Taloyhtiöt ja isännöitsijät

Palvelumme taloyhtiöille

  • Digitaaliset maksuliikepalvelut

  • Mobiili- ja tabletsovelluksilla nopea pääsy tili- ja maksutietoihin

  • Rahoitusta sekä lyhyt- että pitkäaikaisiin hankkeisiin

Tarjouspyyntö

Lähetä tarjouspyyntö taloyhtiösi rahoitustarpeesta taloyhtiötiimillemme osoitteeseen as.oy@danskebank.fi
Lähetä tarjouspyyntö

Lue vinkit hyvään tarjouspyyntöön

Palvelut taloyhtiöille

Tarjoamme taloyhtiöille sekä isännöitsijöille monipuolisen palvelu- ja tuotevalikoiman tili- ja maksupalveluista aina rahoitus- ja peruskorjaussuunnitelmiin asti.

Digitaaliset maksuliikepalvelut taloyhtiölle

Toimistonne, etenkin kirjanpitäjien, käyttöön suosittelemme Districtia lainojen helpompaan hallinnointiin. Districtin kautta saat hoidossanne olevien taloyhtiöiden kaikki lainatiedot, mukaan lukien tiedon kokonaiskorosta, reaaliaikaisesti 24/7.

Yrityksen verkkopankissa, Districtissä voit mm.:

  • Seurata ja tarkastaa tili- ja lainatiedot reaaliaikaisesti
  • Tilata palveluyhteenvedot sekä saldotodistukset
  • Seurata tilitapahtumien, tilien ja lainojen saldoja myös kätevästi mobiili- ja tablet-sovelluksilla.

Tule asiakkaaksi
Lue lisää Districtistä

Rahoitus

Haluamme Danske Bankissa varmistaa taloyhtiöille erinomaisen palvelun. Siksi meillä toimii Siksi meillä toimii ammatti-isännöinnissä olevien taloyhtiöiden pankkipalvelutarpeisiin erikoistunut taloyhtiötiimi.

Olipa rahoitustarpeenne suuri tai pieni, meillä on tarjota taloyhtiöllenne yksilöllinen rahoitusratkaisu.

  • Tiliin liitettävä luotto: sopii etenkin pieniin hankkeisiin ja tilapäiseen käyttöpääomatarpeeseen. 
  • Pitkäaikainen rahoitus: sopii etenkin keskisuurten hankkeiden ja peruskorjausten rahoittamiseen.

Lähetä tarjouspyyntö
Lue vinkit hyvään tarjouspyyntöön
Laske lainavaihtoehtoja

 

 

Digitaaliset maksuliikepalvelut taloyhtiölle

Toimistonne, etenkin kirjanpitäjien, käyttöön suosittelemme Districtia lainojen helpompaan hallinnointiin. Districtin kautta saat hoidossanne olevien taloyhtiöiden kaikki lainatiedot, mukaan lukien tiedon kokonaiskorosta, reaaliaikaisesti 24/7.

Yrityksen verkkopankissa, Districtissä voit mm.:

  • Seurata ja tarkastaa tili- ja lainatiedot reaaliaikaisesti
  • Tilata palveluyhteenvedot sekä saldotodistukset
  • Seurata tilitapahtumien, tilien ja lainojen saldoja myös kätevästi mobiili- ja tablet-sovelluksilla.

Tule asiakkaaksi
Lue lisää Districtistä


Rahoitus

Haluamme Danske Bankissa varmistaa taloyhtiöille erinomaisen palvelun. Siksi meillä toimii Siksi meillä toimii ammatti-isännöinnissä olevien taloyhtiöiden pankkipalvelutarpeisiin erikoistunut taloyhtiötiimi.

Olipa rahoitustarpeenne suuri tai pieni, meillä on tarjota taloyhtiöllenne yksilöllinen rahoitusratkaisu.

  • Tiliin liitettävä luotto: sopii etenkin pieniin hankkeisiin ja tilapäiseen käyttöpääomatarpeeseen. 
  • Remonttitili: sopii erinomaisesti peruskorjauksen suunnitteluvaiheen ja toteutuksen alkurahoitukseksi. Hankkeen valmistuttua tililuotto muutetaan lyheneväksi lainaksi.
  • Pitkäaikainen rahoitus: sopii etenkin keskisuurten hankkeiden ja peruskorjausten rahoittamiseen.

Lähetä tarjouspyyntö
Lue vinkit hyvään tarjouspyyntöön
Laske lainavaihtoehtoja

 

 

Peruskorjausten suunnittelu


Danske Bank haluaa olla taloyhtiösi luotetuin taloudellinen kumppani sen elinkaaren jokaisessa vaiheessa. Riittävä ennakointi asunto-osakeyhtiön talouden suunnittelussa varmistaa taloyhtiölle hyvät työkalut asuntojen arvon ja asumisviihtyvyyden säilyttämiseen. Oikea-aikaiset ja hyvin suunnitellut peruskorjaukset myös lyhentävät usein myyntiaikoja.

