MunRahat

iOS- ja Android-sovellus 8–14 -vuotiaille lapsille

MunRahat-sovelluksellamme voit antaa helposti taskurahaa lapsellesi. Käteistä ei tarvita, ja lapsi oppii käyttämään oikeaa rahaa vastuullisesti digitaalisessa maailmassa.

Lapsi saa kortin ja sovelluksen rahojen hallintaan. Huoltajana voit siirtää rahaa ja valvoa rahankäyttöä Uudessa Mobiilipankissa.

Lataa sovellus

 

xxxxxx
Rahaa pitää opetella käyttämään, eikä rahan arvon ymmärtäminen ole aina helppoa (1:36)


Näin MunRahat-sovellus toimii

1. Huoltaja siirtää rahaa Uudessa Mobiilipankissa

Voit siirtää taskurahaa lapsesi MunRahat-sovellukseen Danske Bankin Uudessa Mobiilipankissa. Voit itse päättää, kuinka paljon rahaa lapsi saa käyttää päivässä, viikossa tai kuukaudessa.

Lataa Uusi Mobiilipankki

2. Lapsi saa rahat MunRahat-sovellukseen

Lapsi voi ladata puhelimeensa MunRahat-sovelluksen, josta hän näkee kuinka paljon rahaa sinne on siirretty. Lapsi voi myös siirtää rahaa säästöistään korttitililleen ja toisin päin, jos vanhempi on antanut siihen luvan omassa mobiilipankissaan.

Lataa MunRahat-sovellus

3. Lapsi käyttää rahoja kortilla

Lapsi käyttää rahojaan maksukortilla, joka on liitetty MunRahat-sovellukseen. Tunnusluvulla varustettua korttia voi käyttää pankkiautomaateilla, kaupoissa ja verkko-ostoksiin. Kortin saldoa ei voi ylittää.

Lataa MunRahat-sovellus

4. Voit seurata lapsen rahankäyttöä mobiilipankissa

Mobiilipankista näet jatkuvasti, kuinka paljon rahaa lapsesi käyttää. Voit saada mobiilipankkiin myös ilmoituksen, kun lapsesi on käyttänyt tietyn summan rahaa.

Lataa MunRahat-sovellus

Näin lapsesi saa sovelluksen

Näin MunRahat-sovellus otetaan käyttöön

Huoltajana voit ottaa MunRahat-toiminnon käyttöön Uudessa Mobiilipankissa, jonka voit ladata AppStoresta tai Google Playsta.

Napauta sovelluksessa pientä valkoista ympyrää ja valitse "Tuotteet lapsille" ja MunRahat". Näin saat pääsyn MunRahat-sovellukseen.

Lue lisää Uudesta Mobiilipankista

  • 1. Uusi mobiilipankki

    Huoltajana voit ottaa MunRahat-toiminnon käyttöön Uudessa Mobiilipankissa, jonka voit ladata AppStoresta tai Google Playsta.

    Napauta sovelluksessa pientä valkoista ympyrää ja valitse "Tuotteet lapsille" ja MunRahat". Näin saat pääsyn MunRahat-sovellukseen.

    Lue lisää Uudesta Mobiilipankista

  • 2. Kirje

    Sinä ja lapsesi saatte postitse sopimuksen, joka pitää allekirjoittaa ja palauttaa.

  • 3. Salasana

    Lähetämme mobiilipankkiisi MunRahat-sovelluksen salasanan, jolla lapsi pääsee kirjautumaan sovellukseen ensimmäisen kerran. Perustamme lapselle myös uudet tilit.

  • 4. Lataa sovellus

    Lapsesi voi nyt ladata MunRahat-sovelluksen puhelimeensa ja kirjautua henkilötunnuksellaan ja salasanalla, jonka olet saanut mobiilipankkiisi.

    Tähän latauslinkit

  • 5. Kortti

    Sovellukseen liitetty kortti saapuu kotiin postitse. Kortin tunnusluku saapuu toisessa kirjeessä.
    Lapsesi voi nyt alkaa käyttää rahojaan.

Tule asiakkaaksi

MunRahat-sovelluksen käyttö edellyttää sitä, että sinä ja lapsesi olette molemmat Danske Bankin asiakkaita. Asiakkaaksi on helppo tulla.

Tule asiakkaaksi

Kysymyksiä ja vastauksia

  • Miten lapseni voi ryhtyä Danske Bankin asiakkaaksi?

