Siirry sisältöön
  • Sinulle
  • Yrityksille
  • Private Banking
  • Muut sivustot
    Asset Management
    Corporates & Institutions
Danske Bank
  • Lainat

    Hae

    • Lainahakemus
    • Asuntolainalaskuri

    Asuminen

    • Asuntolaina
    • ASP-laina
    • Käänteinen asuntolaina
    • Taloyhtiölainan siirto

    Muut lainat

    • Kertalaina
    • Käyttölaina
    • Haavelaina
    • Opintolaina
    • Autorahoitus

    Oppaat ja neuvot

    • Usein kysytyt kysymykset
    • Neuvoja lainanmaksuun
    • Lainalaskuri
    • Korkosuojaus
    • Lainaturva
    • Säästä asuntolainan ohella
  • Säästä ja sijoita

    Aloita sijoittaminen

    • Löydä oma tapasi sijoittaa
    • Aloita osakesijoittaminen
    • Aloita rahastosijoittaminen
    • Lapselle säästäminen

    Tuotteet

    • Osakkeet
    • Rahastot
    • ETF:t
    • Sijoitusobligaatiot

    Palvelut

    • Osakesäästötili
    • Arvo-osuustili
    • Sijoitusneuvonta
    • Varainhoito
    • PS-säästäminen
    • Vakuutussäästäminen
    • Sijoittajan lisäpalvelut

    Oppaat ja neuvot

    • Usein kysytyt kysymykset
    • Korkoa korolle laskuri
    • Vastuullinen sijoittaminen
    • Pörssien aukioloajat
    • Muistilista markkinoiden heiluessa
    • Sijoittamisen ABC
  • Päivittäispalvelut

    Tilit

    • Käyttötili
    • Säästötili
    • Lapsen säästötili
    • Lapsen käyttötili
    • ASP-tili

    Kortit

    • Pankki- ja yhdistelmäkortit
    • Luottokortit

    Digitaaliset pankkipalvelut

    • Mobiilipankki
    • Verkkopankki
    • Danske ID
    • Tunnuslukulaite
    • Äly- ja mobiilimaksaminen
    • MunRahat

    Oppaat ja neuvot

    • Asiakastuki
    • Lasten pankkiasiat
    • Seniorien pankkiasiointi
    • Kuolinpesän pankkiasiat
    • Lainopilliset palvelut
  • Elämäni

    Asuminen

    • Vaihdan asuntoa
    • Ostan ensiasunnon
    • Hankin sijoitusasunnon
    • Rakennan oman kodin
    • Muutan pois kotoa

    Omassa taloudessa tapahtuu

    • Tulen täysi-ikäiseksi
    • Pääsin opiskelemaan
    • Sain ensimmäisen työpaikan
    • Haluan ottaa pitkän vapaan
    • Jään työttömäksi
    • Valmistaudun eläkeikään

    Perheessä tapahtuu

    • Vauva tulossa
    • Muutamme yhteen
    • Jään perhevapaalle
    • Lapset muuttavat pois kotoa
    • Ulkomaille muutto
    • Avioero

    Muut

    • Lasten pankkiasiat
    • Seniorien pankkiasiointi
    • Kuolinpesän pankkiasiat
    • Juridiset palvelut
  • Asiakastuki
  • Asiakkuus

    Asiakkuus Danske Bankissa

    • Tule asiakkaaksi
    • Danske Etuohjelma
    • Danske Premium
    • Private Banking

    Yhteistyökumppaneiden edut

    • Akavan jäsenliitot
    • Suomen Osakesäästäjät
    • Fennian edut asiakkaillemme

    Danske Bank yrityksenä

    • Taloudellinen mielenrauha
    • Tietoa Danske Bankista
  • EN
  • SV

Sinulle

  • Verkkopankki
  • Allekirjoituspalvelu

Muun pankin tunnukset

  • Verkkopankki
  • Verkkotapaaminen
  • Allekirjoituspalvelu

Yrityksille

  • District
  • Allekirjoituspalvelu
  • Tilintarkastajaportaali
  • EN
  • SV
  • Sinulle
  • Yrityksille
  • Private Banking
  • Asset Management
  • Corporates & Institutions
  • Etusivu
  • Lainat
    • Hae

    • Lainahakemus
    • Asuntolainalaskuri
    • Asuminen

    • Asuntolaina
    • ASP-laina
    • Käänteinen asuntolaina
    • Taloyhtiölainan siirto
    • Muut lainat

    • Kertalaina
    • Käyttölaina
    • Haavelaina
    • Opintolaina
    • Autorahoitus
    • Oppaat ja neuvot

    • Usein kysytyt kysymykset
    • Neuvoja lainanmaksuun
    • Lainalaskuri
    • Korkosuojaus
    • Lainaturva
    • Säästä asuntolainan ohella
  • Säästä ja sijoita
    • Aloita sijoittaminen