Lue lisää peruskorjausten suunnittelusta

Peruskorjausten rahoitus

Peruskorjaukset ovat usein haastavia hankkeita, joiden rahoittamisen suunnittelu kannattaa aloittaa hyvissä ajoin. Tarjoamme taloyhtiöllenne monipuolisen rahoituspalvelu- ja tuotevalikoiman. Siksi meillä toimii ammatti-isännöinnissä olevien taloyhtiöiden pankkipalvelutarpeisiin erikoistunut taloyhtiötiimi.

Lue lisää peruskorjausten rahoituksesta

Usein kysyttyjä kysymyksiä

  • Missä tilanteissa pankki tarvitsee pöytäkirjan?

    Maksuliikeasiat
    Maksuliikeasioiden sopimisesta, kuten tilin avaamisesta ja tilinkäyttövaltuutuksien muuttamisesta, ei tarvitse toimittaa hallituksen kokouksen pöytäkirjaa. Nämä tehtävät lukeutuvat toiminimenkirjoittajan ns. päivittäisten asioiden hoitovastuisiin, jotka voidaan tehdä saadun edustamisoikeuden nojalla. 

    Rahoitusasiat
    Yhtiökokouksen toimivaltaan kuuluvista rahoitusasioista tarvitsemme edelleenkin pöytäkirjan. Yhtiökokouksessa päätettäviä rahoitusasioita ovat esimerkiksi uuden lainan ottaminen ja tilin luotollisuuden avaaminen tai korottaminen sekä taloyhtiön omaisuuden panttaaminen lainan vakuudeksi. 
    Ohessa yhtiökokouksen pöytäkirjamalli käyttöösi: Pöytäkirjamalli.

    Pidä kaupparekisteritiedot aina ajan tasalla
    Tarkistamme edustusoikeudet aina kaupparekisteriotteesta, joten edellytämme sen tällöin olevan ajantasalla. Mikäli maksuliikesopimusta tehtäessä kaupparekisteritiedot eivät ole ajantasalla, pankkiin on toimitettava pöytäkirja tästä hallituksen kokouksesta, jossa uudet toiminimenkirjoitusoikeudet on annettu. 

    Mikäli hallituksen kokouksen pöytäkirjaan merkityt hallituksen jäsenet eivät vastaa voimassa olevia kaupparekisteritietoja, pankille on toimitettava myös kopio yhtiökokouspöytäkirjasta, jossa tämä hallitus on valittu. Pöytäkirjassa tulee olla puheenjohtajan, pöytäkirjantarkistajien tai läsnäolijoiden allekirjoitukset. Pöytäkirjaa ei tarvitse toimittaa alkuperäisenä.

  • Miten teen ylimääräisen osakaslyhennyksen lainalle?

    Lainalle tehtävä ylimääräinen osakaslyhennys on edullisinta tehdä viitekoron tarkistuspäivän yhteydessä, jolloin palkkio on 100,00 euroa. Muulloin tehtäessä veloitamme 300,00 euroa.

    Jos useampi osakas maksaa samalla kertaa lainaosuutensa, he voivat jakaa palkkion määrän keskenään.

    Palkkio veloitetaan erikseen taloyhtiön maksuliiketililtä.

    Pyydän ystävällisesti tekemään ylimääräisen lyhennyksen itse suoraan lainatilille (= lainan nro). Viestikenttään voi laittaa tiedon: ylimääräinen osakaslyhennys. Kun ylimääräinen lyhennys on tehty, pyydän ilmoittamaan siitä pankille lainan tietojen päivittämistä varten Districtin verkkoviestillä tai sähköpostiosoitteeseen as.oy@danskebank.fi.

  • Mikä on lainan viitekorontarkistuspäivä 

    Lainan viitekorontarkistuspäivä määräytyy lainan nostopäivän mukaisesti. Viitekorko tarkistetaan viitekorkojakson mukaisesti, eli 12 kk korkojaksoon sidotuissa lainoissa viitekorko tarkistetaan kerran vuodessa ja 6 kk korkojaksoon sidotuissa lainoissa kahdesti vuodessa.

    Jos laina on sidottu Danske Prime korkoon, lainassa ei ole viitekorontarkistuspäivää.

    Voit tarkistaa lainan viitekoron velkakirjasta.

  • Mikä on lainan kokonaiskorko? 
    Lainan kokonaiskoron voi tarkistaa lainan laskun tai ennakkoilmoituksen korkoerittelystä. Lainan kokonaiskorko muodostuu lainalle sovitusta marginaalista ja viitekoron arvosta. Viitekoron ollessa negatiivinen, lainan korko on aina vähintään marginaalin verran.