Danske Bankin Mobiilipankin saavutettavuusseloste
Tämä saavutettavuusseloste koskee Danske Bankin Mobiilipankkia ja on päivitetty 9.1.2025. Palvelua koskee laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta, jossa edellytetään, että julkisten alojen ja finanssialan toimijoiden verkko- ja mobiilipalvelujen on oltava saavutettavia.
Palvelun saavutettavuus on arvioitu yhdessä ulkopuolisen asiantuntijaorganisaation kanssa.
Palvelun saavutettavuuden tila
Palvelu ei ole vielä kaikilta osin vaatimusten mukainen ja täyttää saavutettavuusvaatimukset osittain. Tällä sivulla on tarkempi lista oleellisimmista tunnistamistamme puutteista. Jos huomaat palvelussa jonkin muun saavutettavuuspuutteen, voit antaa palautetta saavutettavuudesta verkkolomakkeellamme. Pyrimme korjaamaan puutteet.
Ei-saavutettava sisältö
- 1.3.1 Informaatio ja suhteet (A) Ruudunlukuohjelmat ja muut apuvälineet voivat jättää huomiotta joitakin tärkeitä tietoja asiasisällöstä, mukaan lukien otsikot, kuvat, tekstit, listat tai taulukot, koska kenttien teknisiä nimiä ei ole määritelty oikein.
- 1.3.2 Merkitykseen vaikuttava järjestys (A) Ruudunlukuohjelmat saattavat myös hypätä virheellisesti joissakin näytöissä/dokumenteissa sekä näppäimistön navigoinnissa.
- 1.3.4 Asento (AA) Joissakin näytöissä on lukittu vaakasuora näyttötila, vaikka maisemaorientaatio toimii tableteissa. Käyttäjä saattaa huomata, että toiminto saattaa puuttua.
- 1.4.11 Ei-tekstimuotoisen sisällön kontrasti (AA) Joissakin visuaaleissa, kuten napeissa, saattaa puuttua riittävä kontrastisuhde, mikä voi tehdä sisällön lukemisesta vaikeampaa.
- 1.4.3 Kontrasti (minimi) (AA) Kontrasti ei ole riittävä joissakin tapauksissa. Tämä voi tehdä sisällön lukemisesta vaikeampaa näkövammaisille ihmisille.
- 1.4.4 Tekstin koon muuttaminen (AA) Joitakin näyttöjä voi skaalata, ja kun käyttäjä suurentaa näkymän 200%:iin, jotkin toiminnot tai teksti saattavat kadota. Käyttäjän laitteen asetuksilla ei ehkä saada odotettuja tuloksia.
- 2.1.1 Näppäimistö (A) Kaikkia toimintoja ei voida käyttää tai suorittaa näppäimistöä käyttäen.
- 2.1.2 Ei näppäimistöansaa (A) Näppäimistön käyttäjät saattavat kohdata tilanteita, joissa he jäävät jumiin kenttään, eikä taakse- tai eteenpäin liikkuminen toimi - ellei vaihdeta esimerkiksi hiiren käyttöön.
- 2.4.3 Kohdistusjärjestys (A) Näppäimistön käyttäjät saattavat kokea navigointijärjestyksen epäloogisena.
- 2.4.4 Linkin tarkoitus (kontekstissa) (A) Linkeillä voi olla epäselviä selityksiä ja/tai ne saattavat puuttua tekstivaihtoehdosta, jota ruudunlukuohjelmat käyttävät. Käyttäjällä voi olla vaikeuksia ymmärtää, mihin linkki tarkalleen ottaen johtaa.
- 2.4.7 Näkyvä kohdistus (AA) Syöttökentistä saattaa puuttua "reunaviivat", jotka näyttävät kursorin sijainnin / fokuksen. Näppäimistön käyttäjillä voi olla vaikeuksia löytää kursorin sijainti.
- 2.5.1 Osoitineleet (A) Kaikkia toimintoja, joita voidaan käyttää liike-eleellä, ei voida käyttää käyttöliittymäkomponenttien avulla.
- 3.3.4 Virheiden ennaltaehkäisy (oikeudellinen, taloudellinen, data) (AA) Joissakin tapauksissa palvelu ei välttämättä salli käyttäjän tarkistaa, peruuttaa ja/tai vahvistaa lähetystä.
- 4.1.2 Nimi, rooli, arvo (A) Kenttien määrityksistä saattaa puuttua oikeat asetukset, mikä voi johtaa apuvälineiden toiminnallisuuksien osittaiseen puuttumiseen.
Valvontaviranomainen
Jos huomaat palvelussa muita saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille. Vastauksessa voi mennä 14 päivää. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen täällä (Avautuu uuteen välilehteen).
Valvontaviranomaisen yhteystiedot
Liikenne- ja viestintävirasto Traficom
Digitaalisen esteettömyyden ja saavutettavuuden valvontayksikkö PL 320
00059 TRAFICOM
saavutettavuus(at)traficom.fi
Puhelinnumero vaihde: 029 534 5000
www.saavutettavuusvaatimukset.fi (avautuu uuteen välilehteen)