Uusi tietosuoja-asetus lisää läpinäkyvyyttä myös yritysasiakkaille

Uusi tietosuoja-asetus koskee myös yritysasiakkaisiimme liittyvien henkilöiden henkilötietojen käsittelyä.

Sovellamme EU:n uutta yleistä tietosuoja-asetusta 25.5.2018 alkaen. Tietosuoja-asetus koskee myös yrityksiin, julkisyhteisöihin ja muihin organisaatioihin liittyvien henkilöiden tietojen käsittelyä. Toiminimien osalta asetus koskee sekä yritystoimintaa että yksityistä elinkeinonharjoittajaa henkilönä.

Tallennamme ja käsittelemme yritykseenne sekä yrityksenne pankkiasiakkuuteen liittyvien edustajien, toimihenkilöiden ja omistajien henkilötietoja tarjotaksemme yrityksellenne palveluita ja ratkaisuja sekä noudattaaksemme finanssialan yrityksiä koskevia lainsäädännön vaatimuksia. Huolehdimme henkilötiedoistasi yhtä tarkasti kuin huolehdimme taloudestasi. Siksi olemme erityisen huolellisia henkilötietojen tallentamisen ja käsittelyn kanssa.

Seuraavassa on tietoja siitä,

  • miksi keräämme henkilötietoja
  • mitä tietoja keräämme ja käytämme
  • miten voit saada yhteenvedon näistä tiedoista
  • miten keräämme ja käytämme henkilötietoja.
  • Miksi keräämme henkilötietoja?

    Miksi keräämme henkilötietoja?

    Keräämme ja käytämme henkilötietoja tarvittaessa, jotta esimerkiksi voisimme suojata sinua ja yritystäsi mahdollisilta väärinkäytöksiltä ja täyttää meille pankkina asetetut lakisääteiset vaatimukset.

    Tämä merkitsee, että keräämme ja käytämme henkilötietoja tarvittaessa, kun

    • yrityksesi on tehnyt tai aikoo tehdä kanssamme palvelun tai tuotteen toimittamista koskevan sopimuksen
    • olet antanut meille suostumuksesi käyttää henkilötietojasi tiettyyn tarkoitukseen
    • meillä on siihen lakisääteinen velvollisuus.
  • Mitä henkilötietoja keräämme ja käytämme?

    Mitä henkilötietoja keräämme ja käytämme?

    Keräämiemme ja käyttämiemme henkilötietojen tyyppi riippuu kulloisestakin palvelusta tai tuotteesta. Henkilötiedot ovat sinua koskevia tietoja, jotka luovutat meille tai joiden keräämiseen olet antanut meille luvan. Niitä ovat esimerkiksi

    • yleiset henkilötiedot, kuten nimesi ja yhteystietosi
    • tiedot taloudellisesta tilanteestasi, kuten tuloistasi ja veloistasi 
    • tiedot koulutuksestasi tai ammatistasi
    • tiedot perheestäsi ja kotitaloudestasi
    • tiedot sinulle ja yrityksellesi toimittamistamme palveluista ja tuotteista, myös niihin liittyvät mieltymyksesi.
  • Miten saat yhteenvedon tiedoista?

    Miten saat yhteenvedon tiedoista?

    Voit tilata meiltä raportin sinusta keräämistämme tiedoista. Raportin voit tilata tästä.

  • Miten voit muuttaa meillä olevia tietoja sinusta?

    Miten voit muuttaa meillä olevia tietoja sinusta?

    Ota meihin yhteyttä, jos olet sitä mieltä, että meillä on sinua koskevia tietoja, jotka ovat vanhentuneita tai epäolennaisia.

Tietoja henkilötietojen käsittelystä

Tietosuojatiedotteessamme on tarkempia tietoja keräämistämme tiedoista, tietojen käytöstä ja oikeuksistasi asiakkaana.

Tietosuojatiedote 

Henkilöasiakkaat

Tutustu tarkemmin, mitä tietoja keräämme henkilöasiakkaistamme, ja miten tietoja käytämme.

Lue lisää

Kiinnostuitko?
Tervetuloa Danske Bankiin.