen ja salasanan.
Voit sulkea pankkitunnukset myös automaattisessa puhelinpalvelussa
0200 1580, 24h 
(39 snt/min + pvm/mpm).
Ellet ole sopinut pikatunnistuksesta, palvelun käyttö edellyttää, että muistat käyttäjätunnuksen ja salasanan. Valitse ’Turvapalvelut’ näppäilemällä ’5’, jatko-ohjeet kuulet puhelun edetessä.

Lue myös


Kiinnostuitko? Tervetuloa asiakkaaksemme.