Miksi tallennamme ja käytämme henkilötietoja MunRahat-sovelluksessa?

Tallennamme ja käytämme sovelluksen käyttäjän tietoja, jotta käyttäjä voi kirjautua sovellukseen, tarkastella tapahtumiaan ja tehdä siirtoja sovelluksessa käytettävien kahden tilin välillä. Lisäksi tallennamme tietoja sovelluksen käytöstä tilastollisiin tarkoituksiin sekä sovelluksen kehittämiseen ja parantamiseen.

Mitä henkilötietoja tallennamme ja käytämme?

MunRahat-sovelluksessa tallennamme ja käytämme tietoja käyttäjän nimestä, henkilötunnuksesta, maksutapahtuman summasta, päivämäärästä ja maksunsaajasta, kun sovellukseen yhdistettyä korttia on käytetty sekä tietoja siitä, kuinka paljon ja milloin käyttäjä siirtää rahaa MunRahat-sovelluksessa olevien tilien välillä.

Lisäksi tallennamme seuraavat tiedot:

  • sovelluksen ensimmäinen käyttökerta
  • sovelluksen käynnistyskertojen määrä
  • päivitysten määrä
  • sovelluksen erittely
  • edellisen istunnon pituus
  • asennuspäivä
  • sovelluksen tunnus
  • ensimmäisestä käyttökerrasta kulunut päivien määrä
  • edellisen käytön jälkeisten päivien määrä
  • sovelluksen käynnistämisen kellonaika
  • sovelluksen käynnistämisen viikonpäivä
  • käyttöjärjestelmän versio
  • yksikön nimi
  • näytön tarkkuus

Miten tallennamme ja käytämme henkilötietojasi?

Keräämme tiedot sovelluksen käyttäjältä sovelluksen kautta ja maksujärjestelmistämme, kun käyttäjä käyttää sovellukseen liitettyä maksukorttiaan ja suorittaa siirtoja sovelluksessa käytettävien kahden tilin välillä.

Kolmannet osapuolet

Emme käytä sovelluksessa kolmansilta osapuolilta saatuja tietoja emmekä jaa tietoja kolmansien osapuolten kanssa.

Profilointi ja automaattiset päätökset

Emme käytä tietoja profilointiin emmekä tee automaattisia päätöksiä sovelluksessa.

Oikeutesi

Henkilötietojesi näkeminen

Voit saada nähtäväksesi sinusta tallentamamme ja käyttämämme henkilötiedot, mistä tiedot on hankittu ja mihin käytämme niitä. Voit saada tietoa siitä, kuinka kauan säilytämme tietojasi ja ketkä saavat nähdä tietosi siinä määrin, kun luovutamme tietoja. Lainsäädäntö, muiden henkilöiden tietojen suojaaminen sekä liiketoimintamme ja käytäntöjemme huomioon ottaminen voi kuitenkin rajoittaa tiedonsaantioikeuttasi.

Oikeus vastustaa käsittelyä

Sinulla on oikeus tietyissä tilanteissa vastustaa henkilötietojesi käsittelyä, esimerkiksi kun käsittelemme henkilötietojasi oikeutetun edun perusteella.

Danske Bankissa olevien henkilötietojesi korjaaminen tai poistaminen

Jos henkilötietosi ovat virheellisiä, puutteellisia tai merkityksettömiä, sinulla on oikeus vaatia tietojen korjaamista tai poistamista. Näitä oikeuksia ovat oikeus tietojen oikaisemiseen, oikeus tietojen poistamiseen ja oikeus tulla unohdetuksi.

Käytön rajoittaminen

Jos sinusta tallentamamme tiedot ovat virheellisiä tai jos olet kieltänyt henkilötietojesi käytön, voit vaatia, että rajoitamme kyseisten tietojen käytön niiden tallennukseen. Tietojen käyttö rajoitetaan niiden tallennukseen vain siihen saakka, kunnes tietojen oikeellisuus voidaan varmistaa tai kunnes voidaan tarkistaa, ovatko oikeutetut etumme merkittävämpiä kuin sinun etusi.

Sinulla voi olla oikeus tallennettujen henkilötietojesi poistamiseen tai voit pyytää meitä rajoittamaan henkilötietojesi käytön niiden tallennukseen. Jos meidän on käytettävä sinusta tallentamiamme henkilötietoja oikeudellisen vaateen laatimiseksi, voit vaatia, että näiden tietojen muu käyttö rajoitetaan niiden tallennukseen. Meillä saattaa kuitenkin olla oikeus tietojesi muuhunkin käyttöön oikeudellisen vaateen laatimiseksi tai jos olet antanut suostumuksesi siihen.

Tietojen siirtäminen

Jos käytämme henkilötietojasi suostumuksesi perusteella tai sopimuksen seurauksena ja tiedot käsitellään automaattisesti, sinulla on oikeus saada kopio antamistasi tiedoista sähköisessä, koneellisesti luettavassa muodossa.

Päivitykset

Päivitämme tätä tietosuojatiedotetta säännöllisesti. Muuttaessamme tiedotetta, voimaantulopäivämäärä dokumentin yläosassa muutetaan vastaavasti. Kaikkia muutoksia tähän tietosuojatiedotteeseen sovelletaan sinuun ja henkilötietojesi käsittelyyn välittömästi. Jos muutokset vaikuttavat siihen, miten henkilötietojasi käsitellään, pyrimme tiedottamaan muutoksista silloin, kun se on kohtuudella mahdollista.

Yhteystiedot ja valitusmahdollisuus

Voit milloin tahansa ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on jotakin kysyttävää tietosuojaoikeuksistasi tai henkilötietojesi tallentamisesta ja käyttämisestä. Voit lähettää yhteydenottopyynnön verkkopankissa, internet-sivujen lomakkeella osoitteessa danskebank.fi/tietosuoja, soittamalla puhelinpalveluun 0200 2580 tai asioimalla henkilökohtaisesti pankin konttorissa sen aukioloaikoina.

Voit ottaa yhteyttä tietosuojavastaavaamme, sähköposti: dpofunction@danskebank.com

Voit tehdä valituksen Tietosuojavaltuutetulle:
Tietosuojavaltuutettu, Ratapihantie 9, 00520 Helsinki, sähköposti: tietosuoja@om.fi

Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä Danske Bankissa

Voit lukea lisää oikeuksistasi ja henkilötietojen käsittelystä Danske Bankissa tietosuojatiedotteestamme osoitteessa www.danskebank.fi/tietosuoja.