Kirjautuminen QR-koodilla ei onnistu – mitä teen?
Jos kirjautuminen ei onnistu QR-koodilla, tarkista tai tee seuraavat asiat.
- Varmista, että laitteesi käyttöjärjestelmäversio on Android 9.0 tai uudempi tai iOS 14 tai uudempi. Tätä vanhemmat versiot eivät enää tue Danske ID:n käyttöä.
- Tarkista, että käytössäsi on aina Danske ID -sovelluksen uusin versio, vähintään 1.6.2. Päivitä tarvittaessa.
- Varmista, että olet antanut Danske ID -sovellukselle luvan käyttää laitteesi kameraa. Jos et salli laitteen kameran käyttöä, et voi käyttää Danske ID:tä tunnistautumista vaativissa palveluissa. Mobiililaitteen asetuksista voi tarkistaa, että Danske ID:lle on annettu lupa käyttää laitteen kameraa. Tarkat asetuspolut vaihtelevat laitekohtaisesti.
- Poista ja lataa Danske ID uudelleen sovelluskaupasta.
- Sammuta laite ja käynnistä se uudelleen.
- Vaihda verkkoyhteys wifistä mobiilidataan tai päinvastoin.
- Älä käytä selaimelle tallennettuja suosikkeja tai kirjanmerkkejä, vaan kirjoita osoiteriville danskebank.fi ja valitse Kirjaudu.
- Jos käytät verkkopankkia tietokoneen hiiren kanssa, varmista ettei hiiren osoitin peitä QR-koodia, koska se voi vaikuttaa koodin lukemiseen.
Saatko Danske ID:llä kirjautuessa ilmoituksen ”Tähän laitteeseen ei ole asennettu sovellusta”