Verkkopankin ja puhelinpalvelun käytön esto
Jos epäilet pankkitunnustesi (käyttäjätunnus,salasana ja/tai tunnuslukulaite/Danske ID -sovellus) joutuneen ulkopuolisen haltuun, estä niiden käyttö viipymättä lukitsemalla pankkitunnukset. Tämän jälkeen verkkopankkia ja puhelinpalvelua ei voi käyttää tunnuksillasi.
Toimi jollakin seuraavista tavoista:
Tee käytön esto verkkopankissa 24 h
- Kirjaudu verkkopankkiin käyttäjätunnuksella ja salasanalla. Valitse sivulla, jolla turvakorttiasi kysytään valikosta ’Lukitse pankkitunnukset’. Napsauta ’Lukitse’- painiketta. Palvelun käyttö edellyttää, että muistat käyttäjätunnuksen ja salasanan tai
- Kirjaudu verkkopankkiin normaalisti. Valitse verkkopankissa valikosta 'Omat asetukset' > 'Pankkitunnukset'. Napsauta ’Lukitse pankkitunnukset’ -painiketta. Palvelun käyttö edellyttää, että muistat käyttäjätunnuksen ja salasanan ja sinulla on turvakorttisi.
Soita automaattiseen puhelinpalveluun 24 h
- Henkilöasiakkaat: 0200 2581 (6 snt/min + pvm/mpm)
- Yritysasiakkaat: 0200 1580 (39 snt/min + pvm/mpm)
- Ellet ole sopinut pikatunnistuksesta, tarvitset käyttäjätunnuksesi ja salasanasi. Valitse ’Turvapalvelut’ näppäilemällä ’5’. Jatko-ohjeet kuulet puhelun edetessä.
Soita Danske Bankin 24 h sulkupalveluun numeroon 0200 2585 (pvm/mpm). Kerro, että haluat sulkea pankkitunnuksesi.
Soita henkilökohtaiseen asiakaspalveluun numeroon 0200 2580 (pvm/mpm). Kerro, että haluat sulkea pankkitunnuksesi. Palvelu on käytössäsi arkisin klo 8 - 20.
Soita Verkkopankin Asiakastukeen numeroon 0200 2589 (pvm/mpm). Kerro, että haluat sulkea pankkitunnuksesi. Palvelu on käytössäsi arkisin klo 8 - 20.
Käy Danske Bankin konttorissa konttorin aukioloaikana. Kerro, että haluat sulkea pankkitunnuksesi.
Kun olet lukinnut tunnuksesi, saat uudet tunnukset sekä palvelut uudelleen käyttöösi vain asioimalla henkilökohtaisesti Danske Bankin konttorissa.
Etsi lähin Danske Bankin konttori