Danske ID -tunnistussovelluksen saavutettavuusseloste
Tämä saavutettavuusseloste koskee Danske ID -tunnistussovellusta ja on laadittu 12.6.2024. Palvelua koskee laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta, jossa edellytetään, että julkisten alojen ja finanssialan toimijoiden verkko- ja mobiilipalvelujen on oltava saavutettavia.
Olemme arvioineet palvelun saavutettavuuden itse.
Palvelun saavutettavuuden tila
Palvelu täyttää kaikki saavutettavuusvaatimukset lukuun ottamatta vaatimusta WCAG 1.3.4 (Asento). Joissakin näytöissä on lukittu vaakasuora näyttötila, vaikka maisemaorientaatio toimii tableteissa. Käyttäjä saattaa huomata, että toiminto saattaa puuttua. Jos huomaat palvelussa jonkin muun saavutettavuuspuutteen, voit antaa palautetta saavutettavuudesta verkkolomakkeellamme.
Valvontaviranomainen
Jos huomaat palvelussa muita saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille, niin vastaamme 14 päivän kuluessa. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivulla kerrotaan tarkasti, miten ilmoituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.
Valvontaviranomaisen yhteystiedot
Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
saavutettavuus(at)avi.fi
puhelinnumero vaihde 0295 016 000
www.saavutettavuusvaatimukset.fi (avautuu uuteen ikkunaan)