Luottolaitoslain ja rahanpesulain mukaan pankin täytyy tunnistaa asiakkaansa, todentaa tämän henkilöllisyys henkilöllisyystodistukseksi hyväksyttävästä asiakirjasta ja säilyttää kyseisen tunnistamisasiakirjan tiedot arkistossaan. Pankin on myös oltava selvillä siitä, minkälaista liiketoimintaa asiakkaalla on pankin kanssa ja minkälaisia palveluita hän haluaa käyttää. Pankilla on velvollisuus seurata asiakkaan asiointia ja palvelujen käyttöä, jotta pankki pystyy havaitsemaan mahdolliset epätavanomaiset tai poikkeavat liiketoimet ja reagoimaan niihin.
Luotonannon yhteydessä pankin on luotonantajana arvioitava kykeneekö kuluttaja täyttämään luottosopimuksen mukaiset velvoitteensa. Sijoituspalveluiden tarjoamisen yhteydessä pankin on puolestaan arvioitava tuotteen asianmukaisuutta tai soveltuvuutta asiakkaalle.
Pankin keräämiä ns. asiakkaan tuntemistietoja ovat perustietojen lisäksi muun muassa tiedot taloudellisesta asemasta, verovelvollisuudesta sekä mahdollisesta poliittisesta vaikutusvallasta. Taloudellisen asemasi lisäksi meidän on tarvittaessa varmistuttava tilillesi tulevien varojen alkuperästä sekä siitä, millä tavalla aiot tiliäsi käyttää. Danske Bank kerää asiakkaistaan tuntemistietoja asiakassuhteen aloittamisen yhteydessä ja tämän jälkeen tietoja päivitetään säännöllisin väliajoin. Pankki on lakisääteisesti velvollinen avustamaan rikollisuuden estämisessä, paljastamisessa ja selvittämisessä sekä mahdollisen rikoksen tutkintaan saattamisessa.