Läheisen puolesta asiointi

  • Läheisen valtuuttaminen

    Läheisen valtuuttaminen

    Mikäli haluat valtuuttaa jonkun läheisen ihmisen hoitamaan pankkiasioita puolestasi, voit antaa hänelle käyttöoikeuden haluamiisi tileihin. Mikäli valtuutettu henkilö ei ole Danske Bankin asiakas, käyttöoikeuden lisääminen edellyttää yhteistä käyntiä konttorilla. Jos valtuutettu on Danske Bankin asiakas, käyttöoikeuden saa lisättyä myös suoraan omassa verkkopankissa valitsemalla tililuettelosta haluamansa tilin > Tilin tiedot ja asetukset > Käyttöoikeudet.

    Käyttöoikeuden voi myös antaa soittamalla asiakaspalveluumme sekä käymällä konttorissa. Soittaessa tarvitset pankkitunnuksesi, jotta sinut voidaan tunnistaa puhelimessa.

  • Toisen puolesta asiointi valtakirjalla

    Toisen puolesta asiointi valtakirjalla

    Mikäli henkilö on estynyt hoitamaan omia pankkiasioitaan, hän voi valtuuttaa toisen henkilön asioimaan puolestaan. Tätä varten tehdyssä valtakirjassa nimetään henkilö, jolle valtuutus halutaan antaa sekä määritellään ne asiat, joita valtuutus koskee. Valtuuttaja voi valtakirjasta huolimatta edelleen hoitaa myös itse niitä asioita, joita hän edelleen kykenee hoitamaan.

    Mitä pankkiasiointia valtakirjalla voi hoitaa?

    Danske Bankin pankkiasioinnin valtakirjalla valtuutettu voi hoitaa kertaluontoisesti seuraavia pankkiasioita toisen puolesta:

    • Maksaa valtuuttajalle osoitettuja laskuja valtuuttajan Danske Bankissa olevilta tileiltä
    • Tehdä muutoksia valtuuttajan Danske Bankissa oleviin maksusopimuksiin
    • Tehdä tilisiirron valtuuttajan Danske Bankissa olevien tilien välillä (enintään 1 000 EUR)
    • Nostaa käteistä valtuuttajan Danske Bankissa olevilta tileiltä (enintään 200 EUR)
    • Sulkea valtuuttajan pankkitunnukset

    Täältä löydät täytettäväksi valtakirjan, jolla voidaan valtuuttaa edellä mainittuun pankkiasiointiin Danske Bankissa: Valtakirja pankkiasioiden hoitamiseen.

    Lue lisää toisen puolesta asioinnista valtakirjan avulla sivuiltamme.

  • Henkilökohtaista palvelua puhelimitse

    Henkilökohtaista palvelua puhelimitse

    Danske Bankin asiakaspalveluun voit olla yhteydessä soittamalla numeroon 0200 2580 ma–pe 8-18 (pvm/mpm). Puhelun hinta on tavallinen paikallisverkkomaksu tai matkapuhelumaksu. Asiakaspalveluun voit soittaa aina kun sinua askarruttaa jokin pankkiasia.