Matkustaminen

  • Muistettavaa ennen ulkomaille lähtöä

    Muistettavaa ennen ulkomaille lähtöä

    Matkalle kannattaa ottaa mukaan varmuuden vuoksi useampi kuin yksi maksukortti sekä käteistä rahaa. Varmista myös maksukorttiesi voimassaoloaika sekä mahdollinen maarajaus. Maarajauksen voit asettaa sekä ottaa pois käytöstä verkko- ja mobiilipankissa.

    Varmista, että yhteystietosi on oikein. Voit tarkistaa ja muokata yhteystietojasi verkkopankissa kohdassa Omat asetukset> Päivitä yhteystietosi.

    Mikäli tarvitset valuuttaa matkaa varten - matkavaluuttapalvelun tarjoaa ChangeGroup. Saat matkavaluutan edullisimmin tilaamalla sen ennakkoon verkossa osoitteessa danskebank.changegroup.fi suoraan lähimpään postiisi tai ChangeGroupin noutopisteeseen.

    Ota matkalle mukaasi myös pankkitunnukset, jotta pystyt yllättävissä tilanteissa olla yhteydessä pankkiin (esimerkiksi tilata uuden maksukortin rikkoutuneen/kadonneen tilalle). Säilytä pankkitunnuksiasi huolellisesti myös ulkomailla ollessasi.

  • Korttien käyttö ulkomailla

    Korttien käyttö ulkomailla

    Credit- ja debit-korteilla voit nostaa käteistä automaateilta ja tehdä ostoksia pääsääntöisesti samalla tavalla ulkomailla kuin kotimaassakin. Korttien käytettävyydessä eri maissa on kuitenkin eroja.

    Jos pankkikorttisi tai pankkitunnukset katoavat tai ne varastetaan ulkomailla ollessasi, soita viipymättä sulkupalveluun +358 200 2585, ja pyydä sulkemaan korttisi tai pankkitunnuksesi. Numero vastaa suomeksi ympäri vuorokauden.

    Korttitapahtumien valuuttakurssit

    Mikäli olet tehnyt ostoksen tai käteisnoston kortillasi muussa valuutassa kuin euroissa, vaikuttaa laskutettavaan loppusummaan valuuttojen väliset tukkukurssit, johon lisätään korkeintaan 1,95%.

    Tukkukurssi määräytyy sen päivän mukaan, jolloin tapahtuma välittyy joko MasterCard Internationalille tai Visa Internationalille, eli kurssimuunnoksessa käytettävä päivä saattaa olla eri kuin varsinainen kauppapäivä.

    MasterCard valuutanvaihtokurssit
    Visa valuutanvaihtokurssit

  • Kuinka saan yhteyden pankkiin?

    Kuinka saan yhteyden pankkiin?

    Voit käyttää verkkopankkia, verkkomaksua, tunnistuspalvelua sekä tablet- ja mobiilipankkia kaikkialla missä on internetyhteys.

    Tavoitat meidät myös ulkomailla ollessasi
    • lähettämällä meille viestin verkko-, tablet tai mobiilipankin viestitoiminnolla. Vastaamme viesteihin mahdollisimman pian.
    • asiakaspalvelumme vastaa numerossa +358 200 2580 ma-pe klo 8-20 Suomen aikaa.
    • verkkotapaamiset toimivat myös ulkomailla.