Asiakkaat arvioivat Danske Bankin parhaaksi pankiksi viidessä kategoriassa: maksuliikepalveluissa, osakekaupankäynnissä, yritysrahoituksessa, yritysjärjestelyissä ja valuuttakaupankäynnissä.
Suomalaisyritysten rahoitus- ja likviditeettiasema ovat vahvalla pohjalla epävarmasta taloustilanteesta huolimatta. Epävarmuus on lisännyt yritysten valmistautumisastetta. Moni yritys varautuu nyt tulevaan ja kiinnittää erityistä huomiota muun muassa toimitusketjujen hallintaan.
”Rahoituskeskusteluissa painottuu rahoituksen kestävyys. Vihreä siirtymä korostuu asiakkaidemme tarpeissa, etenkin tässä maailmantilanteessa. Kaikki vuonna 2022 yrityksille järjestämämme joukkovelkakirjalainat olivat vihreitä, vastuullisuustavoitteisiin sidottuja tai vihreät ja sosiaaliset käyttötarkoitukset yhdistäviä”, sanoo Kim Forsström, Danske Bankin Suomen suuryritys- ja instituutioasiakasliiketoiminnasta vastaava johtaja.
”Haluan kiittää tutkimukseen osallistuneita asiakkaitamme luottamuksesta ja arvioinneista. Haluamme omalta osaltamme varmistaa, että suomalaiset yritykset hyödyntävät monipuolisesti pääomamarkkinoita ja kestävää rahoitusta. Tältä pohjalta yhteistyötä on hyvä jatkaa ja kehittää edelleen”, Forsström jatkaa.
Arviointi perustuu Kantar Sifon vuonna 2022 toteuttamiin asiakastyytyväisyyskyselyihin, joissa 607 suomalaista suuryritystä ja instituutiota arvioi finanssialan palveluntarjoajia.
Kantar Sifon Large Corporates & Institutions Prospera Grand Total 2022 -raportti