PIN-koodin käyttöönotto on helppoa ja nopeaa

Uuden PIN-koodin käyttöönotto on tehty sinulle vaivattomaksi.

Kun kirjaudut uudistuksen jälkeen ensimmäistä kertaa mobiilipankkiin, pyydämme sinua ensin tunnistautumaan Danske ID:llä tai tunnuslukulaitteella ja sitten valitsemaan itsellesi mieluisan uuden 6-numeroisen PIN-koodin.

Uuden PIN-koodin käyttöönoton jälkeen, voit käyttää sormenjälki- tai kasvojentunnistusta normaaliin tapaan.

Samalla voit antaa myös suostumuksen käyttötietojen keräämiseen. Näitä tietoja käytetään mobiilipankin käyttökokemuksesi parantamiseen.

Huomaathan, että uudistus koskee vain mobiilipankkia eikä sillä ole vaikutusta verkkopankin kirjautumiseen, Danske ID -sovelluksen käyttöön, verkko-ostosten vahvistamiseen tai tunnistautumiseen muihin palveluihin kuten Verohallintoon, Kelaan tai Omakantaan.

3 erilaista tapaa vahvistaa toimeksiantoja mobiilipankissa

Mobiilipankissa tehdyt maksut, toimeksiannot ja sopimukset vahvistetaan jatkossa jollakin seuraavista tavoista:

  1. Pyyhkäisemällä hyväksymis- tai vahvistustoimintoa
  2. 6-numeroisella PIN-koodilla tai käyttämällä sormenjälki- tai kasvojentunnistusta
  3. Danske ID -sovelluksella tai tunnuslukulaitteella

Mobiilipankin eri toiminnallisuudet ohjaavat sinut aina oikeaan vahvistustapaan.

Hallitse itse laitteita, joilla käytät mobiilipankkia

Voit käyttäää mobiilipankkia kolmella eri laitteella.

Valitse mobiilipankissa Valikko > Rekisteröidyt laitteet, niin näet ne laitteet, joissa mobiilipankkisi on otettu käyttöön. Lisäksi voit itse poistaa laitteen, jolla et enää halua käyttää mobiilipankkia.

Mikäli olet aktivoinut mobiilipankin ilmoitukset, saat viestin, kun mobiilipankki on otettu käyttöön uudella laitteella. Ilmoitukset voit aktivoida joko uuden PIN-koodin käyttöönoton yhteydessä tai myöhemmin laitteesi asetuksista.