Danske Bankin perintäjärjestelmästä löytyneiden virheiden korjaaminen ja hyvittäminen asiakkaille


Danske Bankin perintäjärjestelmästä on löytynyt virheitä, joiden vuoksi joidenkin perinnässä olleiden velkojen tiedot eivät ole päivittyneet oikein perintäjärjestelmään. Olemme selvittäneet virheitä ja alkaneet hyvittää asiakkaillemme virheellisestä perinnästä aiheutunutta haittaa.

Henkilöasiakkaiden kohdalla tyypillinen virhe on analyysimme perusteella vaihdellut muutamasta eurosta muutamaan kymmeneen euroon. Korvauksemme on laskettu siten, että se on valtaosassa tapauksista suurempi kuin virheestä aiheutuneen haitan määrä.

Lähetämme kirjeen kaikille asiakkaillemme, joita asia koskee: korjaamme tarvittaessa perinnässä olevan velan pääomaa ja muita eriä (luottokorkoa, viivästyskorkoa, kuluja ja palkkioita) tai maksamme liikaa perityn määrän rahana. Asiakkailtamme ei lähtökohtaisesti edellytetä toimenpiteitä tai yhteydenottoa pankin, perintätoimiston tai Ulosottolaitoksen asiakaspalveluun.


Olemme pahoillamme virheestä ja siitä asiakkaillemme aiheutuneesta ylimääräisestä harmista.

Lähetä meille viesti perintävirheen käsittelyyn liittyen

Otamme sinuun yhteyttä heti, kun olemme käsitelleet viestisi.

Tunnistaudu pankkitunnuksillasi
Lähetä viesti ilman pankkitunnuksia
Viestin lähettäminen ilman pankkitunnuksia vaatii kopion henkilötodistuksestasi

Kysymyksiä ja vastauksia

Kiinnostuitko?
Tervetuloa Danske Bankiin.

Content is loading
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.