    • Löydä oma tapasi sijoittaa
    • Aloita osakesijoittaminen
    • Aloita rahastosijoittaminen
    • Lapselle säästäminen
    • Tuotteet

    • Osakkeet
    • Rahastot
    • ETF:t
    • Sijoitusobligaatiot
    • Palvelut

    • Osakesäästötili
    • Arvo-osuustili
    • Sijoitusneuvonta
    • Varainhoito
    • PS-säästäminen
    • Vakuutussäästäminen
    • Sijoittajan lisäpalvelut
    • Oppaat ja neuvot

    • Usein kysytyt kysymykset
    • Korkoa korolle laskuri
    • Vastuullinen sijoittaminen
    • Pörssien aukioloajat
    • Muistilista markkinoiden heiluessa
    • Sijoittamisen ABC
  • Päivittäispalvelut
    • Tilit

    • Käyttötili
    • Säästötili
    • Lapsen säästötili
    • Lapsen käyttötili
    • ASP-tili
    • Kortit

    • Pankki- ja yhdistelmäkortit
    • Luottokortit
    • Digitaaliset pankkipalvelut

    • Mobiilipankki
    • Verkkopankki
    • Danske ID
    • Tunnuslukulaite
    • Äly- ja mobiilimaksaminen
    • MunRahat
    • Oppaat ja neuvot

    • Asiakastuki
    • Lasten pankkiasiat
    • Seniorien pankkiasiointi
    • Kuolinpesän pankkiasiat
    • Lainopilliset palvelut
  • Elämäni
    • Asuminen

    • Vaihdan asuntoa
    • Ostan ensiasunnon
    • Hankin sijoitusasunnon
    • Rakennan oman kodin
    • Muutan pois kotoa
    • Omassa taloudessa tapahtuu

    • Tulen täysi-ikäiseksi
    • Pääsin opiskelemaan
    • Sain ensimmäisen työpaikan
    • Haluan ottaa pitkän vapaan
    • Jään työttömäksi
    • Valmistaudun eläkeikään
    • Perheessä tapahtuu

    • Vauva tulossa
    • Muutamme yhteen
    • Jään perhevapaalle
    • Lapset muuttavat pois kotoa
    • Ulkomaille muutto
    • Avioero
    • Muut

    • Lasten pankkiasiat
    • Seniorien pankkiasiointi
    • Kuolinpesän pankkiasiat
    • Juridiset palvelut
  • Asiakastuki
  • Asiakkuus
    • Asiakkuus Danske Bankissa

    • Tule asiakkaaksi
    • Danske Etuohjelma
    • Danske Premium
    • Private Banking
    • Yhteistyökumppaneiden edut

    • Akavan jäsenliitot
    • Suomen Osakesäästäjät
    • Fennian edut asiakkaillemme
    • Danske Bank yrityksenä

    • Taloudellinen mielenrauha
    • Tietoa Danske Bankista
  • Konttorit
    Hae konttoria tai pankkiautomaattia
    Etsi
    Lista konttoreistamme
Näet kaikki tulokset painamalla Enter
Työkalut
Lainahakemus Lainalaskuri Lainavalitsin Valuuttalaskuri
Asiakaspalvelu
Asiakastuki Kortit Pankkitunnukset Käteispalvelut Kaikki aiheet
Asiakaspalvelu
Asiakastuki Kortit Pankkitunnukset Käteispalvelut Kaikki aiheet

Huijauksen tunnistaminen

Taitavasti ja kekseliäästi toteutettujen huijauksien tunnistaminen ei ole aina helppoa. Huijauksiin voi useimmiten törmätä sosiaalisessa mediassa tai hakukoneissa. Rikolliset lähestyvät uhreja myös tekstiviestillä, puhelinsoitolla, WhatsApp-viesteillä ja sähköpostitse.

Nopeus on valttia - toimi heti, jos epäilet huijausta

  1. Ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme 0200 2585 (pvm/mpm). Asiantuntijamme ovat apunasi vuorokauden ympäri vuoden kaikkina päivinä.
  2. Tee rikosilmoitus poliisille verkossa tai poliisiasemalla. Myös huijauksen yritykset kannattaa ilmoittaa.

Ole valppaana ja suhtaudu epäileväisesti

  • linkkejä sisältäviin teksti- ja sähköpostiviesteihin.
  • IT-tuen nimissä tuleviin odottamattomiin puheluihin.
  • pankin, poliisin tai muun viranomaisen nimissä tuleviin odottamattomiin puheluihin.
  • hakukoneen ehdottamiin hakutuloksiin ja linkkeihin pankkien tai viranomaisten sivuille.
  • nettisivujen yllätysvoittoihin  arvontoihin.
  • puolituttujen ja tuntemattomien rahapyyntöihin.