    Jos haluat, että lapsestasi tulee Danske Bankin asiakas, voit käydä konttorissamme, soittaa asiakaspalveluumme numeroon 0200 2580 (pvm/mpm) tai ottaa yhteyttä pankkineuvojaan. Kun lapsesi on rekisteröitynyt asiakkaaksi, voit tilata MunRahat-sovelluksen uuteen mobiilipankkiin. Lapsen henkilöllisyys on todistettava henkilöllisyystodistuksella.

  • Voinko käyttää MunRahat-sovellusta nykyisessä pankissani?

    Ei, MunRahat-sovellus otetaan käyttöön Uudessa Mobiilipankissa, jonka jälkeen voit ladata taskurahasovelluksen AppStore- tai Google Playsta.

  • Mikä on Uusi Mobiilipankki?

    Uusi Mobiilipankki on uusi sovellus, jota kehitetään jatkuvasti, mutta asiakkaamme voivat käyttää jo nyt. Alkuvaiheessa Uudessa Mobiilipankissa ei vielä ole kaikkia vanhan mobiilipankin toimintoja. Tämän vuoksi vanhaa ja uutta mobiilipankkia käytetään rinnakkain vielä jonkin aikaa.

    Lue lisää Uudesta Mobiilipankissa ja lataa sovellus

  • Kuinka vanha lapsen pitää olla, jotta hän saa käyttää MunRahat-sovellusta?
    MunRahat-sovellus on kehitetty 8–14-vuotiaille lapsille ja heidän vanhemmilleen, mutta lapsi voi käyttää sovellusta 15-vuotiaaksi asti.
    0–7-vuotiaiden lasten vanhemmat voivat käyttää sen sijaan Kultapossutiliä, jonka mukana tulee Kultapossu, kortti ja pieni lahja lapsen syntymäpäivänä.
  • Olemme molemmat lapsen huoltajia. Miten toimimme?

    Lapsen molempien huoltajien on allekirjoitettava MunRahat-sovelluksen asiakassopimus. Näin molempien on mahdollista hallita lapsen rahoja mobiilipankistaan.

  • Lapsellani on jo tili, voiko sitä käyttää yhdessä sovelluksen kanssa?

    Kun otat käyttöön MunRahat-sovelluksen, perustamme kaksi uutta tiliä: yhden säästämistä ja yhden maksukorttia varten.  Jos haluat muuttaa lapsesi käytössä olevan Danske-tilin MunRahat-sovelluksessa käytettäväksi tiliksi, ota yhteyttä pankkineuvojaan tai asiakaspalveluumme numeroon 0200 2580 (pvm/mpm).

  • Voiko sovellusta käyttää ilman maksukorttia?

    Kyllä, lapsi voi ilman korttia nähdä sovelluksesta, kuinka paljon rahaa hän on saanut sekä kuinka paljon rahaa korttitilillä ja säästötilillä on. Hän voi myös siirtää rahaa näiden kahden tilin välillä. Vanhempien on kuitenkin annettava lupa rahojen siirtämiseen säästötililtä korttitilille.

  • Mitä, jos lapseni unohtaa sovelluksen salasanan?

    Salasanan voi vaihtaa Uudessa Mobiilipankissa.

  • Mitä, jos lapseni kadottaa maksukortin?

    Jos kortti katoaa, se tulee sulkea mahdollisimman nopeasti. Tämä onnistuu helposti Uudessa Mobiilipankissa kohdassa ”Tilit ja sopimukset”. Kortin voi sulkea myös vanhassa mobiilipankissa, verkkopankissa tai soittamalla numeroon 0200 2585 (pvm/mpm).

  • Miten saan lapseni tiliotteet Arkistoon?

    Voit seurata lapsesi rahankäyttöä Arkistoon menevistä tiliotteista.

    Toimi näin:
    Kirjaudu Danske Bankin verkkopankkiin > Valitse päävalikosta Arkistot ja verkkopalkka > Valitse Arkistot kohdasta Tiliotteet ja muu pankkiposti.

    Täällä voit tilata lapsesi tiliotteen.

  • Tarvitsetko tukea tai apua?

    Soita meille numeroon 0200 2580 (pvm/mpm). Palvelemme arkisin klo 8–20.

Kiinnostuitko?
Tervetuloa Danske Bankiin.