Tukea arjen pankkiasiointiin

Pankkitunnuksilla hoidat kätevästi suurimman osan pankkiasioistasi itse mobiili- ja verkkopankissa. Mikäli olet estynyt hoitamaan pankkiasioitasi itse, voit valtuuttaa valitsemasi henkilön asioimaan puolestasi. Tutustu oppaisiin ja neuvoihin.

Opas digitaaliseen asiointiin

Pankkitunnukset

Pankkitunnuksilla voit kirjautua mobiili- ja verkkopankkiin, jossa hoidat kätevästi suurimman osan pankkiasioinnistasi.

Pankkitunnukset muodostuvat:

  • 8-numeroisesta käyttäjätunnuksesta
  • 4-numeroisesta salasanasta ja
  • tunnistautumisvälineestä.

Pankkitunnuksilla asioit turvallisesti myös eri viranomaisten ja palveluntarjoajien palveluissa kuten Kela, Verohallinto ja OmaKanta. 

Lue lisää pankkitunnuksista

Mobiilipankki

Lataa mobiilipankki älypuhelimeesi tai tablettiisi sovelluskaupasta.
Tutustu mobiilipankkiin
Apua mobiilipankin käyttöön

Verkkopankki

Kirjaudu verkkopankkiin osoitteessa danskebank.fi/verkkopankki.
Tutustu verkkopankkiin
Apua verkkopankin käyttöön

Neuvoja arjen pankkiasiointiin

Laskujen maksaminen

Säännöllisesti toistuvat maksut hoidat kätevimmin tekemällä e-laskusopimuksen verkkopankissasi. Verkkopankissa voit itse myös muuttaa ja lopettaa maksusopimuksia.

Yksittäiset laskut maksat kätevimmin mobiilipankissasi. Lukemalla laskun viivakoodin älypuhelimesi kameralla tai käyttämällä laskun virtuaaliviivakoodia helpotat ja nopeutat maksamista entisestään.

Maksukuoripalvelu soveltuu satunnaisten laskujen maksamiseen, jos käytössäsi ei ole mobiili- tai verkkopankkia. Maksamme maksukuoressa pankkiin lähettämäsi laskut ja veloitamme summan tililtäsi. Palvelusta veloitetaan hinnaston mukainen palvelumaksu.

Lue lisää e-laskuista ja maksamisesta

 

Kortit

Mobiili- ja verkkopankissa voit itse hallita korttejasi, esimerkiksi tarkistaa unohtuneen tunnusluvun ja ilmoittaa kortin kadonneeksi tai varastetuksi.

Kysymyksiä ja vastauksia korteista

Tilit

Asiantuntijamme ovat vastanneet mm. näihin meille useimmiten esitettyihin kysymyksiin: mistä löydän tiliotteen ja kuinka voin lopettaa tarpeettoman tilin. 

Kysymyksiä ja vastauksia tileistä

 

Käteinen

Pankkikortilla käteisen nostaminen onnistuu helposti ja turvallisesti käteisautomaattien lisäksi K-ruokakaupoista, Tokmanneista ja R-kioskeista.

Kysymyksiä ja vastauksia käteisestä

Henkilökohtaista tukea pankkiasioiden hoitamiseen

Autamme senioreita ja erityistä tukea tarvitsevia asiakkaitamme omassa palvelunumerossa 0200 25889 ma–pe 9-16 (pvm/mpm)


Voit myös lähettää meille viestin mobiili- ja verkkopankista, joissa viestit kulkevat suojattuna, ja voimme turvallisesti käsitellä kaikkia  pankkiasioitasi.

Verkkopankin reaaliaikainen chat-keskustelu on myös turvallinen kanava henkilökohtaisten pankkiasioittesi käsittelyyn asiantuntijamme kanssa. Löydät chatin verkkopankin oikeasta yläkulmasta kohdasta Ota yhteyttä ja usein kysyttyä > Chattaa kanssamme.

Asiointi yhdessä läheisen kanssa

Ohjeita valtuuttajalle ja valtuutetulle

  • Käyttöoikeus tileihin

    Mikäli haluat valtuuttaa läheisen ihmisen hoitamaan pankkiasioitasi puolestasi, voit antaa hänelle käyttöoikeuden haluamiisi tileihin.

    Jos läheinen ei ole vielä Danske Bankin asiakas, käyttöoikeuden lisääminen edellyttää yhteistä käyntiä konttorilla. Jos valtuutettu on jo Danske Bankin asiakas, voit itse lisätä käyttövaltuuden omassa verkkopankissasi valitsemalla ensin tililuettelosta haluamasi tilin ja sitten Tilin tiedot ja asetukset > Käyttöoikeudet.

    Käyttöoikeuden voi antaa myös soittamalla asiakaspalveluumme tai käymällä konttorissa. Soittaessasi tarvitset pankkitunnukset, jotta sinut voidaan tunnistaa puhelimessa.

  • Valtuuttaminen valtakirjalla

    Mikäli olet estynyt hoitamaan pankkiasioitasi, voit valtuuttaa itse valitsemasi  henkilön asioimaan puolestasi. Valtuutetun tulee olla oikeustoimikelpoinen ja suostua tehtävään. Voit valtakirjastan antamisesta huolimatta hoitaa edelleen asioitasi myös itse.

    Valtakirjaan kirjataan valtuuttajan ja valtuutetun henkilötiedot sekä määritellään asiat, joita valtuutus koskee. Valtuutukseen vaaditaan sekä valtuuttajan että valtuutetun allekirjoitukset kahden esteettömän henkilön oikeaksi todistamina.

    Täytettävä valtakirja pankkiasioiden hoitamiseen

  • Valtakirjalla hoituvat pankkiasiat

    Danske Bankin pankkiasioinnin valtakirjalla valtuutettu voi hoitaa kertaluontoisesti seuraavia pankkiasioita toisen puolesta:

    • Maksaa valtuuttajalle osoitettuja laskuja valtuuttajan Danske Bankissa olevilta tileiltä
    • Tehdä muutoksia valtuuttajan Danske Bankissa oleviin maksusopimuksiin
    • Tehdä tilisiirron valtuuttajan Danske Bankissa olevien tilien välillä (enintään 1 000 EUR)
    • Nostaa käteistä valtuuttajan Danske Bankissa olevilta tileiltä (enintään 200 EUR)
    • Sulkea valtuuttajan pankkitunnukset

    Danske Bank sallii valtakirja-asioinnin vain valmiin valtakirjan mukaisessa päivittäisasioinnissa, ei muissa asioissa. Mikäli valtuuttajalla on muita tarpeita pankkiasioinnin hoitamiseen, ole yhteydessä asiakaspalveluumme, jossa kerrotaan eri vaihtoehdoista ja tarvittavista asiakirjoista.

  • Asiointi valtakirjalla

    Valtakirjan avulla valtuutettu voi asioida Danske Bankin päivittäis- ja kassapalveluita tarjoavissa konttoreissa. Konttoriin tulee ottaa mukaan alkuperäinen valtakirja. Valtuutetun tulee todistaa henkilöllisyytensä passilla tai henkilökortilla.
  • Valtakirja

    Valtakirjaan kirjataan valtuuttajan ja valtuutetun henkilötiedot sekä määritellään asiat, joita valtuutus koskee. Valtuutukseen vaaditaan sekä valtuuttajan että valtuutetun allekirjoitukset kahden esteettömän henkilön oikeaksi todistamina.

    Täytettävä valtakirja pankkiasioiden hoitamiseen

Kiinnostuitko?
Tervetuloa Danske Bankiin.

Content is loading
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.