Varmista vielä varmuuden vuoksi

Keneltä viesti tai puhelu tuli? Pankit ja viranomaiset soittavat erittäin harvoin odottamatta, eivätkä koskaan pyydä pankkitunnustesi tai korttisi tietoja tai henkilötietojasi viestillä, sähköpostitse tai puhelimitse. Varmista, onko saamasi puhelu tai viesti varmasti taholta, jonka nimissä soittaja tai lähettäjä esittäytyy.

Kirjaudu verkkopankkiin tai viranomaisen palveluun aina oikean verkkosivun kautta. Varmin tapa päästä oikealle sivulle on kirjoittaa selaimen osoitekentään palveluntarjoajan suora osoite, esimerkiksi danskebank.fi.

Yleisimmät huijaustavat

Listasimme yleisimpiä huijaustapoja ja vinkkejä niiden tunnistamiseen.

Tutustu yleisimpiin huijaustapoihin

Lue myös

  • Tietoturvasanasto
  • Turvalliset palvelut
  • Pysy turvassa verkossa

Ilmoita meille saamastasi valesähköpostista

Jos sähköposti- tai tekstiviestin lähettäjäksi on merkitty Danske Bank tai viesti näyttää siltä, että Danske Bank olisi lähettänyt sen, toivomme, että ilmoitat asiasta meille. Voit lähettää sähköpostin edelleen tai välittää meille tekstiviestin näyttökuvan osoitteeseen huijausviestit@danskebank.fi.

Katso esimerkkejä valesähköposteista

Tietoturva

Kun ostat verkossa

Ostosten tekeminen kotoa käsin on helppoa, mutta valitettavasti verkossa on myös huijauskauppoja, joiden ainoa tavoite on käyttäjän petkuttaminen. Tutustu, miten voit parantaa turvallisuuttasi, kun ostat verkossa.

Paranna turvallisuuttasi, kun ostat verkossa
Tietoturva

Kun lataat sovelluksia

Jotkin sovellukset eivät ole sitä, mitä väittävät olevansa. Tässä artikkelissa kerromme, mihin kannattaa kiinnittää huomiota ennen Lataa-painikkeen napsauttamista.

Ole tarkkana, kun lataat sovelluksia

Kiinnostuitko?
Tervetuloa Danske Bankiin.

Ota yhteyttä Tule asiakkaaksi

Työkalut

  • Lainahakemus
  • Lainalaskuri
  • Valuuttalaskuri

Hyödyllistä tietoa

  • Kortit
  • Pankkitunnukset ja kirjautuminen
  • Turvallisuus
  • Saavutettavuus
  • Ilmiantosivusto

Asiakaspalvelu

  • Yhteystiedot
  • Tule asiakkaaksi
  • Anna palautetta

Tietoa pankista

  • Tietoa pankista
  • Sijoittajasuhteet
  • Uutiset
  • Ura
  • Vastuullisuus
  • Kiinnitysluottopankki
    • Lainahakemus
    • Lainalaskuri
    • Valuuttalaskuri
    • Kortit
    • Pankkitunnukset ja kirjautuminen
    • Turvallisuus
    • Saavutettavuus
    • Ilmiantosivusto
    • Yhteystiedot
    • Tule asiakkaaksi
    • Anna palautetta
    • Tietoa pankista
    • Sijoittajasuhteet
    • Uutiset
    • Ura
    • Vastuullisuus
    • Kiinnitysluottopankki
Danske Bank ei tarjoa sijoitusneuvontapalveluja ("sijoitusneuvontapalvelut") tai osakkeiden tai muiden arvopaperien kaupankäynti-, välitys- ja myyntipalveluja ("välitys- ja myyntipalvelut") yhdysvaltalaisille henkilöille, jotka määritellään jäljempänä, ja tämän verkkosivuston sisältö ei ole tarkoitettu jaeltavaksi tällaisille yhdysvaltalaisille henkilöille tai heidän käytettäväkseen. Mitään tämän verkkosivuston sisällössä ei pidä tulkita sijoitusneuvontapalvelujen tai välitys- ja myyntipalvelujen tarjoamiseksi yhdysvaltalaisille henkilöille.

