Asiakastuki 

Verkkopankin asiakastuki auttaa sinua kaikissa kysymyksissäsi verkkopankkiin tai sen käyttöön liittyen.

Verkkopankin Asiakastuki
Henkilöasiakkaat
0200 2580 ma–pe 8–20 (pvm/mpm)

Yritysasiakkaat
0100 2580 ma–pe 8–18 (pvm/mpm)

Kysytyimmät kysymykset

  • Tarvitsen apua verkkopankissa asiointiin

    Tarvitsen apua verkkopankissa asiointiin

    Mikäli sinulla on käytössä pankkitunnukset, voit hoitaa pankkiasioita kätevästi myös verkossa. Voit mm. maksaa laskuja, katsella tilin tapahtumia, seurata säästöjen kehitystä ja lähettää meille viestejä suojatusti. Tietokoneen ja älypuhelimen lisäksi pankkiasioita voi hoitaa myös tabletilla. Opastamme sinua mieluusti pankkiasioiden hoidossa eri kanavissa, voit soittaa meille ja varata ajan henkilökohtaiseen opastukseen.

  • Mitä teen jos yhteystietoni ovat muuttuneet (nimi, osoite, puhelinnumero)?

    Mitä teen jos yhteystietoni ovat muuttuneet (nimi, osoite, puhelinnumero)?

    Mikäli olet ilmoittanut osoitteenmuutoksesta maistraattiin, suomalainen osoite päivittyy automaattisesti järjestelmiimme pienellä viiveellä. Verkkopankin kautta pääset myös päivittämään osoitteesi ja numerosi kohdassa Omat asetukset.

    Jos muutat ulkomaille, lähetäthän asiasta tiedon verkkoviestillä tai asioit konttorilla kuvallisen henkilötodistuksen kanssa.

    Jos nimesi vaihtuu, soitathan asiakaspalveluumme 0200 2580 ma–pe 8–20 (pvm/mpm) ja varaat lähettyville pankkitunnukset tunnistautumista varten.

  • Tekniset vaatimukset
  • Miten saan tiliotteen?

    Miten saan tiliotteen?

    Jos sinulla on käytössäsi verkkopankin arkisto, löydät tiliotteet verkkopankin etusivulta kohdasta Arkisto ja verkkopalkka > Tiliotteet ja muu pankkiposti > Siirry arkistoon. Verkkopankissa tiliotteiden katselu ja tulostus on maksutonta. 

    Jos sinulla ei ole verkkopankin arkistoa käytössäsi, tiliotteet toimitetaan sinulle kuukausittain paperisena kotiin. Tarvittaessa voit pyytää tiliotteiden uudelleentoimituksen soittamalla asiakaspalveluumme 0200 2580 ma–pe 8–20 (pvm/mpm). Uudelleentoimitus maksaa 5,00 euroa/tiliote.

  • Miksi en saa avattua lainan ehtoja ja liitteitä?

    Miksi en saa avattua lainan ehtoja ja liitteitä?

    Lainojen ehtojen ja liitteiden avaamiseen tarvitaan Adobe Reader -ohjelma, jonka saat veloituksetta www.adobe.fi -osoitteesta.

    Jos koneelta löytyy jo Adobe Reader -ohjelma, mutta ehdot ja liitteet eivät avaudu, niin poista koneellasi oleva Adobe Reader ja käy asentamassa yllä mainitusta osoitteesta ohjelma uudestaan. Voit myös kokeilla ehtojen ja liitteiden avaamista toisella internet-selaimilla.

  • Miten tyhjennän selaimen välimuistin?
  • Mistä löydän erääntyvät maksut?

    Mistä löydän erääntyvät maksut?

    Erääntyvät maksut löytyvät kunkin tilin tilitapahtumien (Verkkopankissa: Tilit > Tapahtumat) ylävalikosta kuukausien oikealta puolelta kohdasta Erääntyvät maksut.

  • Miten sovin verkkopankin käytöstä?

    Miten sovin verkkopankin käytöstä?

    Verkkopankin käyttöä varten tulee olla verkkopankkitunnukset, jotka voi käydä noutamassa lähimmästä Danske Bankin konttorista. Konttoriasiointia varten on hyvä varata aika etukäteen, niin saadaan varmasti hoidettua verkkopankkitunnukset kerralla kuntoon.

  • Miksi käyttäjätunnus ja salasanani ovat valmiiksi näytöllä, kun olen kirjautumassa verkkopankkiin?

    Miksi käyttäjätunnus ja salasanani ovat valmiiksi näytöllä, kun olen kirjautumassa verkkopankkiin?

    Internet-selaimet, kuten Internet Explorer, Google Chrome ja Mozilla Firefox, tallentavat käyttäjän suostumuksella salasanoja omiin tietoihinsa käytön helpottamiseksi. Verkkopankkiin kirjautuessa käyttäjätunnusta ja salasanaa ei tulisi tallentaa selainten asetuksiin turvallisuuden vuoksi, koska silloin kirjautumiseen riittää pelkästään turvakortti.

    Internet-selaimen asetuksista voi käydä poistamassa tallennetut salasanat, sekä valita ettei vastaisuudessa enää tarjoa salasanojen tallentamista. Jos tarvitset apua, voit soittaa Verkkopankin Asiakastukseen.

  • Miten poistun verkkopankista turvallisesti?

    Miten poistun verkkopankista turvallisesti?

    Verkkopankki-istunto lopetetaan turvallisesti kirjautumalla Verkkopankista ulos Kirjaudu ulos –painikkeesta ruudun oikeasta yläkulmasta. Yhteyden katkettua on hyvä myös tyhjentää selaimen välimuisti.

  • Miksi sivun ylälaitaan tulee ilmoitus "Pankkitoimintojen suojaus käytössä"?

    Miksi sivun ylälaitaan tulee ilmoitus "Pankkitoimintojen suojaus käytössä"?

    Mikäli käytössäsi on F-Securen Pankkitoimintojen suojauspalvelu, se saattaa estää verkkopankin toiminnan. Kyseessä ei ole Danske Bankin palvelu, voit olla yhteydessä F-Secureen.

  • Miten voin lähettää kysymyksen asiantuntijalle?

    Miten voin lähettää kysymyksen asiantuntijalle?

    Kysy viestillä
    Kirjaudu verkkopankkiin ja valitse: Ota yhteyttä ja usein kysyttyä > Ota yhteyttä > Lähetä uusi viesti.

    Varaa laina- tai sijoitusneuvottelu verkkotapaamisena
    Kirjaudu verkkopankkiin ja valitse: Ota yhteyttä ja usein kysyttyä > Varaa aika > Varaa aika tapaamiseen.