Usein kysyttyä verkkopankista
Miten aloitan verkkopankin käytön? Mistä löydän erääntyvät maksut? Miten poistun verkkopankista turvallisesti? Tältä sivulta löydät vastaukset mm. näihin meille useimmiten esitettyihin kysymyksiin.
-
Verkkopankin käyttöä varten tarvitset pankkitunnukset ja verkkoselaimen.
Mene Danske Bankin kotisivuille kirjoittamalla selaimen osoiteriville danskebank.fi, älä kirjaudu palveluun hakukoneen hakutuloksista. Klikkaa sivun oikeasta yläreunasta Kirjaudu-painiketta ja valitse Sinulle > Verkkopankki.
Syötä käyttäjätunnuksesi ja salasanasi niille varattuihin kenttiin ja klikkaa Jatka. Tunnistaudu palveluun joko Danske ID:llä tai tunnuslukulaitteella. Tervetuloa käyttämään verkkopankkia!
-
Opastamme sinua mieluusti verkkopankin käytössä. Voit varata ajan henkilökohtaiseen opastukseen soittamalla asiakaspalveluumme 0100 4000 (ma–pe 9–16, pvm/mpm).
-
Erääntyvät maksut löydät kätevästi verkkopankista klikkaamalla tiliä, jolta maksu on veloittumassa > Valitse oikeasta yläreunasta Erääntyvät maksut. Kun klikkaat saajan nimestä, pääset muokkaamaan maksua. -
Verkkopankin viestipalvelut ovat lisäarvopalveluita, jotka auttavat sinua pankkiasioittesi hoidossa. Käyttämällä viestipalveluita varmistat, ettei tärkeitä laskuja jää maksamatta eikä tili mene epähuomiossa miinukselle.
Voit sopia viestipalveluista verkkopankissa kohdasta Omat asetukset > Sovi teksti- ja sähköpostiviesteistä. Valitse hälytysviesti saapumaan omien tarpeidesi mukaisesti joko tekstiviestillä tai sähköpostitse.
Voit saada hälytysviestin esimerkiksi seuraavissa tilanteissa:
- pankkitilisi saldo alittaa sovitun eurorajan valitsemallasi tilillä
- luottokortiltasi on veloitettu asettamaasi ilmoitusrajaa suurempi maksu
- maksu ei ole veloittunut tililtä puuttuvan katteen vuoksi
- sinulle on lähetetty viesti tai uusi dokumentti verkkopankkiin
- sinulle on tullut e-lasku
- sinulle on saapunut henkilökohtainen vinkki taloutesi hoitoon
Sähköpostilla lähetetyt viestit ovat maksuttomia, joten vaikka valitsisit laajimmat mahdolliset viestipalvelut käyttöösi, ei siitä aiheudu lisäkustannuksia. Tekstiviesti-ilmoitukset sisältyvät Danske Gold- ja Danske Platinum Plus -päivittäispalvelupaketteihin. Muissa tapauksissa niistä veloitetaan hinnaston mukainen palvelumaksu.
-
Jos sinulla on ongelmia laskujen maksamisessa verkkopankissa, kokeile seuraavia asioita:
- Tyhjennä selaimen välimuisti ja evästeet.
- Käytä toista selainta tai laitetta.
- Tarkista mahdolliset selaimen ja laitteen käyttöjärjestelmän päivitykset.
- Varmista, että täyttämäsi maksutiedot ovat oikein.
Jos edellä mainitut keinot eivät toimi, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.
-
Verkkopankki-istunto lopetetaan turvallisesti kirjautumalla verkkopankista ulos Kirjaudu ulos –painikkeesta ruudun oikeasta yläkulmasta. Yhteyden katkettua on hyvä myös tyhjentää selaimen välimuisti.
Ohjeet välimuistin tyhjentämiseen -
Mikäli käytössäsi on F-Securen Pankkitoimintojen suojauspalvelu, se saattaa estää verkkopankin toiminnan. Kyseessä ei ole Danske Bankin palvelu, voit olla yhteydessä F-Secureen.
-
Voit lähettää meille viestin verkkopankissa valitsemalla Ota yhteyttä ja usein kysyttyä > Ota yhteyttä > Lähetä uusi viesti. Mobiilipankissa viestin lähetät valitsemalla alavalikosta Viestit.