Miten voimme auttaa?

Private Banking asiakaspalvelu

0100 4100 (pvm/mpm)
ma-to 8-20
pe 8-18

Muut numerot

Sijoituslinja

0200 2000 (pvm/mpm)
ma-to 8-20
pe 8-18:30
la-su 10-16

Kortin ja pankkitunnusten sulkeminen

0200 2585 (pvm/mpm)
24h

Usein kysyttyjä kysymyksiä

  • Miten Danske ID-tunnistussovellus toimii?

    Miten Danske ID-tunnistussovellus toimii?

    Danske ID -tunnistussovellus toimii näin:

    1. Kirjoita sisäänkirjautumissivulla käyttäjätunnuksesi, salasanasi ja paina 'Jatka'.
    2. Valitse Danske ID -välilehti ja lähetä tunnistuspyyntö mobiililaitteeseesi painamalla 'Lähetä'
    3. Avaa Danske ID -sovellus mobiililaitteellasi ja näppäile oma PIN-koodisi ja vahvista kirjautuminen pyyhkäisemällä 'Hyväksy'

    Vahvistettuasi siirryt automaattisesti verkkopankin etusivulle tai palveluun, johon olit kirjautumassa.

    Tällä hetkellä voit kirjautua Danske ID -tunnistussovelluksella verkkopankkiin sekä maksaa verkkomaksuja ja tunnistautua kolmannen osapuolen — kuten Verohallinnon tai Kansaneläkelaitoksen — palveluihin. Danske ID toimii myös yrityksesi verkkopankissa.

  • Mitä eroa on Danske ID -sovelluksella ja tunnuslukulaitteella?

    Mitä eroa on Danske ID -sovelluksella ja tunnuslukulaitteella?

    Danske ID -tunnistussovellus ja digitaalinen tunnuslukulaite ovat molemmat tunnistautumisvälineitä, jotka jatkossa korvaavat muovisen turvakortin. Danske ID:n ja tunnuslukulaitteen tarkoitus on sama, eli käytät jompaa kumpaa kirjautuessasi pankkitunnuksilla verkkopankkiisi, maksaessasi verkko-ostoksia tai tunnistautuessasi kolmannen osapuolen - esimerkiksi Verohallinnon tai Kelan - palveluihin.

  • Pankkitunnukseni ovat kadonneet

    Pankkitunnukseni ovat kadonneet

    Soita viipymättä sulkupalveluumme 0200 2585 (pvm/mpm), ja pyydä sulkemaan tunnuksesi. Numero vastaa ympäri vuorokauden.

    Turvallisuus: Lue lisää turvallisesta pankkiasioinnista

  • Miksi pankki kysyy henkilökohtaisia kysymyksiä?

    Miksi pankki kysyy henkilökohtaisia kysymyksiä?

    Luottolaitoslainja rahanpesulain mukaan pankin täytyy tunnistaa asiakkaansa, varmistaa tämän henkilöllisyys henkilötodistuksena hyväksyttävästä asiakirjasta ja säilyttää kyseisen tunnistamisasiakirjan tiedot arkistossaan. Pankin on myös oltava selvillä siitä, minkälaista liiketoimintaa asiakkaalla on pankin kanssa ja minkälaisia palveluita hän haluaa käyttää. Pankilla on velvollisuus seurata asiakkaan asiointia ja palvelujen käyttöä, jotta pankki pystyy havaitsemaan mahdolliset epätavanomaiset tai poikkeavat liiketoimet ja reagoimaan niihin. Pankin keräämiä ns. asiakkaan tuntemistietoja ovat perustietojen lisäksi muun muassa tiedot taloudellisesta asemasta, verovelvollisuudesta sekä mahdollisesta poliittisesta vaikutusvallasta. Danske Bank kerää asiakkaistaan tuntemistietoja asiakassuhteen aloittamisen yhteydessä ja tämän jälkeenkin säännöllisin väliajoin. Pankki on lakisääteisesti velvollinen avustamaan rikollisuuden estämisessä, paljastamisessa ja selvittämisessä sekä mahdollisen rikoksen tutkintaan saattamisessa.

    Asiakkaan tunteminen: Lue lisää asiakkaan tuntemisesta