Jaa

Näin varmistamme turvallisuutesi

Meille on tärkeää, että pidät verkkopankin ja mobiilipankin käyttöä turvallisena.

Me Danske Bankissa kehitämme jatkuvasti turvallisuusjärjestelmiämme, jotta sivullisten olisi vaikea päästä käsiksi sinun tietoihisi. Tarkkailemme tietokoneympäristöämme jatkuvasti virus- ja hakkerihyökkäysten varalta ja ryhdymme välittömästi toimiin, jos havaitsemme epätavallista toimintaa. Lisäksi keräämme verkkopalvelun käytön aikana tietoja estääksemme oikeudettoman käytön.

Verkkopankkitunnukset ovat osa turvallisuutta

Verkkopankkitunnukset ovat tärkeä turvallisuuteen liittyvä elementti. Ne tarjoavat sinulle hyvän suojauksen aina, kun kirjaudut verkkopankkiin.

Milloin sinun pitää ottaa yhteyttä pankkiin

Käytä aina verkkopankin tai mobiilipankin yhteydenottotoimintoa. Silloin tiedät, että viestintä tapahtuu turvallista reittiä pitkin ja voit antaa henkilötietosi turvallisesti. 

Kun otat yhteyttä, käytä tunnistautumista pankkitunnuksilla. Näin voimme varmistaa henkilöllisyytesi.

Pankki ei koskaan kysy salasanoja eikä tunnuksia puhelimitse, tekstiviestitse tai sähköpostitse.

 

Keräämme tietoja väärinkäytösten estämiseksi

Danske Bank saa sinusta erilaisia tietoja verkkopankin ja verkkopalveluiden käyttäjänä. Verkkopankin tai käyttämiesi verkkopalveluiden kautta voimme kerätä tietoja IP-osoitteista, kirjautumisajankohdasta, pankin ja asiakkaan välisestä viestinnästä sekä muista Danske Bankin kannalta tärkeistä tiedoista koskien verkkopankin tai verkkopalveluiden käyttöä.

Luomme profiilin käyttäjätiedoistasi. Profiilin tarkoituksena on estää petokset ja väärinkäyttöyritykset verkkopankissasi ja verkkopalveluissa sekä estää hakkerointi tai virushyökkäykset koti- tai työkoneellasi. Profiilia käytetään vertailemaan sisäänkirjautumisesi kuvioita profiiliin luotujen kuvioiden kanssa. Vertailun tarkoituksena on havaita ja estää mahdolliset petosyritykset. 

Kiinnostuitko?
Tervetuloa Danske Bankiin.