Näitä meiltä nyt kysytään

Pahoittelemme ruuhkaa asiakaspalvelussamme.
Katso alta vastaukset kysymyksiin, jotka tällä hetkellä mietityttävät asiakkaitamme.

Häiriöitä verkko-ostojen vahvistamisessa 1.2.2021

Verkko-ostojen vahvistamisessa pankkitunnuksilla tai salasanalla saattaa tällä hetkellä ilmetä teknisiä ongelmia. Ongelmaa selvitetään, pahoittelemme asiasta aiheutunutta vaivaa.

Jos sinulla ilmenee ongelmia esimerkiksi suoratoistopalveluissa tai verkkokaupoissa, lisää korttitietosi uudelleen ja tunnistaudu valitsemallasi tavalla. Voit myös yrittää tunnistautumista käyttämällä toista selainta tai laitetta. Joissain tapauksissa ongelmat saattavat johtua siitä, että palveluntarjoajalla ei ole käytössään EU:n lainsäädännön vaatimaa maksujen vahvaa tunnistamista, jolloin maksut hylkääntyvät. 

Kuulin, että huijarit voivat varastaa pankkitunnukseni, jos menen verkkopankkiin Googlen hakutulosten kautta. Ovatko tunnukseni vaarassa?

Liikkeellä on uusi huijauskampanja, jossa rikolliset ovat tavalla tai toisella saaneet ujutettua huijaussivustojaan Googlen hakutuloksiin. Älä siis ainakaan toistaiseksi mene verkkopankkiin hakemalla pankkisi nimeä Googlesta, vaan kirjoita osoite selaimen osoitekenttään.
Meillä Danske Bankissa tämä toimii käytännössä niin, että kirjoitat selaimesi (Chrome, Firefox, Edge) osoitekenttään danskebank.fi. Verkkosivujemme etusivun oikeasta ylälaidasta pääset Kirjaudu-näppäimestä klikkaamalla verkkopankkiin. Google Chrome -selain on siis turvallinen käyttää, kunhan kirjoitat pankkisi verkkosivujen osoitteen itse selaimen osoiteriville.

 

Sain tekstiviestin, jossa lukee "Hei! Olemme lähettäneet sinulle asiakastiedotteen, joka on luettavissa mobiili- ja verkkopankin Arkistossa kohdassa Pankkiposti. Ystävällisin terveisin, Danske Bank". Mitä teen, onko kyseessä huijaus?

Kyseessä ei ole huijaus, olet saanut asiakastiedotteen liittyen huhtikuussa voimaan tuleviin hinnastomuutoksiin. 

Tiedote ei vaadi sinulta toimenpiteitä. Voit lukea tiedotteen verkko- tai mobiilipankissasi Arkiston kohdassa Pankkiposti. Kirje löytyy nimellä 'Asiakaskirje - Palveluhinnat'. 

 

Sain palvelumaksuerittelyn. Tarvitseeko minun tehdä jotain?

Sinun ei tarvitse tehdä mitään.

Olemme lähettäneet maksupalveluerittelyn kirjeenä tai verkkopankkiin asiakkaillemme kaikista vuonna 2020 veloitetuista palvelumaksuista. Erittely on lähetetty myös jo lopetetuista tileistä eikä vaadi sinulta toimenpiteitä.

 


Miten vahvistan korttiostoni verkossa ja sovelluksissa?
Miksi ostot täytyy vahvistaa?

Korttiostot verkossa ja mobiilisovelluksissa vahvistetaan Danske Bankin pankkitunnuksilla tai kahden salasanan avulla 11.1.2021 alkaen.

Vaatimus on osa EU:n turvalliseen maksamiseen liittyvää lainsäädäntöä.

Lue lisää korttiostojen vahvistamisesta



Sain uuden kortin. Mitä teen?

Otat uuden korttisi käyttöön maksaessasi kortilla ensimmäistä kertaa ja näppäilemällä kortin PIN-koodin.

Kun olet käyttänyt korttia ja PIN-koodia ensimmäisen kerran, voit sen jälkeen maksaa kortilla myös lähimaksulla.  Vaihtoehtoisesti voit ottaa kortin käyttöön mobiilipankissasi kohdassa 'Kortit > oma kortti > Aktivoi kortti' tai käyttämällä korttiasi pankkiautomaatilla niin, että näppäilet PIN-koodin.

Lue lisää korteista ja maksamisesta >

 

Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi?

Asiakaspalvelumme sivuilta löydät kattavasti vastauksia mieltä askarruttaviin kysymyksiin. 

Tarvitsen apua

Kiinnostuitko?
Tervetuloa Danske Bankiin.

Content is loading
Show more rows: All table rows are already visible for screen readers.
Show less rows: All table rows are already visible for screen readers.