Turvallista maksamista verkossa

Danske Bankin korteilla tehtävät verkko-ostot vahvistetaan suoraan Danske ID -sovelluksessa, Danske Bankin pankkitunnuksilla tai kahden salasanan avulla. 

Osalla asiakkaistamme saattaa tällä hetkellä ilmetä ongelmia verkko-ostojen vahvistamisessa pankkitunnuksilla tai salasanalla. Verkko-ostojen vahvistusta tai kortin liittämistä palveluun kannattaa kokeilla myöhemmin uudelleen. Voit myös yrittää tunnistautumista käyttämällä toista selainta tai laitetta. 

Joissain verkkokaupoissa maksujen tunnistautumisnäkymä saattaa asemoitua ruudun ylälaitaan, eikä näytä kaikkia tekstejä ja valintoja ilman ruudun vieritystä alas. 

Pahoittelemme asiasta aiheutunutta harmia.

Miten vahvistan korttiostoni verkossa ja mobiilisovelluksissa?

  • Vahvista ostot Danske Bankin pankkitunnuksillasi

    Jos käytössäsi on Danske ID, hyväksyt ostot suoraan sovelluksessa ilman käyttäjätunnuksen ja salasanan syöttämistä. Jos sinulla on käytössäsi tunnuslukulaite, syötät ensin käyttäjätunnuksesi ja salasanasi, jonka jälkeen hyväksyt ostot tunnuslukulaitteella. Joissakin mobiilisovelluksissa ei voi hyväksyä tunnuslukulaitteella vaan korttioston vahvistaminen tehdään kahden salasanan avulla. Luo pysyvä salasana Korttihallinta-sivustollamme tai lataa itsellesi Danske ID.

    Jos sinulla ei vielä ole Danske Bankin henkilöasiakkaan pankkitunnuksia, saat tunnukset käymällä lähimmässä konttorissasi. Varaa ensin aika soittamalla ajanvarausnumeroon 0100 4000 (pvm/mpm).  

    Lue lisää pankkitunnuksista
  • Jos sinulla ei ole Danske Bankin henkilöasiakkaan pankkitunnuksia, voit vahvistaa verkko-ostosi kahden salasanan avulla.

    Salasanavahvistuksen käyttöä varten sinun täytyy luoda itsellesi pysyvä salasana Korttihallinta-sivustollamme. Luomasi pysyvän salasanan lisäksi vahvistat verkko-ostot aina myös tekstiviestillä saapuvalla kertakäyttöisellä salasanalla. Jotta voit käyttää salasanavahvistusta, meillä tulee olla tiedoissamme ajantasainen matkapuhelinnumerosi. Jos sinulla yrityskortti, voit ilmoittaa meille matkapuhelinnumerosi yhteyshenkilön kautta.

Saitko meiltä kertakäyttöisen PIN-koodin?

Luo pysyvä salasana

Yrityskorttiasiakas

  • Voit vahvistaa ostot Danske Bankin henkilöasiakkaan pankkitunnuksilla

    Varaa aika soittamalla ajanvarausnumeroon 0100 4000 (pvm/mpm).  Mukaasi tarvitset voimassaolevan henkilöllisyystodistuksen.

  • Vahvistat jatkossa kortilla tehtävät verkko-ostot kahdella eri salasanalla; pysyvällä salasanalla ja kertakäyttöisellä tekstiviestillä saapuvalla salasanalla.

    Salasanavahvistusta varten sinun täytyy luoda itsellesi pysyvä salasana Korttihallinta-sivustollamme. Luomasi pysyvän salasanan lisäksi vahvistat verkko-ostot aina myös tekstiviestillä saapuvalla kertakäyttöisellä salasanalla. Jotta voit käyttää salasanavahvistusta, meillä tulee olla tiedoissamme ajantasainen matkapuhelinnumerosi. Jos sinulla yrityskortti, voit ilmoittaa meille matkapuhelinnumerosi yhteyshenkilön kautta.

Saitko meiltä kertakäyttöisen PIN-koodin?

Luo pysyvä salasana

Kysymyksiä ja vastauksia

Pidä henkilökohtaiset tietosi vain itselläsi 

  • Älä koskaan paljasta henkilötietojasi, kuten henkilötunnusta, tilinumeroa, korttien numeroita ja salasanoja.
  • Älä koskaan anna henkilötietojasi puhelimitse tai kenellekään, jota et tunne.
  • Anna henkilökohtaisia tietojasi vain verkkosivustoilla, jotka käyttävät suojattua yhteyttä. Tunnistat suojatun yhteyden selaimen osoitekentän merkinnästä ”https:” tai riippulukkokuvakkeesta.
  • Jos joudut jossakin tilanteessa antamaan henkilökohtaisia tietojasi sähköpostilla, huolehdi tietojen salauksesta. Löydät ohjeet sähköpostiohjelmasi ohjetoiminnosta.

 

Näin parannat turvallisuuttasi verkossa

Kiinnostuitko?
Tervetuloa Danske Bankiin.

Content is loading