Under arbetsmarknadsstörningen försöker Danske Bank säkerställa de viktigaste tjänsterna, såsom kortbetalningar, nätbanktjänsterna och kontantautomatuttag, för såväl sina privat- och företagskunder.
Räkningar kan betalas normalt via nät- och mobilbanken. Inköp kan betalas med kort. Korten och betalterminalerna fungerar också under strejken. Kontantautomaterna fungerar och kontant kan tas ut från automaterna också under strejken. Anmälningar om försvunna kort och nätbankskoder tas emot normalt dygnet runt i numret 0200 2585.
Till banken i förväg insända löner, pensioner och socialskyddsförmåner betalas i mån av möjlighet in på kundernas konton på betalningsdagen.
Det kan ändå förekomma skillnader i hur tjänsterna fungerar och dröjsmål kan uppstå när det gäller att åtgärda störningar.
Danske Bank informerar sina kunder om förändringar i tjänsterna på hemsidan och i Facebook och Twitter (www.facebook.com/DanskeBankSuomi).
Vi ber kunderna om ursäkt för de eventuella störningar som arbetsmarknadsstörningen orsakar.
Hur påverkar den eventuella arbetsmarknadsstörningen i Danske Bank 28.-29.12.2017
Kontoren | stängda |
Kontorens telefontjänst | stängd |
Otto-automaterna | fungerar |
Korten | fungerar |
Nätbanken | fungerar |
Företagens materialöverföringar | fungerar |
Meddelanden till Danske Bank | stängd |
Försvunna kort och spärrtjänster 24h 0200 2585 | öppen |
Företagens materialöverföringarnas telefontjänst 0600 12525 | stängd |
VIP support | öppen |
Kundtjänst, alla andra servicenummer | stängd |
Automatiska telefontjänster (privatkunder 0200 2581, företagskunder 0200 1580) | fungerar |