Luottolaitoslain ja rahanpesulain mukaan pankin täytyy tunnistaa asiakkaansa ja todentaa tämän henkilöllisyys. Pankin on myös oltava selvillä siitä, mihin tarkoitukseen ja miten asiakas pankkia käyttää. Pankilla on velvollisuus seurata asiakkaan asiointia ja palvelujen käyttöä, jotta pankki pystyy havaitsemaan mahdolliset epätavanomaiset tai poikkeavat liiketoimet ja reagoimaan niihin.
Luotonannon yhteydessä pankin on luotonantajana arvioitava kykeneekö kuluttaja täyttämään luottosopimuksen mukaiset velvoitteensa. Sijoituspalveluiden tarjoamisen yhteydessä pankin on puolestaan arvioitava tuotteen asianmukaisuutta tai soveltuvuutta asiakkaalle.
Pankin keräämiä ns. asiakkaan tuntemistietoja ovat perustietojen lisäksi muun muassa tiedot taloudellisesta asemasta, verovelvollisuudesta sekä mahdollisesta poliittisesta vaikutusvallasta. Taloudellisen asemasi lisäksi meidän on tarvittaessa varmistuttava tilillesi tulevien varojen alkuperästä sekä siitä, millä tavalla aiot tiliäsi käyttää. Danske Bank kerää asiakkaistaan tuntemistietoja asiakassuhteen aloittamisen yhteydessä ja tämän jälkeen tietoja päivitetään säännöllisin väliajoin. Pankki on lakisääteisesti velvollinen avustamaan rikollisuuden estämisessä, paljastamisessa ja selvittämisessä sekä mahdollisen rikoksen tutkintaan saattamisessa.