Aloitimme tutkimukset syksyllä 2017 ja ne ovat nyt siinä vaiheessa, että yhtiön hallitus on valmis esittämään johtopäätöksensä. Tutkimuksilla ei ole suoraa vaikutusta Danske Bankin asiakkaisiin.

On selvää, että Viron sivuliikkeeseemme liittyvät ongelmat olivat paljon laajempia kuin tutkimusta käynnistäessämme arvioimme. Selvityksen tulokset osoittavat joitain sellaisia epäkohtia Viron sivuliikkeessä, joita ei missään nimessä voida hyväksyä. Tulokset osoittavat myös, että monet Danske Bank -konsernin kontrollit olivat riittämättömiä Viron sivuliikkeeseen liittyen kyseisellä ajanjaksolla.

Yhtiön hallituksen tilaamasta tutkimustyöstä vastasi asianajotoimisto Bruun & Hjejle. Tutkimukset koskivat noin 15 000 asiakasta ja 9,5 miljoonaa maksutapahtumaa. Johtopäätökset tutkimusraportista voi lukea osoitteessa www.danskebank.com/investigations, josta löytyy myös Danske Bankin asiaa käsittelevä lehdistötiedote. Sivulla löydät myös lisää tietoa siitä, mitä Danske Bank on tehnyt varmistaakseen, että mitään vastaavaa ei enää tapahdu.