Me Danske Bankissa kehitämme jatkuvasti turvallisuusjärjestelmiämme, jotta sivullisten olisi vaikea päästä käsiksi sinun tietoihisi. Tarkkailemme tietokoneympäristöämme jatkuvasti virus- ja hakkerihyökkäysten varalta ja ryhdymme välittömästi toimiin, jos havaitsemme epätavallista toimintaa. Lisäksi keräämme verkkopalvelun käytön aikana tietoja estääksemme oikeudettoman käytön.
Verkkopankkitunnukset ovat osa turvallisuutta
Verkkopankkitunnukset ovat tärkeä turvallisuuteen liittyvä elementti. Ne tarjoavat sinulle hyvän suojauksen aina, kun kirjaudut verkkopankkiin.
Miten voin ottaa yhteyttä pankkiin?
Käytä aina verkkopankin tai mobiilipankin yhteydenottotoimintoa. Silloin tiedät, että viestintä tapahtuu turvallista reittiä pitkin ja voit antaa henkilötietosi turvallisesti.
Kun otat yhteyttä, käytä tunnistautumista pankkitunnuksilla. Näin voimme varmistaa henkilöllisyytesi.
Pankki ei koskaan kysy salasanoja eikä tunnuksia puhelimitse, tekstiviestitse tai sähköpostitse.
Maksujen ja tilisiirtojen tekeminen
- Ennen kuin hyväksyt tapahtuman, tarkista, että kaikki tiedot, kuten pankki-, tili- ja maatiedot, ovat odotetun mukaisia sen jälkeen, kun olet täyttänyt kaikki siirtotiedot.
- Älä koskaan suorita maksua tai siirtoa, josta olet epävarma.
- Jos joku ottaa sinuun yhteyttä sähköpostitse, tekstiviestillä tai puhelimitse ja kertoo, että sinun pitäisi tehdä kiireellinen siirto tai siirtää rahasi tililtä toiselle, kyseessä voi olla petosyritys. Älä vastaa viestiin. Ota sen sijaan yhteyttä Danske Bankiin puhelimitse numeroon 0200 2585 (pvm/mpm), jos epäilet jotakin.
Epätavallisen tapahtuman havaitseminen
Pidä silmällä epätavallisia tapahtumia tileilläsi
- Tarkista tapahtumasi säännöllisesti Danske Bankin mobiilipankissa tai verkkopankissa havaitaksesi epäilyttävät tapahtumat.
- Ota välittömästi yhteyttä pankkiisi, jos huomaat epätavallisia tapahtumia.
- Sulje korttisi, jos epäilet mitä tahansa petosta tai korttisi väärinkäyttöä. Ohjeet kortin sulkemiseen
- Jos tililläsi on tapahtumia, joita et tunnista tai hyväksy, voit lähettää meille korttireklamaation. Näin teet korttireklamaation
Keräämme tietoja väärinkäytösten estämiseksi
Danske Bank saa sinusta erilaisia tietoja verkkopankin ja verkkopalveluiden käyttäjänä. Verkkopankin tai käyttämiesi verkkopalveluiden kautta voimme kerätä tietoja IP-osoitteista, kirjautumisajankohdasta, pankin ja asiakkaan välisestä viestinnästä sekä muista Danske Bankin kannalta tärkeistä tiedoista koskien verkkopankin tai verkkopalveluiden käyttöä.
Luomme profiilin käyttäjätiedoistasi. Profiilin tarkoituksena on estää petokset ja väärinkäyttöyritykset verkkopankissasi ja verkkopalveluissa sekä estää hakkerointi tai virushyökkäykset koti- tai työkoneellasi. Profiilia käytetään vertailemaan sisäänkirjautumisesi kuvioita profiiliin luotujen kuvioiden kanssa. Vertailun tarkoituksena on havaita ja estää mahdolliset petosyritykset.