Kortti ei toimi - mitä voin tehdä?

Jos korttisi ei toimi, tarkista ensin seuraavat asiat

  • Onko pankkitililläsi tai luottotililläsi riittävästi katetta? 
    Varmista kate. Voit tarkistaa korttisi käyttövaran mobiili- tai verkkopankissa, tai käteisautomaatilla.
  • Onko korttisi voimassa?
    Tarkista kortin voimassaoloaika korttisi takaa. 
  • Jos verkko-osto ei onnistu, tarkista oletko syöttänyt korttisi tiedot oikein
    • korttinumero ilman välilyöntejä
    • voimassaoloaika
    • kortin takapinnalla allekirjoituskentässä oleva 3-numeroinen CVC-luku on oikein
    • Varmista, hyväksyykö palveluntarjoaja maksuvälineenä kortin, jolla maksat.
      Useat verkkokaupat vaativat verkossa maksamisen yhteydessä lisäksi kortinhaltijan lisätunnistuksen antamisen (verkkokaupan sivulla on ’Mastercard SecureCode’- tai ’Mastercard ID Check’-logo).
      Lue lisää: Verkko-ostot kortilla 
  • Oletko ulkomailla?
    Kansainvälisissä maksupääteyhteyksissä saattaa olla hetkellisesti katkoksia. Yritä hetken kuluttua uudestaan.
  • Onko käteisnostoraja ylitetty? 
    Voit muuttaa päivittäistä käteisnostorajaa mobiilipankissa kohdassa Kortit > kortti, jonka rajaa haluat muuttaa > Kortin asetukset > Käyttörajat. 
    Danske Bankin korteissa on käytössä myös 30 päivän nostoraja, jonka muuttamisesta voit keskustella ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. 
  • Tarkista hyväksyykö palveluntarjoaja maksuvälineenä kortin jolla maksat

Mitä tehdä, kun tunnusluku on näppäilty väärin ja kortti on lukkiutunut?

Kortti on mennyt lukkoon maksupäätteellä, esim. kaupan kassalla tai ravintolassa

Voit aktivoida korttisi asioimalla Otto-automaatilla ja syöttämällä pin-koodin noston yhteydessä oikein. Kortti aktivoituu takaisin käyttöön.

Kortti on mennyt lukkoon automaatilla

Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme 0200 2580 ma–pe 8-16 (pvm/mpm) ja varaat lähettyville pankkitunnukset tunnistautumista varten.

Kiinnostuitko?
Tervetuloa Danske Bankiin.