Carl Hansen & Søn ovat myyneet tanskalaisia huonekaluklassikoita ulkomaille jo yli 100 vuoden ajan, ja nykyään yrityksellä on lippulaivamyymälöitä 20 kaupungissa ympäri maailmaa.
Vuonna 2023 perheyritys tarvitsi uuden myyntipistejärjestelmän (POS) ja päätyi lopulta valitsemaan AltaPayn Euroopan toiminnoilleen. Tätä valintaa yrityksen ei ole tarvinnut katua.
"Aiemmin jouduimme olemaan yhteydessä seitsemään eri eurooppalaiseen maksupäätteiden toimittajaan. Nyt meidän tarvitsee ottaa yhteyttä vain yhteen – AltaPayhin – eli totta kai tämä meille hyödyksi! Lisäksi olemme saaneet vertaansa vailla olevaa asiakaspalvelua, lisää joustavuutta ja paremman pääsyn tietoihin”, Carl Hansen & Sønin lippulaivamyymälöiden myyntijohtaja Maxmilan Frandsen sanoo ja jakaa esimerkin AltaPayn asiakaspalvelusta:
”Monet saattavat pitää Eurooppaa enemmän tai vähemmän homogeenisina ja standardoituina markkinoina. Tämä ei aina pidä paikkaansa. Paikalliset markkinaolosuhteet ja lainsäädäntö saattavat yhä aiheuttaa haasteita, kuten lippulaivamyymälässämme Puolassa. AltaPay tarjosi kuitenkin käyttöömme nopeasti puolalaisen työntekijän, joka auttoi meitä ymmärtämään ja noudattamaan paikallisia säännöksiä."
Näytteille asetettuja huonekaluja Carl Hansen & Sønin lippulaivamyymälässä Amsterdamissa (kuva: Ashkan Mortezapour Photography)
Räätälöity ratkaisu
Laadukkaan asiakaspalvelun lisäksi Maxmilan korostaa, että AltaPayn räätälöidyt ratkaisut helpottivat Carl Hansen & Sønin toimintaa merkittävästi:
”Tukholman lippulaivamyymälämme on pystyttävä käsittelemään paljon American Expressillä maksettuja ostoksia. Sama koskee Kööpenhaminan Bredgadessa sijaitsevaa liikettämme, koska siellä asioi paljon turisteja – toisin kuin liikkeessämme Fynin Gelstedissä, josta kaikki alkoi. On merkittävä etu, että AltaPaylla on kyky räätälöidä ratkaisu, joka vastaa toiveitamme ja kunkin lippulaivamyymälämme erityistarpeita."
Carl Hansen & Sønin lippulaivamyymälöiden projektipäällikkö Peter Hansen on täysin samaa mieltä ja korostaa AltaPayn maksupäätteiden helppokäyttöisyyttä:
"AltaPayn maksupäätelaitteet ovat erittäin helppoja käyttää, mikä on todella tärkeää, näin henkilöstömme ei tarvitse käyttää paljon aikaa käytön opetteluun. Lisäksi voimme nyt luoda raportteja aina maksupäätelaitetasolle asti. Se on valtava etu talousosastollemme, koska näin saamme käyttöömme kaikki haluamamme tiedot. Itse asiassa tämä onnistui heti ensimmäisestä päivästä lähtien, mikä on ollut meille erittäin arvokasta", Peter Hansen kertoo.
Ylpeästi Carl Hansen & Sønin tukena
AltaPayn toimitusjohtaja on innoissaan kuullessaan Carl Hansen & Sønin kokemuksista, sillä hän on sitoutunut tukemaan asiakkaidensa kasvua ja menestystä.
"Uskomme yksinkertaisuuteen ja kustannustehokkuuteen, joten olemme ylpeitä onnistuttuamme tarjoamaan Carl Hansen ja Sønille mahdollisuuden keskittyä heille oleellisiin asioihin. Asiakkaidemme kasvun ja menestyksen tukeminen ei ole vain tavoitteemme, vaan olemme olleet sitoutuneita siihen AltaPayn perustamisesta lähtien yli 15 vuotta sitten", sanoo AltaPayn toimitusjohtaja Christian Rasmussen.
Miksi AltaPay?
- Monikanavainen, useat eri maksutavat mahdollistava alusta, jotta asiakkaasi voivat maksaa haluamallaan tavalla.
- Yksi kumppani tukenasi sekä maksujärjestelmien käyttöönotossa että ylläpidossa
- Automaattinen online-täsmäytys ja standardoitu raportointi, mikä vähentää manuaalisen työn määrää.
- Hyödyllistä tietoa asiakkaidesi ostokäyttäytymisestä, jonka avulla pysyt tarjoamaan sujuvan ostokokemuksen sekä uusia lisäarvoa tuovia palveluita.
- Joustavuutta maksuratkaisujen kehittämiseen yrityksesi tarpeiden muuttuessa – toimintojen kasvaessa tai siirtyessäsi uusille markkinoille
- Räätälöity maksukokemus, joka tukee brändiäsi.