Kortit

  • Mitä korttivaihtoehtoja on?

    Mitä korttivaihtoehtoja on?

    Halutessasi saat kaikkiin kortteihisi yhteisen tunnusluvun. Voit tutustua korttivalikoimaan kortit-sivuilla: Kortit.

  • Miten haen uutta korttia?

    Miten haen uutta korttia?

    Voit hakea verkkopankista debit- ja luottokorttia. Kirjaudu verkkopankkiin ja valitse: Kortit > Hae korttia.

  • Miten teen korttiini muutoksia?

    Miten teen korttiini muutoksia?

    Voit muuttaa luottokorttisi maksun eräpäivää, minimilyhennystä ja valita kaksi maksuvapaata kuukautta. Lisäksi voit tilata uuden kortin rikkoutuneen tilalle tai vaihtaa korttikuosia. Kirjaudu verkkopankkiin ja valitse: Kortit ja valuutta > Muuta korttia.

  • Mistä saan korttiini uuden tunnusluvun?

    Mistä saan korttiini uuden tunnusluvun?

    Voit tilata tunnusluvun verkkopankista kohdasta Kortit ja valuutta > Katsele korttisi tietoja > Tilaa tunnusluku. Saat tilattua tunnusluvun myös soittamalla asiakaspalveluumme. Varaa pankkitunnukset lähellesi tunnistautumista varten. Tunnusluku tulee sinulle postitse kotiin noin viikon kuluttua tilauksestasi.

  • Mitä teen, jos korttini on kadonnut tai joutunut ulkopuolisen haltuun?

    Mitä teen, jos korttini on kadonnut tai joutunut ulkopuolisen haltuun?

    Soita heti sulkupalveluun +358 200 2585, ja pyydä sulkemaan korttisi. Numero vastaa suomeksi ympäri vuorokauden.

  • Miten suljen kortin?

    Miten suljen kortin?

    Tarpeettoman kortin voit sulkea verkko- tai mobiilipankissa avaamalla haluamasi kortin tiedot ja valitsemalla Sulje kortti. Kiireellisissä tapauksissa voit myös soittaa korttien sulkupalveluun 0200 2585 (pvm/mpm).

  • Mistä saan uuden kortin hajonneen tilalle?

    Mistä saan uuden kortin hajonneen tilalle?

    Voit tilata uuden kortin verkkopankista kohdasta Kortit ja valuutta > Katsele korttisi tietoja > Tilaa uusi kortti. Saat tilattua kortin myös soittamalla asiakaspalveluumme. Varaa pankkitunnukset lähellesi tunnistautumista varten. Kortti tulee sinulle postitse kotiin noin viikon kuluttua tilauksestasi. Kadonneesta kortista on aina ilmoitettava sulkupalveluun +358 200 2585.

  • Miten lähimaksaminen toimii?

    Miten lähimaksaminen toimii?

    Voit maksaa alle 25 euron ostokset ilman tunnuslukua tai allekirjoitusta. Lähimaksamiseen soveltuvan kortin tunnistat kortin etupuolella näkyvästä radioaalto-logosta. Credit/debit-kortin lähimaksut menevät aina debit-puolelta.

    Aseta maksukorttisi muutaman sentin päähän maksupäätteestä, ja maksu on hoidettu. Aika ajoin maksupääte kysyy tunnuslukuasi turvallisuussyistä myös alle 25 euron ostoksissa.

  • Onko korttini käyttöä rajattu?

    Onko korttini käyttöä rajattu?

    Korttiturvallisuuden parantamiseksi olemme tehneet valmiiksi rajauksia korttiisi.

    Turvallisuus: Lue lisää rajauksista ja kuinka muutat niitä

  • Miten asetan maarajauksen maksukorttiini?

    Miten asetan maarajauksen maksukorttiini?

    Korteissamme on käytössä automaattinen maarajaustoiminnallisuus. Maantieteelliset alueet, joissa voit käyttää korttiasi, päivittyvät automaattisesti liikkumisesi mukaan. Jos esimerkiksi matkustat Suomesta Viroon ja käytät korttiasi sirulla ja tunnusluvulla Virossa, avaamme käyttöösi automaattisesti alueen Eurooppa ja samalla suljemme kotimaan käytön. Palatessasi Suomeen avaamme kortin käyttösi perusteella jälleen kotimaan alueen ja suljemme samalla Euroopan pois käytöstä.

    Voit myös itse tarvittaessa muuttaa käyttöalueita verkko-, tablet- ja mobiilipankissa sekä Asiakaspalvelumme kautta.

    Huomioithan myös, että kaikkialla sirumaksaminen ei ole vielä käytössä, ja mikäli joudut käyttämään korttiasi magneettiraidalla ja vahvistamaan ostotapahtuman allekirjoituksellasi, sinun tulee itse aktivoida ko. alue käyttöön.

    Käyttöalueiden muutoksista ja kortin käytöstä suljetulla alueella lähetämme sinulle tiedon tekstiviestillä. Huolehdithan, että yhteystietosi ovat ajan tasalla, jotta viestimme tavoittaa sinut.

    Verkkopankissa
    Verkkopankin etusivulta näet kortin tiedot. Klikkaa kortin kohdalta nuolta. Valitse Korttiturvallisuus > rajaa maanosat. Samalla voit myös tarkistaa, mihin maanosaan tietty maa kuuluu.

    Mobiili- ja tabletpankissa
    Valitse etusivulta Kortit > haluamasi kortti > Korttiturvallisuus, ja rajaa maanosat.

  • Maksoin kortin laskun etukäteen, mutta sain saman laskun myös e-laskuna. Kuinka estän e-laskun veloituksen?

    Maksoin kortin laskun etukäteen, mutta sain saman laskun myös e-laskuna. Kuinka estän e-laskun veloituksen?

    E-lasku ei poistu automaattisesti erääntyvistä maksuistasi, vaikka olisit jo maksanut erääntyvän luottolaskusi. Poista e-lasku verkkopankissa.

  • Mitä teen kun korttini on mennyt lukkoon?

    Mitä teen kun korttini on mennyt lukkoon?

    Korttini on mennyt lukkoon maksupäätteellä (esim. kaupan kassalla tai ravintolassa)
    Voit aktivoida korttisi asioimalla Otto-automaatilla ja syöttämällä pin-koodin noston yhteydessä oikein. Kortti aktivoituu takaisin käyttöön.

    Korttini on mennyt lukkoon automaatilla
    Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme 0200 2580 ma–pe 8–20 (pvm/mpm) ja varaat lähettyville pankkitunnukset tunnistautumista varten.