Danske Bankin asiakkaaksi kirjautumisen saavutettavuusseloste

Tämä saavutettavuusseloste koskee Danske Bankin asiakkaaksi kirjautumista (uusi-asiakas.danskebank.fi) ja on päivitetty 8.8.2024. Palvelua koskee laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta, jossa edellytetään, että julkisten alojen ja finanssialan toimijoiden verkkopalvelujen on oltava saavutettavia.
Olemme arvioineet palvelun saavutettavuuden itse.

Sivuston saavutettavuuden tila

Palvelu ei ole vielä kaikilta osin vaatimusten mukainen ja täyttää saavutettavuusvaatimukset osittain. Tällä sivulla on tarkempi lista oleellisimmista tunnistamistamme puutteista. Jos huomaat sivustollamme jonkin muun saavutettavuuspuutteen, voit antaa palautetta saavutettavuudesta verkkolomakkeellamme. Teemme jatkuvasti töitä sivuston saavutettavuuden parantamiseksi.

Ei-saavutettava sisältö

  • 1.3.1 Informaatio ja suhteet (A) Ruudunlukuohjelmat ja muut apuvälineet voivat jättää huomiotta joitakin tärkeitä tietoja asiasisällöstä, mukaan lukien otsikot, kuvat, tekstit, listat tai taulukot, koska kenttien teknisiä nimiä ei ole määritelty oikein.
  • 1.3.2 Merkitykseen vaikuttava järjestys (A) Ruudunlukuohjelmat saattavat myös hypätä virheellisesti joissakin näytöissä/dokumenteissa sekä näppäimistön navigoinnissa.
  • 1.3.5 Määrittele syötteen tarkoitus (AA) Automaattinen täyttö ei toimi joissakin tärkeissä kentissä, joten käyttäjän on annettava tiedot manuaalisesti.
  • 1.4.10 Responsiivisuus (AA) Jotkut sivut tarjoavat vieritysmahdollisuuden kahdessa ulottuvuudessa. Tämä voi tehdä esitetyn sisällön katsomisesta ja ymmärtämisestä vaikeaa, jos sitä käytetään.
  • 1.4.3 Kontrasti (minimi) (AA) Kontrasti ei ole riittävä joissakin tapauksissa. Tämä voi tehdä sisällön lukemisesta vaikeampaa näkövammaisille ihmisille.
  • 4.1.2 Nimi, rooli, arvo (A) Kenttien määrityksistä saattaa puuttua oikeat asetukset, mikä voi johtaa apuvälineiden toiminnallisuuksien osittaiseen puuttumiseen.

Valvontaviranomainen

Jos huomaat palvelussa muita saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille, niin vastaamme 14 päivän kuluessa. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivulla kerrotaan tarkasti, miten ilmoituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot

Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
saavutettavuus(at)avi.fi
puhelinnumero vaihde 0295 016 000
www.saavutettavuusvaatimukset.fi (avautuu uuteen ikkunaan)

Lisää tietoa digitaalisten palvelujemme saavutettavuudesta

Muut saavutettavuusselosteet

Kiinnostuitko?
Tervetuloa Danske Bankiin.

Content is loading
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.