Tämä jätealan innovaattori teki kestävästä liiketoiminnasta kilpailuedun

Remeolle kestävyys on yrityksen liiketoiminnan kivijalka ja eteenpäin puskeva voima. Millä tavalla jätealan yritys löysi vastuullisesta liiketoiminnasta askelmerkit kilpailuetuun ja alan käytäntöjen muuttamiseen?

– Kestävä liiketoiminta on kyllä meidän kaiken tekemisen ytimessä, huippumodernia ja uutuuttaan hohkaavaa tuotantolaitosta esittelevä Remeon toimitusjohtaja Johan Mild kiteyttää kirpeänä syysaamuna.

Mildiä kuunnellessa on selvää, että hän jakaa johtamansa yrityksen kestävyysarvot. Kestävyys ja kannattava liiketoiminta kulkevat käsi kädessä uudenlaisen ajattelumallin siivittämänä. Jätteitä ei hävitetä, vaan yritys pyrkii varmistamaan niiden suurimman mahdollisen uudelleenkäytön.

– Jätehuolto on Remeon ydintoimintaa. Me varmistamme, että jätteistä syntyy raaka-aineita ja niistä saatava materiaali kiertää yhä uudelleen, Mild avaa Remeon toimintafilosofiaa.

Yritys toimii kiertotalouden kannalta erittäin keskeisessä asemassa ja toiminnallaan mahdollistaa kiertotalouden toteutumista. Siihen tarvitaan huippumodernia teknologiaa, kuten robotteja, keinoälyä ja lasereita – huomattavia investointeja.

Kestävä rahoitus oli räätälöity ratkaisu vastuulliselle yritykselle

Vastuullinen liiketoiminta ja alan käytäntöjen innovointi kysyvät luonnollisesti pääomaa. Upouusi tuotantolaitos Vantaalla on toiminnassa ja toimii suunnannäyttäjänä modernille jätehuollolle.

– Laitosinvestointi oli meille suuri investointi ja sen teki mahdolliseksi kilpailukykyinen rahoitus. Meille kestävä rahoitus oli etsimämme ratkaisu.

Vastuullisuus- ja kestävyysarvojen ollessa yrityksen toiminnan ytimessä, ratkaisu oli mitä luontevin.

– Meidän strategian keskiössä ovat puhtaat raaka-aineet, ja kiertotalousliiketoiminnan mahdollistamiseksi tarvitaan investointeja, Mild summaa.

Investoinneista puhuttaessa keskusteluun nousee luonnollisesti pankki.

Kestävän liiketoiminnan suuntaviivat

Mildille ja Remeolle hyvä pankki-asiakassuhde on mahdollistanut ydinliiketoiminnan jouhevan harjoittamisen. Tärkeintä on, että pankki ymmärtää yrityksen liiketoimintakentän ja rahoitustarpeet.

– Hyvä asiakaskokemus tulee minulle siitä, että on kiinnostunut meistä, meidän liiketoiminnasta ja aktiivisesta vuoropuhelusta, eli hyvin yksinkertaisista asioista, Mild summaa ja jatkaa.

– Voisin kiteyttää siten, että asiat hoituvat – se on hyvin tärkeä asia.

Remeon konkreettiset teot puhtaan ympäristön puolesta saavat Danske Bankin asiakasvastuullisen Laura Elomaan vilpittömän iloiseksi, sillä hän tietää pankin roolin kestävän liiketoiminnan mahdollistajana.

– Meille pankkina on todella hienoa saada olla mukana tällaisessa edelläkävijähankkeessa. Haluamme tukea tällaisia hankkeita, joilla rakennetaan parempaa tulevaisuutta, Elomaa kiteyttää.

Tulevaisuudesta puhuttaessa, Mild painottaa liiketoiminnan vaikutuksista luontoon ja ihmisiin. Remeo ei hae pikatietä, vaan rakentaa vähähiilisempää tulevaisuutta pitkäjänteisesti.

– Tälläkin hetkellä meillä Remeossa hiilikädenjälki on 250-kertainen verrattuna hiilijalanjälkeen. Tähän meidän kaikkien tulee tulevaisuudessa keskittyä. Eli siihen, miten saamme hiilikädenjälkeä ylös ja hiilijalanjälkeä alas, Mild visioi.

a6e9212afc0a41c2a5aa59e167395eae

Haluatko keskustella yrityksesi investoinneista tai kestävästä liiketoiminnasta?

Ota yhteyttä omaan yhteyshenkilöösi tai jätä meille yhteydenottopyyntö.

Jätä yhteydenottopyyntö

Kiinnostuitko? Tervetuloa asiakkaaksemme.