Tillgänglighetsutlåtande för Danske Banks digitala tjänster

Danske Bank är engagerad i att följa tillgänglighetsföreskrifter, särskilt lagen om tillgänglighetskrav för vissa produkter (102/2023).

Detta tillgänglighetsutlåtande publicerades den 29.12.2020 och uppdaterades senast den 26.8.2025. Det ger information om vår övergripande efterlevnadsnivå och lyfter fram identifierade brister i var och en av våra digitala tjänster. Utlåtandet uppdateras årligen.

Vi bedömer vår efterlevnadsnivå som delvis överensstämmande. Vårt mål är att följa nivå A och nivå AA i Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) version 2.1, enligt gällande föreskrifter. För vissa lösningar har vi också implementerat WCAG 2.2, som inkluderar sex ytterligare krav. Nedan finns en lista över relevanta tjänster och deras identifierade brister.

Respons

Om du märker andra tillgänglighetsproblem i tjänsten, vänligen ge oss respons via vårt webbformulär.

Tillsynsmyndigheten

Om du vill påtala brister i tillgängligheten, kontakta oss via vårt webbformulär. Det kan ta 14 dagar innan du får ett svar. Om du inte är nöjd med det svar du har fått eller inte får något svar alls inom två veckor kan du lämna in en anmälan om bristande tillgänglighet till Traficom (Öppnas i ett nytt fönster). På Traficoms webbplats finns det beskrivet hur du kan lämna in en anmälan och hur ärendet behandlas.

Tillsynsmyndighetens kontaktuppgifter

Transport- och kommunikationsverket Traficom
Enheten för tillsyn över digital tillgänglighet PLB 320
00059 TRAFICOM
saavutettavuusvaatimukset.fi/sv (Öppnas i ett nytt fönster)
tillganglighet(at)traficom.fi
Växel: 029 534 5000

Content is loading
Visa
Göm
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.