Sijoitusneuvontapalvelujen osalta yhdysvaltalaiseksi henkilöksi katsotaan Yhdysvalloissa asuva luonnollinen henkilö; tai Yhdysvalloissa rekisteriin merkitty tai perustettu yritys tai yhtiö, pois lukien pätevistä liiketoiminnallisista syistä toimivan, säännellyn yhdysvaltalaisen vakuutusyhtiön tai pankkin offshore-sivuliikkeet tai asiamiehet; tai ulkomaisen, Yhdysvalloissa sijaitsevan ulkomaisen tahon sivuliike tai asiamies; tai trusti, jonka edunvalvoja on yhdysvaltalainen henkilö, paitsi jos sijoituspäätökset tekee tai niihin osallistuu ei-yhdysvaltalainen henkilö; tai kuolinpesä, jonka pesäjakaja tai pesänhoitaja on yhdysvaltalainen henkilö, paitsi jos kuolinpesään sovelletaan ulkomaista lainsäädäntöä ja jos sijoituspäätökset tekee tai niihin osallistuu ei-yhdysvaltalainen henkilö; tai ei-harkinnanvarainen, yhdysvaltalaisen henkilön hyväksi hallinnoitu tili; tai yhdysvaltalaisen välittäjän tai uskotun miehen hallinnoima harkinnanvarainen tili, paitsi jos sitä hallinnoidaan ei-yhdysvaltalaisen henkilön hyväksi; tai mikä tahansa Yhdysvaltain arvopaperilainsäädännön kiertämistarkoituksessa perustettu tai toimiva taho. Termi ”yhdysvaltalainen henkilö” ei tarkoita ketään henkilöä, joka ei ollut Yhdysvalloissa tullessaan Danske Bankin sijoitusneuvonnan asiakkaaksi.

Välitys- ja myyntipalvelujen osalta yhdysvaltalainen henkilö on kuka tahansa Yhdysvalloissa sijaitseva asiakas, pois lukien asiakkaat, jotka asuivat Yhdysvaltojen ulkopuolella silloin, kun asiakassuhde Danske Bankiin syntyi ja jotka – Yhdysvalloissa ollessaan – eivät ole (i) Yhdysvaltain kansalaisia (mukaan lukien Yhdysvaltojen ja toisen maan kaksoiskansalaisuus), (ii) laillisia, pysyviä Yhdysvaltain asukkaita (eli green cardin haltija) eivätkä (iii) oleskele Yhdysvalloissa muuten kuin väliaikaisesti.
Danske Bank A/S, Suomen sivuliike, Televisiokatu 1, PL 1243, 00075 DANSKE BANK, BIC: DABAFIHH. Yhteystiedot. Yleiset ehdot. Tietosuoja. Saavutettavuus.
Danske Bank A/S, Finland filial, Televisionsgatan 1, PL 1243, 00075 DANSKE BANK, BIC: DABAFIHH. Kontaktuppgifter. Allmänna villkor. Sekretessmeddelande. Tillgänglighet.
Danske Bank A/S, Finland Branch, Televisiokatu 1, PL 1243, 00075 DANSKE BANK, BIC: DABAFIHH. Contact information. General terms. Privacy notice.
Puhelut voidaan nauhoittaa turvallisuussyistä sekä dokumentointia varten
Danske Bank

Lataa mobiilipankki

Jatka

tai kirjaudu verkkopalveluihin

Kirjaudu
  • Tilit, kortit ja pankkitunnukset
    ma-pe 9-16

    Aloita chat
    Lainat

    ma-pe 9-16

    Aloita chat
    Säästäminen ja sijoittaminen
    ma-pe 9-16

    Aloita chat
    Huomaathan, että henkilökohtaiset pankkiasiat saat hoitoon kirjautumalla verkkopankkiisi. Löydät chatin verkkopankin oikeasta yläkulmasta kohdasta Ota yhteyttä ja usein kysyttyä > Chattaa kanssamme.
  • Usein kysyttyä
    • Verkkopankkitunnukset lukossa

    • Lainan maksuerä

    • Ohjeita huijausten varalle

    • Tiliote

    • Danske ID:n lataus ja käyttö

    Suosituimpia aiheita
    • Turvallisuus

    • Pankkitunnukset

    • Tilit

    • Kortilla maksaminen

    • Tilisiirrot ja maksut

    Lisää aiheita ja yhteystiedot

  • Hae konttoria tai pankkiautomaattia
    Etsi
    Lista konttoreistamme

Danske Bankin evästeiden käyttö ja henkilötietojen käsittely

Käytämme omista evästeistämme ja kolmannen osapuolen evästeistä saatavia tietoja. Käytämme evästeitä ja käsittelemme henkilötietoja asetustesi muistamiseen, palvelujemme parantamiseen, sivuston liikenteen seurantaan, sinulle kohdennettujen viestien näyttämiseen (mukaan lukien profilointi) ja sivuston käyttösi seurantaan. Voit hyväksyä kaikkien evästeiden käytön, toiminnallisten, tilastollisten ja markkinointievästeiden käytön tai vain välttämättömien evästeiden käytön. Suostumuksesi kattaa sekä evästeiden käytön että niihin liittyvien henkilötietojen käsittelyn. Voit lukea lisätietoja evästeiden käytöstä ja henkilötietojen käsittelystä. Jos haluat lisätietoja suostumuksesi peruuttamisesta, napsauta sivuston alareunassa olevaa evästeohjelinkkiä.