Yritykset ja julkisyhteisöt – Usein kysyttyä

  • Miten voin avata uuden tilin yhdistykselle?

    Helpoiten yhdistysasiakkaaksemme tulo onnistuu täyttämällä hakemus.

    Avatessa uutta tiliä yhdistykselle tai yhteisölle, tarvitsemme hallituksen kokouksen pöytäkirjan, jossa on tehty päätös tilin avauksesta. Uusien asiakkuuksien osalta tarvitsemme myös yhteisön säännöt sekä kopion hallituksen jäsenten henkilöllisyystodistuksista. Nämä liitteet voit lähettää meille hakemuksen mukana.

    Tutustu monipuolisiin tiliratkaisuihin

  • Miten voin tehdä muutoksia yhdistyksen palveluihin?

    Mikäli haluat tehdä muutoksia yhdistyksen tai yhteisön palveluihin, tarvitsemme hallituksen kokouksen pöytäkirjan, jossa on tehty päätös muutoksista. Pöytäkirjan voi toimittaa joko postitse osoitteeseen:

    Danske Bank A/S, Suomen sivuliike
    Yrityspalvelut
    PL 1274
    00075 Danske Bank

    tai sähköpostitse osoitteeseen: yrityspalvelut@danskebank.fi

    Jos kyseessä on nykyisen tilin- tai kortinkäyttäjän poistaminen, riittää hänen oma tai yhdistyksen edustajan ilmoitus oikeuden poistamisesta. Ilmoituksen voi tehdä joko Districtin kautta viestillä, lähettämällä kirjallisen toimeksiannon yllä mainittuihin osoitteisiin tai soittamalla Yrityspalveluumme numeroon 0100 2580, ma–pe 8–18 (pvm/mpm).

    Alla näet pari esimerkkiä, kuinka käyttöoikeusmuutoksista voi kirjoittaa pöytäkirjaan. 

    Esimerkki pöytäkirjan merkinnästä:
    "Yhdistys XX ry on päättänyt lopettaa käyttäjän X.X. (henkilötunnus) tilin ja kortin käyttöoikeudet tiliin XXXXXX-XXXXXX /kaikkiin tileihin alkaen xx.xx.xxxx."

    Esimerkki Districtin viestistä:
    "Hei, olen rahastonhoitaja yhdistyksessä XX ry. Pyydän lopettamaan verkkopankin käyttöoikeuteni ja tilinkäyttöoikeuteni xx.xx.xxxx alkaen."

  • Yhdistyksen tiliin on tulossa uusi tilinkäyttäjä. Miten toimin?

    Uusien palveluiden ja käyttäjien lisääminen edellyttää hallituksen kokouksen pöytäkirjan, jossa on tehty päätös uusista palveluista ja käyttäjistä. Pöytäkirjan voi toimittaa joko postitse osoitteeseen:

    Danske Bank A/S, Suomen sivuliike
    Yrityspalvelut
    PL 1274
    00075 Danske Bank

    tai sähköpostitse osoitteeseen: yrityspalvelut@danskebank.fi

    Suosittelemme ottamaan yhteyttä Yrityspalveluumme numeroon 0100 2580, ma–pe 8–18 (pvm/mpm) pöytäkirjan sisällön tarkistamiseksi tai mikäli haluat lisätietoja.

    Esimerkki pöytäkirjan merkinnästä:
    "Yhdistys XX ry on päättänyt myöntää X.X. (henkilötunnus) käyttöoikeuden yksin yhdistyksen tiliin XXXXXX-XXXXXX. Hänelle myönnetään lisäksi Mastercard Debit-kortti kyseiseen tiliin sekä oikeus käyttää yhdistyksen tilejä verkkopankin kautta.”

  • Kuka saa allekirjoittaa yhdistyksen sopimukset?

    Yhdistyksen sopimukset allekirjoitetaan yhdistyksen säännöissä määrätyn nimenkirjoitustavan mukaisesti. Nimenkirjoitusoikeutettu henkilö löytyy yhdistyksen omista säännöistä tai säätiörekisteristä.

    Jos toiminnalla ei ole määritelty sääntöjä, tarvitaan kaikkien yhteisön jäsenten tai edustajien allekirjoitukset. 

    Pöytäkirjalla voi myös määritellä Pankin kanssa sovittavien palveluiden nimenkirjoitusoikeutettu/nimenkirjoitusoikeutetut henkilöt. 

    Esimerkki pöytäkirjan merkinnästä:
    "Päätettiin että XX ry:n puolesta Danske Bankin sopimukset voi allekirjoittaa puheenjohtaja X.X. (henkilötunnus) yksin". 

  • Miten voin lopettaa yhdistyksen tilin?

    Yhdistyksen tilin voi lopettaa hallituksen kokouksen pöytäkirjalla, jossa on tehty päätös tili lopetuksesta. Pöytäkirjan voi toimittaa joko postitse osoitteeseen:

    Danske Bank A/S, Suomen sivuliike
    Yrityspalvelut
    PL 1274
    00075 Danske Bank

    tai sähköpostitse osoitteeseen: yrityspalvelut@danskebank.fi 

    Mikäli sinulle jäi kysyttävää tai haluat lisätietoja, voit soittaa Yrityspalveluihin numeroon 0100 2580, ma–pe 8–18 (pvm/mpm).

Kiinnostuitko? Tervetuloa asiakkaaksemme.

Content is loading
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.